Skocz do zawartości

Symulacja stada ptaków


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość User190

To było budowanie napięcia - czepiasz się :P

 

Strona wizualna jest tu chyba drugorzędna, więc napiszę tylko, że zmiażdżyłeś mnie tym skryptem. Biorąc pod uwagę, że napisałeś pełny automat współpracujący z maxem to muszę zdradzić, ze jestem pod wrażeniem - świetna robota. Wiem nawet do czego Ci się ten skrypt może przydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

bardzo ciekawie to wyglada - gratulacje .

A moze zapodasz cos jeszcze ?

Jakie jest przeznazenie tego skryptu ? - opublikujesz to czy do szuflady ?

Chetnie bym to potestowal w filmie.

pozrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no fajnie :)

Dołączam się do pytania SYmka i jeszcze od siebie zapytam czy tylko zachowania behawioralne stadne w ogólnym pojęciu czy także takie smakołyki jak przywódca stada bądź algorytmy jednostek indywidualnych też w to wchodzą ?

 

O i jeszcze czy masz może w planie formacje ze zmiennymi prowadzącymi - skoro stado ptaków to tak się z ciekawości pytam czy poleci ( teraz bądź w przyszłości ) w kluczu ot takie kaczki ).

 

Trybal jasne, że się da, ale to już nie to samo będzie- poszukaj informacji o Crowd, Massive ( Massivesoftware ), Softimage Behavior i ogólnie o zachowaniach bechawioralnych :) Pozdrawiam

Edytowane przez La R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie bo max crowda wbudowanego ma, a skrypty działają bardziej na zasadzie "automatyzacji" - w końcu kto jest w stanie na przykład co klatka zmieniać parametr czegoś tam gdzieś tam mając 3000 klatek, a takich parametrów jest milion pincet sto dziewincet :).

 

Edit do postu poniżej. Help się kłania - trudne nie jest :).

Edytowane przez La R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

jeszcze tak pomyslalem - rozpatrujac akurat to konkretne ujecie - ze pewnie cos takiego lub bardzo zblizonego daloby rade zrobic paticle flowem - dlatego ciekawi mnie jak to wyglada na bardzije zlozonych scenach, i jakimik parametrami mozemy sterowac.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... kiedyś robiłem coś ppodobnego - mam to w reelu. Ale obyło się bez pisania więc nie miałem nad tym takiej kontroli. Ale opędziłem to Goalem animowanym. duży cylinder chyba, do którego vertexów chciały dolecieć dwa albo trzy stada ptaszków. cylinder obracał się, zmieniał skalę, ptaszki fajnie wariowały :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!

 

Kannu: skrypt ma pomagać w tworzeniu ruchomego tła w animacji. Pewnie puszczę go w najbliższym czasie w internet, ale póki co nie jest to gotowy produkt, bo nie do wszystkich parametrów jest zrobiony interfejs graficzny.

Można sterować takimi parametrami, jak:

zakres sąsiedztwa: mniejszy – mniejsze odległości między ptakami i większa zdolność do tworzenia się mniejszych stad zamiast jednego dużego

zakres widzenia obiektów kolizyjnych – im większy tym wcześniej ptaki zmieniają trajektorię.

Ponadto skrypt zakłada takie możliwości jak:

cel – ptaki dążą do zadanego punktu.

generatory – można sobie wygenerować ptaki w różnych lokacjach, co w połączeniu z ustalonym celem może dawać ciekawe efekty łączenia się mniejszych stad w jedno duże. http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/ptaki09.avi

Podczas opadania ptak wolniej macha skrzydłami, za to im bardziej wznosi się tym szybciej zasuwa

 

SYmek: Skrypt pisałem jako projekt na przedmiot Symulacji i Sterowania Procesów Dyskretnych (przyjemne z pożytecznym). Całość wraz z filmikiem i przerwami na egzaminy zajęło mi ok. 3 tygodnie.

 

Trybal: Można robić to ręcznie, z tym że wkład pracy nie jest proporcjonalny do efektu. Symulacja stada ptaków trwająca 1000 klatek składającego się ze 100 osobników zajmuje w pliku max ok. 100mb – są to same klucze pozycji i rotacji (animacja skopiowana za pomocą modyfikatora Point Cache). Lepiej niech to zrobi komputer :)

 

La R: Ups muszę się przyznać, że nie wiem co to jest algorytm jednostek indywidualnych :P W jednej symulacji może znajdować się wiele małych stad, które lecą we własnym kierunku i mogą się łączyć i rozdzielać zależnie od otoczenia.

Co do przywódcy stada to algorytm zakłada taki ficzer, że ptaki mogą podążać za celem, którym może być dowolny maxowski node.

Prowadzący u którego robiłem projekt proponował, żeby zrobić formację klucza, ale wymigałem się z tego robiąc unikanie obiektów w scenie :P

 

Łukasz Burnet: Tak dokładnie. Trzeba sobie uprzednio odpowiednio przygotować model ptaka: zaanimować go i nadać mu modyfikator Point Cache, który odpowiada później za odtwarzanie tej animacji. Skrypt powiela ptaki, nadaje przemieszczenia i ustawia ich kierunek.

 

briz: zachowanie ptaków to kwestia dopasowania parametrów.

 

Zamieszczam filmik prezentujący workflow:

 

http://student.agh.edu.pl/~awiator/symulacja/Ptaki01.mp4

MAXscript jak sama nazwa wskazuje jest językiem skryptowym. Dlatego jest on dosyć wolny. Dla większych stad, które napotykają na swojej drodze obiekty kolizyjne tysiąc klatkowa symulacja może trwać nawet i 20minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Nie sądziłem, że skrypt jest aż tak fajny :) Rewelacyjnie! To już jest tzw. wyższy poziom skryptowania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności