Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam cylinder, edytuje sobie go używając symmetry. Potem ten cylinder ustawiam gdzieś obrócony i dalsza edycja z uzyciem symmetry jest niemożliwa. Podejrzewam że da się włączyć jakąś edycję local albo local symmetry. Możecie mi coś podpowiedzieć ? :)

 

gryzoń

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki. Tego też próbowałem ale zauważyłem że działa mi tylko na postaciach. Na zwykłym plane lub cylinder wyskakuje mi napis : "Symmetry Result : 0,01% Symmetry points found. Symmetry map was not stored."

 

Czy da się w jakikolwiek sposób wybrnąć z tego ? Właściwie to mam prosty plane świeżo utorzony i symmetry poniżej jednego procenta :)))

Napisano

No faktycznie nie działa:)Takie coś wyczytałem o posable symmetry:"If your model is symmetrical in more than one axis it will also fail. For example, a sphere is symmetrical in all 3 axis." -czyli na cylindrze albo plane nie będzie działać bo jest symetryczny wzdłóż więcej niż jednej osi i program nie wie jak ustawić posable symmetry.Nie wiem co chcesz zrobić z tym plane ale ja bym sprubował wysculptować przed obracaniem z normalną symetrią i potem ewentualnie przy pomocy project all przerzucił detal na element który obróciłeś czy przesunąłeś...może się uda;)

Napisano

a spróbuj zrobić nową warstwę, na niej obrócić obiekt i po tym wrócić na pierwszą warstwę gdzie był jeszcze nie obrócony i tam go edytować. Po ponownym włączeniu tej nowej warstwy obiekt powinien wyglądać tak jak ten z pierwszej warstwy tylko że obrócony.

Napisano
  • Autor

Dzięki.

 

Po prostu mam w mojej postaci elementy które chciałem dodać w odpowiednich miejscach i są to obiekty takie jak cylinder i torus. Na początku z prostą symetrią wszystko fajnie no ale przydało by mi się to móc edytować już po przestawieniu.

Napisano
  • Autor
a spróbuj zrobić nową warstwę, na niej obrócić obiekt i po tym wrócić na pierwszą warstwę gdzie był jeszcze nie obrócony i tam go edytować. Po ponownym włączeniu tej nowej warstwy obiekt powinien wyglądać tak jak ten z pierwszej warstwy tylko że obrócony.

 

Działa ale nie do końca. Zmiany na obróconym obiekcie są zdeformowane. Wygląda na to że lepiej takie coś zrobić przed obróceniem i koniec kropka :) Dzięki.

Napisano
  • Autor

[ATTACH]61866[/ATTACH]

 

Przykładowa sytuacja. Ten symetryczny pierścień chciałbym sobie edytować :)

 

Inne pytanie mam. Czy da się ten pierścień jakoś zmirrorować na drugą strone osi X ? Tak abym nie musiał drugiego obiektu ręcznie tam ustawiać.:D

Napisano

Zmirrorować się da-clone a potem w menu deformation mirror po osi x i dodajesz jako subtool ten wcześniej sclonowany.

Napisano
  • Autor

clone ? a gdzie tego szukać ?

 

W Deformation uzyłem opcji mirror ale pisze że nie da się na obiektach które mają wielopoziomowy subdivision. A da się mirrorować z wieloma poziomami subdivision ?

Napisano

Clone masz w tool-tam gdzie load,save as ,simple brush.Przed mirror zrób delete lower subdivisions a potem reconstruct subdivisions i masz spowrotem;)

Napisano
  • Autor

Dzięki serdecznie, wszystko doskonale zrozumiałem. Jeszcze tylko jedno pytanie mam. Skoro mam obiekt na 4 poziomie subdiv, to jak zrobię Del Lower to po Reconstruct Subdiv nie mogę wrócić do niższego poziomu subdiv ?

Napisano

Jak na 4 poziomie zrobisz del lower to musisz 4 razy kliknąć reconstruct subdiv i masz znowu 4 poziomy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności