Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, dotychczas pracowałem na mentalu, lecz na pewnym poziomie przy dość długim czasie renderingu efekt mnie nie cieszył. Po tutku Pana MaGuu :-) Przyjąłem jakieś ustawienia do wiadomości, lecz powiem szczerze że chyba Vray mnie nie lubi ! Na podobnych ustawieniach jak scenka z tutka MaGuu ustawiłem moją scenę którą niegdyś męczyłem w Mentalu[ GI włączone plus Vraylight w oknie regtangular], załączam renderek mentalowski i vrayowski oraz ustawienia renderu - material na ścianach i meblach po prostu biały, podłoga tylko z materialem drewna no i lekko błyszczący materiał okna. Czas obu renderingów mental mniej jak 2h a vray dłuższy bo 3 godziny. Wszyscy mi polecali vraya mówiąc ze lepszy efekt w krótszym czasie :-) póki co mam ochotę odpalić się w kosmos... powiedzcie co nie tak.

 

Najpierw poprzednik mentalowski czas mniej jak 2h [ też jeszcze w fazie prób ] :

 

11fgm.jpg

 

teraz podobe ujęcie VRAY czas około 3 godziny.......

 

50097491.jpg

 

Teraz ustawienia renderingu i światła :

 

66093911.jpg

 

60293710.jpg

 

 

 

37302524.jpg

 

83817041.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

a ja liczę na korku 2 quad i liczyłem jedną scenkę w resie 2048x1536 w nocy przez 5 godzin ;/ i troche realizm jakoś nie wyszedł i było malutkie ziarno, prawie niewidoczne. a w zaciemnionych miejscach w szafie pod v-raya wyszło naprawdę dziwnie mimo presetu High i wysokiego hspher subdivs, quasi monte carlo i interpolation samples :P

Napisano

HP Compaq 8710p dwa rdzenie po 2.2, 3 ramu i NVIDIA Quadro NVS 320M. Taki czas mi nie przeszkadza :-) przyzwyczaiłem się. Tylko czemu taki czas i taka kaszana ?! Na tych samych ustawieniach tutek MaGuu wyszedł fajnie - a czas 20 - 30 minut. Vray.

Napisano

jeśli masz szybę w oknie - odznacz jej GI bo to Ci sporo spowalnia render (PPM na szybie -> V-Ray Properties - > odznacz Generate GI, Recive GI, Visible to GI

 

Zmniejsz ilość sampli na materiałach na których tego nie potrzebujesz (poszukaj sobie przy okazji posta SWRSC o odszumianiu za pomocą Adaptive DMC (gdzies tu na forum jest - to nie zmniejszy Ci czasu renderu, ale odszumi go znacznie).

 

V-Ray Light mają tendencję do wydłużania znacznie czasu renderowania - używac z umiarem :)

 

Ten pusty pokój w Vrayu powinien Ci sie renderować na w jakieś 10min maksymalnie.

Napisano

Loki w sumiem masz całkowitą racje a odszumianie w V-ray od SWRSC'a się przyda :)

jeśli tam na oknie jest rzeczywiście szkło, to na pewno stanowi problem.

jahred6 bawię się na 4-rdzeniach 2.50 GHz. Pewnie szybciej ale optymalizować scenki pod v-ray. lepiej pracowac na początku na wolnym, potem na szybkim, mocnym sprzecie bo to potrafi nauczyć otymalizacji ustawien renderngu i scen.

Napisano

Nie mam w ogóle tam szybki :) Rzucam kolejnym renderem który mi szarga nerwy, ale postanowiłem być wytrwały. Lepszy niz poprzedni, czas krótszy - light cache zamieniłem na Brute force z ustawieniem subvids 35 secondary bounces 3. Irradiance map Very low :-) , advabced options : Least squares fit [good/smooth] i Overlapping [very good/fast]

Che żebyście mi podpowiedzieli jak się gryzie vraya :-) To moja pierwsza praca - a raczej próba - w tym silniku. Jak ustawiać żeby a) sprawdzić jak mniej więcej światełko się układa po interiorze-przy krótkim czasie liczenia, oraz b) jak ustawić dość fajnie ale też żeby mnie szlak nie chciał trafić... W mentalu to wszystko trwało sporo krócej...

 

czas 1:50 h...............

 

444444444.jpg

Napisano

moze czas zrozumiec jak dzialaja dane parametry niz bezmyslnie zgapiac ustawienia innych? Kazda scene trzeba traktowac inwidaulnie i na tym polega rendering. Wszyscy wierza ze jak wiekszosc tutaj super prac jest zrobione w vray to mi vray tez zrobi cudo ze scenki. Poggoglooj troche w sieci oblookaj watek Light contest na tym forum posprawdzaj forumowe tutoriale i pewnie po kilku meczacych testach bedzie lepiej. Z tego co wiem to w vrayu jest tylko preset irr mapy a on nie odpowiada za wszystkie parametry renderingu wiec nawet high nie zalatwi sprawy.

Napisano

Jeśli chodzi o lepsze ustawienia to jest tak jak pisze Temporal. Co do testów

to zostaw tego bf i wróć do LC 200 sbdv, odznacz adaptive tracing, wywal vray plane z okna i steruj swiatlem z GI enviroment poprzez zwiekszanie wartosci (później dodaj plejna w celu doświetlenia), ustaw all na 1.0 w Color Mapping to sluzy do pozniejszej zabawy nad kontrastem. Image sampler ustaw na fixed lub chociazby zmien tylko filter na Area.

Napisano

cierpliwość gorzka, ale słodkie owoce. bądź wytrwały i naucz się v-raya, zasady renderowania w nim i optymalizacji renderingu - bo w żadnym tutorialu nie znajdziesz "złotych ustawień" tzn. wszystko zalezy od sceny i świateł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności