Napisano 4 Marzec 200916 l Witam, jaka jest różnica między tymi zakładkami? czytam spot3d i nie rozumiem :(
Napisano 4 Marzec 200916 l film gate: czyli wielkość klatki (pełna klatka w aparatach to 35mm) focal lenght: ogniskowa praktyka: Jeżeli chcesz uzyskać ogniskową 55mm dla pełnej klatki ustawiasz: - film gate: 35mm - focal lenght: 55mm Przykład wykorzystania w przypadku wpasowywania render w wykonane zdjęcie: Jeżeli chcesz ustawić ogniskową 55mm ale dla niepełnoklatkowca, np dla obiektywu Sigma 17-70 niepełnoklatkowego którym fotografowałes teren na którym chcesz wpasować render, to musisz: - 55mm pomnożyć przez wartość około 1.3, czyli: 55*1.3 = 71,5 a więc zostaje: - film gate 35mm - focal lenght: 71,5mm I już masz render zgodny ze zdjęciem (kamera musi być w tej samej odległości co w realu). --- A jeżeli nie potrzebujesz wpasowywać w zdjęcie to wal te opcje i ustawiaj je tak żeby było dobrze :p Te wartości są jedynie pomocne przy wpasowywaniu w zdjęcie. Innego zastosowania nie znalazłem.
Napisano 4 Marzec 200916 l Autor ok, czyli faktycznie wszystko działa tu jak w aparacie, super, czyli do np większego dofa, tak jak w aparacie, daje wieksze focal lenght (ogniskową) oraz f-number mały.A film gate zostawiam sobie zawsze taki sam. senkju za wyjasnienie :)
Napisano 4 Marzec 200916 l są od zawsze. framme buffer vRaya renderuje w 32 bitach z których możesz wywoływać różne ekspozycje.
Napisano 4 Marzec 200916 l przy okazji zeby nie zasmiecac watku, tak dla upewnienia sie spytam: jezeli w scenie nie uzywam dofa ani motion blura, to nie istotne czy jasnosc kontroluje iso, shutterem czy fnumberem ?
Napisano 4 Marzec 200916 l Kub@ całkowicie nie istotne SWRSC skąd wziąłeś przelicznik 1.3? z jedynek Canona? Teoretycznie zwiększając pole obrazowe (film gate) zmniejszamy głębię ostrości przy analogicznych ogniskowych i takiej samej przysłonie. Nie wiem czy to działa w Vrayu, ale powinno. edit Przykład: f/2.8, taka sama ogniskowa (50mm dla małego obrazka), odległość od obiektu 5m. Dla matryc APS-C lub filmu APS głębia ostrości wynosi 3.01 m Dla filmu 35mm głębia wynosi 1.73 m Dla średniego formatu głębia wynosi 0.99 m Edytowane 4 Marzec 200916 l przez dariusz
Napisano 4 Marzec 200916 l Przelicznik wypracowany razem z Krzyhhh-em. Szukaliśmy sposobu na określenie ogniskowej dla pełnej klatki w vRayu przy renderze wpasowanym w zdjęcie, które było robione niepełną klatką (400D Canona). Nie wiem jak działa na głębię ostrości, ale w przypadku perspektywy ten przelicznik się zgadza. Przetestowane, sprawdzone na: Canon 400D + Sigma 17-70mm DC. Dokładny przelicznik ma jeszcze coś po setnej po przecinku, ale 1.3 spełnia swoją rolę dobrze.
Napisano 4 Marzec 200916 l a to dziwne, bo u mnie super się sprawdza przelicznik 1.6 dla Canona, możesz napisać jak to sprawdzaliście? jakie zdjęcie, przy jakiej ogniskowej? bo by wychodziło na to, że ogniskowa w VrayCam nie odpowiada ogniskowej obiektywu
Napisano 4 Marzec 200916 l m.in. ta wizualizacja: http://www.luminancestudio.pl/duze/kssse1.jpg Ogniskowa o ile pamiętam coś koło 17mm na Sigma DC. Czyli w vRay ustawilem: film gate: 35mm focal lenght: około 22.1mm
Napisano 4 Marzec 200916 l Przetestowałem z ciekawości te ogniskowe na zdjęciu z centralnym punktem zbiegu. Okazało się, że jednak przelicznik 1,6 (dokładniej 1,621) jest bliżej poprawnej perspektywy. Ciężko mi było uwierzyć w to, że fizyka może się mylić.
Napisano 16 Marzec 200916 l Autor Witam, zeby nie zakładac nowego wątku. testuje takie rozwiązanie, ale może ide w złym kierunku. poniewaz nie rozumiem dlaczego wartości multipliera sa takie niskie rzędu 0,01 dla sky i sun, pomyslałem że wszystko zostawie na 1 i w sun i w sky i reszte bede regulował kamerą, to rozwiązanie działa dość dobrze przy zewnętrzach ale słabo we wnętrzach. czy to oznacza że jednak inne ustawienia vraya kłuca się z takim podejściem np inne światła Pozdrawiam
Napisano 16 Marzec 200916 l pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :) Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki.
Napisano 16 Marzec 200916 l Autor pokaz jakiś przykład, ja używam we wszystkich wnętrzach i exteriorach właśnie VraySky + VraySun i PhisicalCamera - zawsze tak jak piszesz, VraySky + Sun z defoultowymi ustawieniami, i parametrami kamery "dostrajam" sobie światło. - najbardzije logiczna droga - w końcu jak robisz zdjęcie to nie przyciemniasz słońca :) Oczywiscie w interiorach doświetlenie jakimiś vrayplanami to zasadniczo podstawa, ale to nie one budują główne światło a jedynie wypełniają luki. a jakie wartości maja twoje światła dodatkowe? czy rzędu np 500?
Napisano 17 Marzec 200916 l Kurcze wracając jeszcze do przeliczników. W nowej scenie z nowym zdjęciem do wpasowania przelicznik 1.3 sprawdza mi się idealnie podczas gdy 1.6 to kompletna tragedia. Sprzęt taki jak wcześniej: Canon 400D + Sigma 17-70 DC.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto