Skocz do zawartości

speed animation 17 "cichociemny"


marcool

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nieskończona ale daje co mam :/

 

http://vimeo.com/3947073

 

końcówkę robiłem na gwałt ale to chyba widać :)

Od początkowego pomysłu, z uwagi na brak umiejętności i czasu, animację skróciłem mniej więcej o połowę :D

 

dajcie mi 5h to zrobię redner :)

 

-edit-

 

yoł strzeliłem render :)

 

-->> Taaaa dam! ;)

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcool - "Za dnia wybitny tancerz baletowy, w nocy odbiera bogatym - rozdaje biednym.."

 

Loopik - chodzi chyba o to że "ruch zaczyna się od bioder" (powinien) ... najlepiej widać to w klipach z "bred-gensem" albo "robodance" ( klik ) - 1:14.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle? A konkretnie?

 

U Ciebie wydaje mi się, że za szeroko ręce trzyma jak się skrada i momentami środek ciężkości za bardzo z tyłu trzyma. Ale fajnie miękko idzie.

 

gdy robi krok w bok w połowie animacji, ciało powinno pozostać nad nogą stojącą(dotykającą ziemi) dopóki nie stanie drugą nogą

 

u mnie dupa z tyłu bo tak musi być, gdyż wystawia przednią nogę i przewróciłby się gdyby nie ciężar ciała za nogą stojącą

 

 

 

co do marcoola to jego animacje są dynamiczne, i przez to zupełnie nie "widać" animacji, i nie można się skupić nad jej poprawnością

wydaje mi się że by bawić się w takie rzeczy „taką bajkowość„ to animacje naturalną powinno się mieć w jednym palcu

Edytowane przez animator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animator, dupa nie zostaje z tylu, tylko cale cialo powinno lapac rownowage. To, ze tylek zostawiles z tylu sprawia, ze tej rownowagi nie ma.

 

Zeby sie nie wywrocic musialby przechylic tulow do przodu, a on jest sztywny jak ch...

 

Wystarczyloby, zeby biodro wczesniej ruszylo do przodu. Ruch wychodzi z hipsa, nie jest ciagniety przez stope ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z biodrem masz racje że w sumie powiniennem z niego przywalić ruch,

 

biodra nie majtają sie o 45 stopni w sumie a powinny

 

a gdyby dupy z tyłu nie był to gdzie jest środek ciężkości całe 80 kilo mięcha, w trakcie gdy stopa jest maksymalnie przed ciałem?

 

jak na pisałem wcześcniej nie miałem czasu dokończyć, robione na szybko, dlatego całe ciało nie łapie równowagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Twoim zdaniem stopa wazy 80 kilo, zeby trzeba ja bylo w ten sposob przeciwwazyc calym cialem? Niektorzy bez drgniecia w pionie potrafia wyciagnac noge do przodu.

 

Odejdz od kompa i wyciagnij noge do przodu. Zobacz, co sie dzieje z tylkiem. Gwarantuje Ci, ze nie cofnie sie za stopy;) Chyba, ze jednoczesnie pochylisz mocno tulow do przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Twoim zdaniem stopa wazy 80 kilo, zeby trzeba ja bylo w ten sposob przeciwwazyc calym cialem? Niektorzy bez drgniecia w pionie potrafia wyciagnac noge do przodu.

 

Odejdz od kompa i wyciagnij noge do przodu. Zobacz, co sie dzieje z tylkiem. Gwarantuje Ci, ze nie cofnie sie za stopy;) Chyba, ze jednoczesnie pochylisz mocno tulow do przodu...

 

 

"Niektorzy bez drgniecia w pionie potrafia wyciagnac noge do przodu."

święte słowa, nie wiem czy napisałem za, czy nie, może być lekko za, zależy

i przeszytaj to zdanie jeszcze dwa razy:), i sójrz na moją animacje czy się cofa, czy li stoi w miejscu "nad nogą" do puki noga nie będzie dość blisko ziemi.:)

wszystkie określenia dotyczą dupy i torsu rzecz jasna

 

reanimator reply: jak zwał tak zwał;)

 

w sumie nie ma nad czym tak rozprawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem, że nie jest takim złym pomysłem ustalenie jakichś zasad i organizacji kolejnych speedów, żeby wszystkie były robione według tego samego schematu i żeby trzymały jakiś poziom :P

 

+ Od strony organizacyjnej proponuje co następuje: :P

 

Aby każdy uczestnik dla swojej animki przygotował "obrazek promocyjny" na sondę :)

tak jak w poprzedniej klik i aktualnej klik

 

Dla pojedyńczego obrazka to jedynie minuta lub dwie ale jak zbierze się ich kilka to jednak troszkę czasu pochłania, czasem nie można ściągnąć animki bo ktoś tak a nie inaczej zuploadował i trzeba celować w jakiś moment i trzaskać printscreeny :) więc nie jest najlepszym pomysłem zwalać tego na jedną osobę :/ która w nagrodę za zwycięstwo poprzedniego speeda dostaje troszkę za dużo dodatkowej pracy :) lepiej jak każdy zrobi sam i pokaże 3 klatki które jego zdaniem w najlepszy sposób promują jego animkę :)

 

Zrobiłem nawet template dla PSD żeby wszyscy mieli tak samo wyglądające graficzki i żeby było łatwiej i szybciej je robić :)

 

template v2 link

wersję pierwszą, w szale robienia porządku na pulpicie, zaraz po utowrzeniu usunąłem do kosza i go opróżniłem :D co ciekawe zdarza mi się to bardzo często :D

 

Szału nie ma ale lepiej nie umiem :D

 

I proponuję żeby animki pod ocenę były w takim stylu jak pomiżej

 

-----------------------------------------------------------

 

Destroyer

 

f_destroyerm_0d6873a.jpg

 

 

-----------------------------------------------------------

 

I wersja dla twórcy sondy, żeby zadziałała poprawnie należy wywalić * po rozpoczynającym [

Kazdy z uczestników przygotowałby takie coś i zrobienie sondy sprowadziłoby się do pokopiowanie tych kodów i automatycznej podmianie "[*" na "[" i już by wszystko pięknie działało :)

 

 

[*URL="http://vimeo.com/3947073][*B][*SIZE=4]Destroyer[/size][/b] [/url]

 

[*URL=http://vimeo.com/3947073][*IMG]http://img02.picoodle.com/img/img02/3/4/1/weaponofultimatedestruction/f_destroyerm_0d6873a.jpg[/img][/url]

 

-----------------------------------------------------------

 

 

Założenia:

1 Nazwa/ login/ pseudonim usera to link do animacji

2 Obrazek to też link do głównej animki ;)

 

 

+ Plusy:

 

1. speed będzie wyglądał cool i trendy :)

2. będzie można łatwo i szybko sondę trzasnąć (jak ktoś wraca styrany po robocie to chyba ostatnią rzeczą jaką potrzebuje to kleić ładnego posta :D)

3. nie będzie głosów, że grafika promocyjna nie jest taka super jak mogłaby być etc. :)

4. Mniej pracy dla jednego ludzia :) którego wygrana nie zamieni się w karę

 

- Minusy:

nie stwierdzono :D

a tak serio to:

1. Będzie trzeba rozrysować jak tego posta/ pikczera przygotować ale ten ciężar mogę wziąść na swoje silne spracowane barki :D

 

 

---------------------------------------

 

Druga sprawa już mniejsza to nazwenictwo

Nie wiem czy jest sens pisać speed animation w poddziale o tej samej nazwie :D

Może skrócić to do samego numeru speeda

 

0007 - "Baba Jaga"

0007 - "Baba Jaga" - Głosowanie

0007 - "Baba Jaga" - Głosowanie - Zwycięzca: Dziadek Juzek !

 

 

------------------------------------------

 

Zasady

 

Kilka osób pisało już o zasdach, że powinno się robić tak, albo inaczej, że powinno się oceniać to a nie tamto itd.

Moje zdanie jest takie żeby było kilka zasad ogólnych i nie ograniczających za natto np animka poniżej 1 min :)

dowolna technika 2D i 3D no i jak ktoś chce to i poklatkowa animacja też

bez motioncapture itd.

i nie wiem, czekam na propozycje

 

A zasady szczegółowe czyli co można czego nie i jak to podać będzie ustalał założyciel nowego speeda według własnego widzi mi się :)

Moim zdaniem te speedy są głownie dla motywacji bardzo ważna rzecz powtórzę to raz jeszcze motywacji i nauki animowania a zbyt duża liczba ograniczeń może tylko zabić speedy i zniechecić i tak nie za dużą grupkę ludziów ;)

 

---------------------------------

 

Jak już coś ustalimy to taki wątek z Regulaminem możnaby przykleić w speedach, żeby wszyscy wiedzieli po co ? na co? :)

 

------------------------

 

I ostatnia sprawa jak już ktoś zrobi sondę to powinien być jakiś moderator do którego sie napisze, że jest sonda i żeby na głownej linka powiesić o! :)

Było tak na poprzedniej ale to dlatego, że mod mniej lub bardziej przypadkowo zajrzał i na głowną linka wywalił, a tak to będzie oficjalnie i bez problemów z przepływem informacji :)

 

czekam na wasze propozycje i myśli na ten temat

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sly ooo przesadziłeś i zmusiłeś mnie do ostateczności: usuwam Cię z listy znajomych na naszej klasie! to już postanowione! wiem że ostro ale nie dałeś mi wyboru :D

 

A tak seri to jest to taki zły pomysł żeby ustalić jakieś zasady?

Przy każdym spedzie ktoś marudzi, że coś jest nie tak jak powinno więc teraz przed nastepnym możnaby wspólnie jakieś zasady ustalić

Ale jak nie to nie, whatever :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak seri to jest to taki zły pomysł żeby ustalić jakieś zasady?

 

Absolutnie - NIE. To Dobry pomysł. Ustaliłeś kompleksowo... ale przydało by się to przegłosować.. i poddać sposób głosowania pod głosowanie.

 

Przemawiała przeze mnie troska... ;)

 

pozdrawiam.

 

P.S. proszę, przywróć mnie na listę przyjaciół... pleeease...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydało by się to przegłosować.. i poddać sposób głosowania pod głosowanie.

no to właśnie pierwszy zacząłem i czekam na inne propozycje i pomysły, co jest ok, co nie itd. moja "kompleksowa" propozycja nie jest jakimś prawem ostatecznym tylko takimi luźnymi myślami :D + to co zapamietałem z uwag userów przy innych speedach jak ktoś ma coś do dodania lub odjęcia to teraz jest właśnie czas i miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho nie. Wiekszosc ludzi ocenia na podstawie tego, czy jest ladne, czy jest zabawne i ma historyjke. I nie dziwie im sie wcale.

 

Zreszta sam mowisz "latwiej przelknac animke". A przeciez to konkurs na animacje, a nie na historyjke. To animacja ma byc swietnie dopracowana. O ile lepsza moglaby byc ta Destroyowa, gdyby zamiast bawic sie w renderowanie, dopracowalby ruch. Ale on wiedzial, ze warto troche przypudrowac pryszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile lepsza moglaby byc ta Destroyowa, gdyby zamiast bawic sie w renderowanie, dopracowalby ruch. Ale on wiedzial, ze warto troche przypudrowac pryszcze

Masz rację, ale to był mój osobisty test ekonomicznego oświetlenia flickerfree dla animacji poprzez same zwykłe spoty i 5-6 z włączonymi cieniami :) render i tak dziadowo wyszedł i g widać :/ Loopik ładnie to rozwiązał bo zrobił niebieski mrok w którym wszystko dobrze widać ja głupi zrobiłem czarną czerń a na to jeszcze czasrny charkter :D

A co do samej animki to skończyłem jakieś 15 min po półonocy czyli oficjalnym termninie i już nic nie zmieniałem tylko zarzuciłem redner na noc, wszystko było mniej więcej ustawione tylko musiałem doświetlić lewą stronę bo w tamtym kierunku mi się animacja nieoczekiwanie rozwinęła :D i przy okazji zepsułem rig policjanta i niechce mi się już z nim szarpać więc już do tego nie wrócę :/

 

 

A wracając do tematu:

 

Ja też uważaam, żeby wersja z viewportu/ perspektywy na jasnym tle była obowiązkowa a jak ktoś sobie jeszcze chce to może opcjonalnie zrobić i redner, profesjonalini animatorzy będą mogli ocenić animacją a zwykłe ludki i tak ocenią coś co według tych pierwszych nie powinno brać się w ogólę pod uwagę :)

 

Czyli co wszyscy są za tym żeby animacja była z perwspektywy z viewportu na jasnym czytelnym tle?

a redner jako dodatkowa opcja czy wcale?

 

I kolejna sprawa tylko 3D czy animacja 2D też się łapie na speedy? flash ? tradycyjna karta i ołówek? pencil/ Flipbook/ Tab i reszta?

Animacja poklatkowa? :) nie wiem czy jest jeszcze jakaś ale od razu lepiej to ustalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho nie. Wiekszosc ludzi ocenia na podstawie tego, czy jest ladne,

 

Ale nikt chyba nie chce żeby jego animacje Tutaj były oceniane przez "Większość ludzi"... tylko przez "krytyków" których baczne oczka ocenią animację, a nie przypudrowany nosek.

 

I tak trzebaby zmieniać zasady za jakiś czas kiedy to obrazek we viewporcie będzie się równał renderowi... :P

 

Chociaż ja patrzę z perspektywy kogoś kto robi rig, animuje, oświetla i renderuje. Rozumiem że porządny Animator nie bawi się w takie pierdoły jak Render - i dobrze...

 

Ogólnie macie rację...

Ale będę się trzymał zdania że "łatwiej się przełyka" ładne renderki niż nieokrzesane Viewporty.

 

pozdrawiam.

 

P.S. komuś się prześwietla avatar... wstań od kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączam się do tego aby był zwykły playblast, zamiast renderu. Co więcej w ogóle bym zabronił dawanie renderu do czasu zakończenia sondy. Po głosowaniu jak ktoś chce to pewnie. Jeżeli render będzie dostępny przed sondą to założę się, że osoby które do tej pory oceniają na zasadzie co im się podoba będą pewnie wolały obejrzeć "fajniejszą" wersję. Jestem również przekonany, że te same osoby na podstawie animiki z okna będą oceniały ruch, bo na dobrą sprawę nic do oceny innego nie będzie.

Wszyscy wiemy, że takiego zrzutu z okna nikt nie będzie wydawał na DVD albo puszczał w kinie tylko, że jeżeli mamy tutaj się uczyć animacji i konkurować animacjami to skupmy się na animacji. Poza tym dodawanie nawet obrazka w tle też uważam za odwracanie uwagi. W moim rozumieniu klimat i sytuację ma oddać właśnie poruszająca się postać, a skoro nie oddaje to znaczy, że zadanie jest nie wykonane. Jak ktoś jest dobry to nawet czarną kropką na białym tle umie opowiedzieć historię.

Ja też lubię fajne rendery, tylko jak tak dalej pójdzie to zaczniemy rywalizować kto ma fajniejszy render. Bo to już widać wraz z kolejnymi challengami. Chyba, że ktoś uważa że rywalizacja polega na całości jako filmiku, a nie w kategorii animacji w znaczeniu ruchu postaci.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ze tak zapytam - bez urazy - mamy tu znawcow?

 

Na pewno są osoby, które mają już jakieś doświadczenie w animacji postaci oraz osoby, które albo zaczynają albo nie zajmują się animacją, ale wszyscy powinni oceniać to samo czyli ruch/animację postaci nie render.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączam się do tego aby był zwykły playblast, zamiast renderu. (...)

 

Racja. Nie startowałem jeszcze w żadnym speedzie ale regularnie oceniam animki. Nie interesują mnie wodotryski w tle itp. Chcę oglądać dobrze zrobiony ruch postaci, to oceniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pierwsza zasada:

1. Animacja z perspektywy i jako zrzut/ playblast z viewportu

ktoś przeciw? ;)

 

I druga sprawa render czy jako opcja czy w ogóle bez rednera a jak ktoś bardzo chce to może po sondzie wrzucić?

 

I jeszcze raz powtórzę to o czym pisałem wyżej bo nikt nie podjął tematu

Czy tylko 3D czy animacja 2D wchodzi w grę?

flash ? tradycyjna karta i ołówek? pencil/ Flipbook/ Tab i reszta?

A animacja poklatkowa? :) i nie wiem czy jest jeszcze jakaś ale od razu lepiej to ustalić

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, że render to tylko do 3D się odnosi :)

ale kilka razy na speedach były i tradycyjne animacje więc możnaby jakieś zasady i dla nich ustalić czy mogą też się dołączyć czy nie a jeśli tak to na jakich zasadach :) trochę nie mój temat więc nie będe się wypowiadał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I druga sprawa render czy jako opcja czy w ogóle bez rednera a jak ktoś bardzo chce to może po sondzie wrzucić?

...

 

Głosuję za tym, żeby render można było wrzucać dopiero po wynikach.

 

Co do innych technik animacji to nie jestem ani przeciw ani za. Myślę, że można spróbować, w tym że też w jakimś surowym wykonaniu. Ołówek może być nawet z nie wymazanymi np. liniami pomocniczymi itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępny zarys regulaminu, może być? :)

 

---- Regulamin draft --------------

 

3D

  1. Animacja tylko z perspektywy
  2. Animację należy dostarczyć tylko jako zrzut/ playblast z viweportu
  3. Należy dostarczyć tylko 1 ujęcie/ wersję animacji które najlepiej ją przedstawia, alternatywne wersje/ ujęcia można zamieścić po zakończeniu sondy
    W przypadku dialogu dopuszcza się "cięcia"
  4. Jasne czytelne tło ułatwiające odbiór i ocenę animacji
  5. Nieruchoma kamera bez hand shaków i innych udziwnień, tylko w przypadku gdy animacja rozgrywa się na większej powierzchni dopuszcza sie łagodną animację kamery
  6. Render animacji można zamieścić tylko i wyłącznie po zakończeniu sondy
  7. Bez używania motion capture
  8. Bez używania rotoscopingu

 

Inne dopuszczalne techniki:

 

  • Flash lub jego zamienniki
  • tradycyjna karta i ołówek
  • Pencil/ Flipbook/ Tab i podobne
  • animacja poklatkowa

 

 

---------------------------------------------

 

dzisiaj kończy się sonda więc wypadałoby już jakiś regulamin beta v0.1 wydać :)

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10s to za mało ja w poprzednich speedach nigdy nie byłem nawet w pobliżu 10s :) powiedziałbym max 30s ;)

 

a jak z tą nieruchomą kamerą też to dodać? myślę że to niezły pomysł

 

i ograniczyć tylko do jednego ujęcia czy dać możliwość innej wersji?

tutaj sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności