godzio Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 Witam, jaka jest różnica między tymi zakładkami? czytam spot3d i nie rozumiem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 film gate: czyli wielkość klatki (pełna klatka w aparatach to 35mm) focal lenght: ogniskowa praktyka: Jeżeli chcesz uzyskać ogniskową 55mm dla pełnej klatki ustawiasz: - film gate: 35mm - focal lenght: 55mm Przykład wykorzystania w przypadku wpasowywania render w wykonane zdjęcie: Jeżeli chcesz ustawić ogniskową 55mm ale dla niepełnoklatkowca, np dla obiektywu Sigma 17-70 niepełnoklatkowego którym fotografowałes teren na którym chcesz wpasować render, to musisz: - 55mm pomnożyć przez wartość około 1.3, czyli: 55*1.3 = 71,5 a więc zostaje: - film gate 35mm - focal lenght: 71,5mm I już masz render zgodny ze zdjęciem (kamera musi być w tej samej odległości co w realu). --- A jeżeli nie potrzebujesz wpasowywać w zdjęcie to wal te opcje i ustawiaj je tak żeby było dobrze :p Te wartości są jedynie pomocne przy wpasowywaniu w zdjęcie. Innego zastosowania nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzio Napisano 4 Marzec 2009 Autor Share Napisano 4 Marzec 2009 ok, czyli faktycznie wszystko działa tu jak w aparacie, super, czyli do np większego dofa, tak jak w aparacie, daje wieksze focal lenght (ogniskową) oraz f-number mały.A film gate zostawiam sobie zawsze taki sam. senkju za wyjasnienie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzio Napisano 4 Marzec 2009 Autor Share Napisano 4 Marzec 2009 ciekawe kiedy RAWy się pojawią? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 są od zawsze. framme buffer vRaya renderuje w 32 bitach z których możesz wywoływać różne ekspozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kub@ Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 przy okazji zeby nie zasmiecac watku, tak dla upewnienia sie spytam: jezeli w scenie nie uzywam dofa ani motion blura, to nie istotne czy jasnosc kontroluje iso, shutterem czy fnumberem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariusz Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 (edytowane) Kub@ całkowicie nie istotne SWRSC skąd wziąłeś przelicznik 1.3? z jedynek Canona? Teoretycznie zwiększając pole obrazowe (film gate) zmniejszamy głębię ostrości przy analogicznych ogniskowych i takiej samej przysłonie. Nie wiem czy to działa w Vrayu, ale powinno. edit Przykład: f/2.8, taka sama ogniskowa (50mm dla małego obrazka), odległość od obiektu 5m. Dla matryc APS-C lub filmu APS głębia ostrości wynosi 3.01 m Dla filmu 35mm głębia wynosi 1.73 m Dla średniego formatu głębia wynosi 0.99 m Edytowane 4 Marzec 2009 przez dariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 Przelicznik wypracowany razem z Krzyhhh-em. Szukaliśmy sposobu na określenie ogniskowej dla pełnej klatki w vRayu przy renderze wpasowanym w zdjęcie, które było robione niepełną klatką (400D Canona). Nie wiem jak działa na głębię ostrości, ale w przypadku perspektywy ten przelicznik się zgadza. Przetestowane, sprawdzone na: Canon 400D + Sigma 17-70mm DC. Dokładny przelicznik ma jeszcze coś po setnej po przecinku, ale 1.3 spełnia swoją rolę dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariusz Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 a to dziwne, bo u mnie super się sprawdza przelicznik 1.6 dla Canona, możesz napisać jak to sprawdzaliście? jakie zdjęcie, przy jakiej ogniskowej? bo by wychodziło na to, że ogniskowa w VrayCam nie odpowiada ogniskowej obiektywu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 m.in. ta wizualizacja: http://www.luminancestudio.pl/duze/kssse1.jpg Ogniskowa o ile pamiętam coś koło 17mm na Sigma DC. Czyli w vRay ustawilem: film gate: 35mm focal lenght: około 22.1mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariusz Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 Przetestowałem z ciekawości te ogniskowe na zdjęciu z centralnym punktem zbiegu. Okazało się, że jednak przelicznik 1,6 (dokładniej 1,621) jest bliżej poprawnej perspektywy. Ciężko mi było uwierzyć w to, że fizyka może się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Marzec 2009 Share Napisano 4 Marzec 2009 a też sprawdze przy najbliższej realizacji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Canon zawsze mial 1.6, Nikon 1.5 przelicznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzio Napisano 16 Marzec 2009 Autor Share Napisano 16 Marzec 2009 Witam, zeby nie zakładac nowego wątku. testuje takie rozwiązanie, ale może ide w złym kierunku. poniewaz nie rozumiem dlaczego wartości multipliera sa takie niskie rzędu 0,01 dla sky i sun, pomyslałem że wszystko zostawie na 1 i w sun i w sky i reszte bede regulował kamerą, to rozwiązanie działa dość dobrze przy zewnętrzach ale słabo we wnętrzach. czy to oznacza że jednak inne ustawienia vraya kłuca się z takim podejściem np inne światła Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :) Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzio Napisano 16 Marzec 2009 Autor Share Napisano 16 Marzec 2009 pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :) Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki. a jakie wartości maja twoje światła dodatkowe? czy rzędu np 500? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 Kurcze wracając jeszcze do przeliczników. W nowej scenie z nowym zdjęciem do wpasowania przelicznik 1.3 sprawdza mi się idealnie podczas gdy 1.6 to kompletna tragedia. Sprzęt taki jak wcześniej: Canon 400D + Sigma 17-70 DC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 17 Marzec 2009 Share Napisano 17 Marzec 2009 rzędu 70-80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się