Obywatel Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Projekt został napisany w MAX Scriptcie. Skrypt implementuje podstawowe zachowanie stada ptaków. Z ciekawszych rzeczy to ptaki omijają obiekty. http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/Ptaki_Scena06.avi 1
makak Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Fajne, tylko mogłeś skrócić początek, bo przez 1/3 czasu nic się nie dzieje. pozdrawiam.
Gość User190 Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 To było budowanie napięcia - czepiasz się :P Strona wizualna jest tu chyba drugorzędna, więc napiszę tylko, że zmiażdżyłeś mnie tym skryptem. Biorąc pod uwagę, że napisałeś pełny automat współpracujący z maxem to muszę zdradzić, ze jestem pod wrażeniem - świetna robota. Wiem nawet do czego Ci się ten skrypt może przydać :)
kannu Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 serwus :) bardzo ciekawie to wyglada - gratulacje . A moze zapodasz cos jeszcze ? Jakie jest przeznazenie tego skryptu ? - opublikujesz to czy do szuflady ? Chetnie bym to potestowal w filmie. pozrawiam i zycze powodzenia :)
mort Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 świetny skrypt, trochę timing niedomaga jedynie, i to chyba tylko wrażenie ale niektóre ptaki latają bokiem. niemniej podoba mi się. Salve Mort
SYmek Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Projekt został napisany w MAX Scriptcie. Skrypt implementuje podstawowe zachowanie stada ptaków. Z ciekawszych rzeczy to ptaki omijają obiekty. http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/Ptaki_Scena06.avi Chciałem spytać jak długo to pisałeś?
Trybal Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 No fajne fajne :) Ale żeby stworzyć takie stado ptaków, albo w ogóle stado czegokolwiek to trzeba zaraz pisać skrypty? ;> Nie da się tego zrobić własnoręcznie? :P
La R Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 (edytowane) Ej no fajnie :) Dołączam się do pytania SYmka i jeszcze od siebie zapytam czy tylko zachowania behawioralne stadne w ogólnym pojęciu czy także takie smakołyki jak przywódca stada bądź algorytmy jednostek indywidualnych też w to wchodzą ? O i jeszcze czy masz może w planie formacje ze zmiennymi prowadzącymi - skoro stado ptaków to tak się z ciekawości pytam czy poleci ( teraz bądź w przyszłości ) w kluczu ot takie kaczki ). Trybal jasne, że się da, ale to już nie to samo będzie- poszukaj informacji o Crowd, Massive ( Massivesoftware ), Softimage Behavior i ogólnie o zachowaniach bechawioralnych :) Pozdrawiam Edytowane 20 Luty 2009 przez La R
Trybal Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Czyli jeśli się chce bawić w rożne zaawansowane opcje Maxa to trzeba mieć smykałkę do programowania? :D
La R Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 (edytowane) Niekoniecznie bo max crowda wbudowanego ma, a skrypty działają bardziej na zasadzie "automatyzacji" - w końcu kto jest w stanie na przykład co klatka zmieniać parametr czegoś tam gdzieś tam mając 3000 klatek, a takich parametrów jest milion pincet sto dziewincet :). Edit do postu poniżej. Help się kłania - trudne nie jest :). Edytowane 20 Luty 2009 przez La R
Trybal Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 A to jest bardzo trudne? :D Bo ja to tak programowanie to raczej staram się unikać w każdej postaci xD
Łukasz Burnet Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 fajne fajne, mam pytanie jak to dziala ? masz jednego ptaka i skrypt go sobie powiela i nakazuje mu odpowiednie "zachowanie" ? ptaka tez robiles ? pozdr.
kannu Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 serwus :) jeszcze tak pomyslalem - rozpatrujac akurat to konkretne ujecie - ze pewnie cos takiego lub bardzo zblizonego daloby rade zrobic paticle flowem - dlatego ciekawi mnie jak to wyglada na bardzije zlozonych scenach, i jakimik parametrami mozemy sterowac. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
briz Napisano 24 Luty 2009 Napisano 24 Luty 2009 Ptaszki zachowują się w locie trochę zbyt spokojnie, przydałoby się trochę więcej chaosu. Boidy w Blenderze: http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclear/index.php/2007/12/28/106-setting-a-prey-predator-relationship-using-boids-particles oraz trochę teorii: http://www.red3d.com/cwr/boids/ http://www.algorytm.org/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=28
bartolomeo Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 hehe... kiedyś robiłem coś ppodobnego - mam to w reelu. Ale obyło się bez pisania więc nie miałem nad tym takiej kontroli. Ale opędziłem to Goalem animowanym. duży cylinder chyba, do którego vertexów chciały dolecieć dwa albo trzy stada ptaszków. cylinder obracał się, zmieniał skalę, ptaszki fajnie wariowały :).
Obywatel Napisano 25 Luty 2009 Autor Napisano 25 Luty 2009 Dzięki za odpowiedzi! Kannu: skrypt ma pomagać w tworzeniu ruchomego tła w animacji. Pewnie puszczę go w najbliższym czasie w internet, ale póki co nie jest to gotowy produkt, bo nie do wszystkich parametrów jest zrobiony interfejs graficzny. Można sterować takimi parametrami, jak: zakres sąsiedztwa: mniejszy – mniejsze odległości między ptakami i większa zdolność do tworzenia się mniejszych stad zamiast jednego dużego zakres widzenia obiektów kolizyjnych – im większy tym wcześniej ptaki zmieniają trajektorię. Ponadto skrypt zakłada takie możliwości jak: cel – ptaki dążą do zadanego punktu. generatory – można sobie wygenerować ptaki w różnych lokacjach, co w połączeniu z ustalonym celem może dawać ciekawe efekty łączenia się mniejszych stad w jedno duże. http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/ptaki09.avi Podczas opadania ptak wolniej macha skrzydłami, za to im bardziej wznosi się tym szybciej zasuwa SYmek: Skrypt pisałem jako projekt na przedmiot Symulacji i Sterowania Procesów Dyskretnych (przyjemne z pożytecznym). Całość wraz z filmikiem i przerwami na egzaminy zajęło mi ok. 3 tygodnie. Trybal: Można robić to ręcznie, z tym że wkład pracy nie jest proporcjonalny do efektu. Symulacja stada ptaków trwająca 1000 klatek składającego się ze 100 osobników zajmuje w pliku max ok. 100mb – są to same klucze pozycji i rotacji (animacja skopiowana za pomocą modyfikatora Point Cache). Lepiej niech to zrobi komputer :) La R: Ups muszę się przyznać, że nie wiem co to jest algorytm jednostek indywidualnych :P W jednej symulacji może znajdować się wiele małych stad, które lecą we własnym kierunku i mogą się łączyć i rozdzielać zależnie od otoczenia. Co do przywódcy stada to algorytm zakłada taki ficzer, że ptaki mogą podążać za celem, którym może być dowolny maxowski node. Prowadzący u którego robiłem projekt proponował, żeby zrobić formację klucza, ale wymigałem się z tego robiąc unikanie obiektów w scenie :P Łukasz Burnet: Tak dokładnie. Trzeba sobie uprzednio odpowiednio przygotować model ptaka: zaanimować go i nadać mu modyfikator Point Cache, który odpowiada później za odtwarzanie tej animacji. Skrypt powiela ptaki, nadaje przemieszczenia i ustawia ich kierunek. briz: zachowanie ptaków to kwestia dopasowania parametrów. Zamieszczam filmik prezentujący workflow: http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/Ptaki01.mp4 MAXscript jak sama nazwa wskazuje jest językiem skryptowym. Dlatego jest on dosyć wolny. Dla większych stad, które napotykają na swojej drodze obiekty kolizyjne tysiąc klatkowa symulacja może trwać nawet i 20minut.
Gość User190 Napisano 26 Luty 2009 Napisano 26 Luty 2009 Nie sądziłem, że skrypt jest aż tak fajny :) Rewelacyjnie! To już jest tzw. wyższy poziom skryptowania :P
Ramsez Napisano 3 Marzec 2009 Napisano 3 Marzec 2009 Briz to Ty będziesz wykładał o tych ptakach?: http://informatyka.wsb-nlu.edu.pl/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się