Skocz do zawartości

Nauka Mental Raya - pytania poczatkujacego


Reanimator

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ho.

 

Obiecalem Mentalowi, ze w koncu go rozgryze. Siedze wiec, probuje, ogladam tutoriale, itp. Ale co jakis czas pojawiaja sie pytania, na ktore nie znajduje odpowiedzi, dlatego tez zwracam sie o pomoc do specjalistow;)

 

Dla potomnosci bede zbieral wszystkie pytania i odpowiedzi na pierwszych postow, zeby kazdy mogl sobie tutaj looknac i szybko znalezc rozwiazanie.

 

Moje pierwsze pytanie brzmi:

jezeli Maja jest tak swietnie zintegrowana z mentalem, czy powinienem zaprzatac sobie glowe mentalowymi materialami typu: mia_material?

 

Drugie pytanie zwiazane z pierwszym:

jezeli powinienem, to czy jest gdzies ludzki opis tych materialow? ;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jezeli to jest to samo co arch i design maxowy, to raczej nic skomplikowanego, nawet metoda prob i bledow dojdziesz, + w maxie jest tips do kazdej opcji, nie wiem jak maji i xsi.

glowe sobie powinienes zaprzatac bo to raczej podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak - mia_material to to samo co arch & design w maxie, i tak - zdecydowanie powinieneś sobie nim zaprzątać głowę, bo ten materiał jest łatwy, wygodny i szybki w użyciu. W standardowych są dwa dość często jeszcze używane przeze mnie - lambert i constant - reszte zastąpiłem mia_material.

 

2. w helpie ? a jak nie to tu masz całkiem znośny opis: http://toi.bk.tudelft.nl/toi-pedia/index.php?title=Rendering_Mental_Ray:_mia_material razem w kupą innych fajnych materiałów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymodeluj pudełko przykryte boxem (lub w tym samym pudełku domodeluj sufit). Musisz znać jakie prawa rządzą w programach 3d zanim przystąpisz do zabaw, bo inaczej widzisz jakie problemy.

 

zwykły box ma niesprecyzowane wnętrze, dlatego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sprawdzilem sobie ten przypadek w maxie i jest dokladnie tak samo, jedyne co pomoglo to shell modifier na boxa, hmmm dziwne to troche ale to chyba taka mentalowska bolaczka i nie jedyna np. moje pytanko to dlaczego kiedy renderuje w elementach shadow pass ma tak gowniane AA (Filtering wlaczony) mimo ze w ustawieniach i na beauty renderze jest dobre ? pozatym jak w mentalu wyrenderowac SSS pass tak jak jest to np. w final renderze ?

pozatym dlaczego jak renderuje z render elements, render wydluza sie 5 krotnie albo wiecej ? (w innych rendererach tez sie wydluza ale nie az tak bardzo, max 2, 3 razy).

I jeszcze kilka innych pytan mam ale pokolei ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nadal jesteś zainteresowany testowaniem mental polecam obejrzeć ten plik >>> http://www.speedyshare.com/517373251.html Co prawda jest to plik maxowy shadera arch&design z wytłumaczonymi wartościami co za co odpowiada (wystarczy daćview image w zaimplementowanej mapie), ale jest to z tego co zauważyłem idealny odpowiednik mia_material w Maya. Dobra rzecz do nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest dziwne - to absolutnie normalne :)

Mentalowe fotony standardowo odbijają się od powierzchnii, których normalne skierowane są "przeciwnie" do prędkości padających fotonów, Tak więc, jeżeli chces, zeby nie "przeciekały" wystarzy odwrócić normalne wszystkich polygonów tego pudełka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności