Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej, dotychczas pracowałem na mentalu, lecz na pewnym poziomie przy dość długim czasie renderingu efekt mnie nie cieszył. Po tutku Pana MaGuu :-) Przyjąłem jakieś ustawienia do wiadomości, lecz powiem szczerze że chyba Vray mnie nie lubi ! Na podobnych ustawieniach jak scenka z tutka MaGuu ustawiłem moją scenę którą niegdyś męczyłem w Mentalu[ GI włączone plus Vraylight w oknie regtangular], załączam renderek mentalowski i vrayowski oraz ustawienia renderu - material na ścianach i meblach po prostu biały, podłoga tylko z materialem drewna no i lekko błyszczący materiał okna. Czas obu renderingów mental mniej jak 2h a vray dłuższy bo 3 godziny. Wszyscy mi polecali vraya mówiąc ze lepszy efekt w krótszym czasie :-) póki co mam ochotę odpalić się w kosmos... powiedzcie co nie tak.

 

Najpierw poprzednik mentalowski czas mniej jak 2h [ też jeszcze w fazie prób ] :

 

11fgm.jpg

 

teraz podobe ujęcie VRAY czas około 3 godziny.......

 

50097491.jpg

 

Teraz ustawienia renderingu i światła :

 

66093911.jpg

 

60293710.jpg

 

 

 

37302524.jpg

 

83817041.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a ja liczę na korku 2 quad i liczyłem jedną scenkę w resie 2048x1536 w nocy przez 5 godzin ;/ i troche realizm jakoś nie wyszedł i było malutkie ziarno, prawie niewidoczne. a w zaciemnionych miejscach w szafie pod v-raya wyszło naprawdę dziwnie mimo presetu High i wysokiego hspher subdivs, quasi monte carlo i interpolation samples :P

Napisano

na jakim sprzęcie ty to renderujesz? Bo w obu przypadkach, i mental i vray, czasy jak na taką jakość są kosmicznie długie.

Napisano
  • Autor

HP Compaq 8710p dwa rdzenie po 2.2, 3 ramu i NVIDIA Quadro NVS 320M. Taki czas mi nie przeszkadza :-) przyzwyczaiłem się. Tylko czemu taki czas i taka kaszana ?! Na tych samych ustawieniach tutek MaGuu wyszedł fajnie - a czas 20 - 30 minut. Vray.

Napisano

jeśli masz szybę w oknie - odznacz jej GI bo to Ci sporo spowalnia render (PPM na szybie -> V-Ray Properties - > odznacz Generate GI, Recive GI, Visible to GI

 

Zmniejsz ilość sampli na materiałach na których tego nie potrzebujesz (poszukaj sobie przy okazji posta SWRSC o odszumianiu za pomocą Adaptive DMC (gdzies tu na forum jest - to nie zmniejszy Ci czasu renderu, ale odszumi go znacznie).

 

V-Ray Light mają tendencję do wydłużania znacznie czasu renderowania - używac z umiarem :)

 

Ten pusty pokój w Vrayu powinien Ci sie renderować na w jakieś 10min maksymalnie.

Napisano

Loki w sumiem masz całkowitą racje a odszumianie w V-ray od SWRSC'a się przyda :)

jeśli tam na oknie jest rzeczywiście szkło, to na pewno stanowi problem.

jahred6 bawię się na 4-rdzeniach 2.50 GHz. Pewnie szybciej ale optymalizować scenki pod v-ray. lepiej pracowac na początku na wolnym, potem na szybkim, mocnym sprzecie bo to potrafi nauczyć otymalizacji ustawien renderngu i scen.

Napisano
  • Autor

Nie mam w ogóle tam szybki :) Rzucam kolejnym renderem który mi szarga nerwy, ale postanowiłem być wytrwały. Lepszy niz poprzedni, czas krótszy - light cache zamieniłem na Brute force z ustawieniem subvids 35 secondary bounces 3. Irradiance map Very low :-) , advabced options : Least squares fit [good/smooth] i Overlapping [very good/fast]

Che żebyście mi podpowiedzieli jak się gryzie vraya :-) To moja pierwsza praca - a raczej próba - w tym silniku. Jak ustawiać żeby a) sprawdzić jak mniej więcej światełko się układa po interiorze-przy krótkim czasie liczenia, oraz b) jak ustawić dość fajnie ale też żeby mnie szlak nie chciał trafić... W mentalu to wszystko trwało sporo krócej...

 

czas 1:50 h...............

 

444444444.jpg

Napisano

moze czas zrozumiec jak dzialaja dane parametry niz bezmyslnie zgapiac ustawienia innych? Kazda scene trzeba traktowac inwidaulnie i na tym polega rendering. Wszyscy wierza ze jak wiekszosc tutaj super prac jest zrobione w vray to mi vray tez zrobi cudo ze scenki. Poggoglooj troche w sieci oblookaj watek Light contest na tym forum posprawdzaj forumowe tutoriale i pewnie po kilku meczacych testach bedzie lepiej. Z tego co wiem to w vrayu jest tylko preset irr mapy a on nie odpowiada za wszystkie parametry renderingu wiec nawet high nie zalatwi sprawy.

Napisano

Jeśli chodzi o lepsze ustawienia to jest tak jak pisze Temporal. Co do testów

to zostaw tego bf i wróć do LC 200 sbdv, odznacz adaptive tracing, wywal vray plane z okna i steruj swiatlem z GI enviroment poprzez zwiekszanie wartosci (później dodaj plejna w celu doświetlenia), ustaw all na 1.0 w Color Mapping to sluzy do pozniejszej zabawy nad kontrastem. Image sampler ustaw na fixed lub chociazby zmien tylko filter na Area.

Napisano
  • Autor

Dzięki SFlogic o to mi chodzi, żeby mnie ktoś wprowadził w odpowiedni tor... Dzięki i czekam na dalszą pomoc :-)

Napisano

cierpliwość gorzka, ale słodkie owoce. bądź wytrwały i naucz się v-raya, zasady renderowania w nim i optymalizacji renderingu - bo w żadnym tutorialu nie znajdziesz "złotych ustawień" tzn. wszystko zalezy od sceny i świateł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności