Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

jaka jest różnica między tymi zakładkami? czytam spot3d i nie rozumiem :(

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 4,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

film gate: czyli wielkość klatki (pełna klatka w aparatach to 35mm)

focal lenght: ogniskowa

 

praktyka:

Jeżeli chcesz uzyskać ogniskową 55mm dla pełnej klatki ustawiasz:

- film gate: 35mm

- focal lenght: 55mm

 

Przykład wykorzystania w przypadku wpasowywania render w wykonane zdjęcie:

 

Jeżeli chcesz ustawić ogniskową 55mm ale dla niepełnoklatkowca, np dla obiektywu Sigma 17-70 niepełnoklatkowego którym fotografowałes teren na którym chcesz wpasować render, to musisz:

- 55mm pomnożyć przez wartość około 1.3, czyli: 55*1.3 = 71,5

 

a więc zostaje:

- film gate 35mm

- focal lenght: 71,5mm

 

I już masz render zgodny ze zdjęciem (kamera musi być w tej samej odległości co w realu).

---

 

A jeżeli nie potrzebujesz wpasowywać w zdjęcie to wal te opcje i ustawiaj je tak żeby było dobrze :p Te wartości są jedynie pomocne przy wpasowywaniu w zdjęcie. Innego zastosowania nie znalazłem.

Napisano
  • Autor

ok, czyli faktycznie wszystko działa tu jak w aparacie, super,

 

czyli do np większego dofa, tak jak w aparacie, daje wieksze focal lenght (ogniskową) oraz f-number mały.A film gate zostawiam sobie zawsze taki sam.

 

senkju za wyjasnienie :)

Napisano

są od zawsze. framme buffer vRaya renderuje w 32 bitach z których możesz wywoływać różne ekspozycje.

Napisano

przy okazji zeby nie zasmiecac watku, tak dla upewnienia sie spytam: jezeli w scenie nie uzywam dofa ani motion blura, to nie istotne czy jasnosc kontroluje iso, shutterem czy fnumberem ?

Napisano

Kub@ całkowicie nie istotne

SWRSC skąd wziąłeś przelicznik 1.3? z jedynek Canona?

 

Teoretycznie zwiększając pole obrazowe (film gate) zmniejszamy głębię ostrości przy analogicznych ogniskowych i takiej samej przysłonie.

Nie wiem czy to działa w Vrayu, ale powinno.

 

edit

Przykład:

f/2.8, taka sama ogniskowa (50mm dla małego obrazka), odległość od obiektu 5m.

Dla matryc APS-C lub filmu APS głębia ostrości wynosi 3.01 m

Dla filmu 35mm głębia wynosi 1.73 m

Dla średniego formatu głębia wynosi 0.99 m

Edytowane przez dariusz

Napisano

Przelicznik wypracowany razem z Krzyhhh-em.

Szukaliśmy sposobu na określenie ogniskowej dla pełnej klatki w vRayu przy renderze wpasowanym w zdjęcie, które było robione niepełną klatką (400D Canona).

 

Nie wiem jak działa na głębię ostrości, ale w przypadku perspektywy ten przelicznik się zgadza. Przetestowane, sprawdzone na: Canon 400D + Sigma 17-70mm DC.

 

Dokładny przelicznik ma jeszcze coś po setnej po przecinku, ale 1.3 spełnia swoją rolę dobrze.

Napisano

a to dziwne, bo u mnie super się sprawdza przelicznik 1.6 dla Canona, możesz napisać jak to sprawdzaliście? jakie zdjęcie, przy jakiej ogniskowej? bo by wychodziło na to, że ogniskowa w VrayCam nie odpowiada ogniskowej obiektywu

Napisano

Przetestowałem z ciekawości te ogniskowe na zdjęciu z centralnym punktem zbiegu.

Okazało się, że jednak przelicznik 1,6 (dokładniej 1,621) jest bliżej poprawnej perspektywy.

Ciężko mi było uwierzyć w to, że fizyka może się mylić.

Napisano
  • Autor

Witam,

 

zeby nie zakładac nowego wątku.

 

testuje takie rozwiązanie, ale może ide w złym kierunku.

poniewaz nie rozumiem dlaczego wartości multipliera sa takie niskie rzędu 0,01 dla sky i sun, pomyslałem że wszystko zostawie na 1 i w sun i w sky i reszte bede regulował kamerą, to rozwiązanie działa dość dobrze przy zewnętrzach ale słabo we wnętrzach.

czy to oznacza że jednak inne ustawienia vraya kłuca się z takim podejściem np inne światła

 

 

Pozdrawiam

Napisano

pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :)

 

Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki.

Napisano
  • Autor
pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :)

 

Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki.

 

a jakie wartości maja twoje światła dodatkowe? czy rzędu np 500?

Napisano

Kurcze wracając jeszcze do przeliczników. W nowej scenie z nowym zdjęciem do wpasowania przelicznik 1.3 sprawdza mi się idealnie podczas gdy 1.6 to kompletna tragedia.

 

Sprzęt taki jak wcześniej: Canon 400D + Sigma 17-70 DC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności