Jump to content
Sign in to follow this  
gryzon

symmetry na obróconym obiekcie

Recommended Posts

Mam cylinder, edytuje sobie go używając symmetry. Potem ten cylinder ustawiam gdzieś obrócony i dalsza edycja z uzyciem symmetry jest niemożliwa. Podejrzewam że da się włączyć jakąś edycję local albo local symmetry. Możecie mi coś podpowiedzieć ? :)

 

gryzoń

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Tego też próbowałem ale zauważyłem że działa mi tylko na postaciach. Na zwykłym plane lub cylinder wyskakuje mi napis : "Symmetry Result : 0,01% Symmetry points found. Symmetry map was not stored."

 

Czy da się w jakikolwiek sposób wybrnąć z tego ? Właściwie to mam prosty plane świeżo utorzony i symmetry poniżej jednego procenta :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie nie działa:)Takie coś wyczytałem o posable symmetry:"If your model is symmetrical in more than one axis it will also fail. For example, a sphere is symmetrical in all 3 axis." -czyli na cylindrze albo plane nie będzie działać bo jest symetryczny wzdłóż więcej niż jednej osi i program nie wie jak ustawić posable symmetry.Nie wiem co chcesz zrobić z tym plane ale ja bym sprubował wysculptować przed obracaniem z normalną symetrią i potem ewentualnie przy pomocy project all przerzucił detal na element który obróciłeś czy przesunąłeś...może się uda;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a spróbuj zrobić nową warstwę, na niej obrócić obiekt i po tym wrócić na pierwszą warstwę gdzie był jeszcze nie obrócony i tam go edytować. Po ponownym włączeniu tej nowej warstwy obiekt powinien wyglądać tak jak ten z pierwszej warstwy tylko że obrócony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

 

Po prostu mam w mojej postaci elementy które chciałem dodać w odpowiednich miejscach i są to obiekty takie jak cylinder i torus. Na początku z prostą symetrią wszystko fajnie no ale przydało by mi się to móc edytować już po przestawieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a spróbuj zrobić nową warstwę, na niej obrócić obiekt i po tym wrócić na pierwszą warstwę gdzie był jeszcze nie obrócony i tam go edytować. Po ponownym włączeniu tej nowej warstwy obiekt powinien wyglądać tak jak ten z pierwszej warstwy tylko że obrócony.

 

Działa ale nie do końca. Zmiany na obróconym obiekcie są zdeformowane. Wygląda na to że lepiej takie coś zrobić przed obróceniem i koniec kropka :) Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ATTACH]61866[/ATTACH]

 

Przykładowa sytuacja. Ten symetryczny pierścień chciałbym sobie edytować :)

 

Inne pytanie mam. Czy da się ten pierścień jakoś zmirrorować na drugą strone osi X ? Tak abym nie musiał drugiego obiektu ręcznie tam ustawiać.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmirrorować się da-clone a potem w menu deformation mirror po osi x i dodajesz jako subtool ten wcześniej sclonowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

clone ? a gdzie tego szukać ?

 

W Deformation uzyłem opcji mirror ale pisze że nie da się na obiektach które mają wielopoziomowy subdivision. A da się mirrorować z wieloma poziomami subdivision ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clone masz w tool-tam gdzie load,save as ,simple brush.Przed mirror zrób delete lower subdivisions a potem reconstruct subdivisions i masz spowrotem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki serdecznie, wszystko doskonale zrozumiałem. Jeszcze tylko jedno pytanie mam. Skoro mam obiekt na 4 poziomie subdiv, to jak zrobię Del Lower to po Reconstruct Subdiv nie mogę wrócić do niższego poziomu subdiv ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na 4 poziomie zrobisz del lower to musisz 4 razy kliknąć reconstruct subdiv i masz znowu 4 poziomy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy