indian Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 na kompie ;p AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt
rudylew Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 kabelek przy prawej satelicie.. na bank tak nie będzie się zawijał na blacie biurka... Kable mają swoją ciężkość i sztywność :D ja bym darował sobie takie ostre wygięcie i wyprostował to :D a tak do czekamy na dalsze update
indian Napisano 4 Kwiecień 2009 Autor Napisano 4 Kwiecień 2009 (edytowane) mam pewien problem dodałem kolejną małą roślinkę, kilka kolorków, i podczas renderu wywala na pulpit, nie wiem co się stało, przedtem było dobrze mam 2 gb ramu pozdro Edytowane 4 Kwiecień 2009 przez indian
mkeruj Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Zobacz ile żre ramu, jaki jest plik wymiany. Wywalaj modele pojedynczo Napisz jaki system, jaki max. Jeśli roślinki na fur to może być problem.
indian Napisano 4 Kwiecień 2009 Autor Napisano 4 Kwiecień 2009 windows xp professional sp3, 3dmax 2009 o co chodzi z tym "(...)Jeśli roślinki na fur to może być problem." i co to jest plik wymiany
Camel Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 jeśli chciałbyś szybko podejrzeć jak leci scenka, to rób optymalne liczenie, to niestety słaba jakość, ale wiesz jak sie układa itp; i nie tracisz tyle czasu :D Kaloryfer wyrąbiaszczy, jak go zrobiłeś?
indian Napisano 4 Kwiecień 2009 Autor Napisano 4 Kwiecień 2009 siatka na życzenie: http://img5.imageshack.us/img5/3223/kaloryfer.jpg
indian Napisano 5 Kwiecień 2009 Autor Napisano 5 Kwiecień 2009 zupełnie nie rozumiem czasu renderu, no i mój sprzęt powoli wysiada przy tej scenie, nie patrzcie na kolor bonzaja, coś mi się zwaliło z mapowaniem.
mkeruj Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 Jak ci ram zapycha, zaczyna używać pliku wymiany i dlatego działa wolniej. Poczytaj o vray proxy, będziesz miał szybsze rendery.
rudylew Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 mi nie pasuje mapowanie rantu półki pod wyświetlaczem.. Wygląda jakby otwory były wyżłobione :D Co do czasów renderingu to nie jest źle :D choć na moim 1 GHz przy takiej scence 2x szybiej potrafie zrenderować.. Teraz dodałeś bardzo skąplikowany model. tej roślinki moze i dla tego.. lub po prostu VrayMTL masz tak dodane ze nie trawi i liczy długo :D
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 mam takie pytanie odnośnie vray proxy, a więc: gdy renderuje sobie vray proxy to wszystkie obiekty mają taki sam kolor, jak to zmienić?
mkeruj Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Jest bardzo dobry tutek na everach na ten temat. Kiedy attachujesz obiekty musisz użyć tej opcji, nie pamietam, "sub-material" "multimaterial"? Nie mam tu maxa... O tu: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive 1
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 dzięki za nakierowanie, rep+ EDIT: a i jeszcze jedno jak zatachować materiał do obiektu
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 (edytowane) nie rozumiem tego vray proxy ciągle błędy podczas renderu wywala... (szczególnie podczas: bulding light cache) POMOCY! Edytowane 6 Kwiecień 2009 przez indian
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 ło jaki kaloryfer, powiedz mi jakim cudem go robisz :P jeżeli to jeszcze nie final i nie skonczyles wszystkiego, renderuj jak najbardziej optymalnie, powtarzam 2-gi raz, bo tracisz czas ;) Druga rzecz: nienaturalne jest światło co leci przez okno w kąt pokoju - czy nie powinno ono być mocniejsze? :) Materiał ścian jest dokładnie biały czy jak? Klepki na podłodze zrób ciut mniejsze i reflecta dawaj... łojejku, wielki masz postęp i pracuj nad mtl'ami. Jak ja kocham tą wip wizkę :D 1
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 powinno ale narazie nie ma renderu bo błędy wywala, jak już wyżej pisałem
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 przepraszam, mam edit wyżej nad twoim ostatnim postem, indian... ^^
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 a problem polega na, czy to z vray proxy czy też bez: klikam F9 i a po chwili brz żadnego komunikatu wywala na pulpit
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 ile masz ramu i czy korzystasz ze swapa? jaka wersja CZYDEES MAKSA? nie miałem takiego problemu, ale może spróbuję pomóc... EDIT: i jaki OS?
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 w jakimś poście to pisałem ale powtórzę raz kolejny ;p "(...) windows xp professional sp3, 3dmax 2009(...)" "(...)AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt (...)" nie korzystam ze swapa , po prostu w ustawieniach kompa przestawiłem z 2 gb na 3 i tyle EDIT: około 1000x700
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 (edytowane) eee... jaka rozdzielczość renderu? bo szukam rozwiązania w swoich materiałach jakie znalazłem... EDIT: obawiam się że to wina braku RAM'u/włączonych antywirusów/firewalla. Spróbuj usunąć w menadżerze zadań parę aplikacji co niepotrzebnie Ci ramu kradną. Scenę przed renderem zapisuj.. Zanim rozpoczniesz render, wypróbuj metodę że zapisany plik otworzysz po reboocie i zrenderujesz na odświeżonym RAM'ie Edytowane 6 Kwiecień 2009 przez Camel
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Jakiś szajt o zamykaniu się podczas liczenia V-Ray znalazłem :) http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/1632/ A propos: www.google.pl > "V-Ray shuts down 3ds max" - daję Ci wędkę ;)
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 jak już mówiłem czy to vray proxy, czy to flame bufferem, czy to jeszcze inaczej, podczas bulding light cache wywala na pulpit
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Nie szkodzi. Podałem Ci wędkę jak szukać rozwiązania w Google :P tu chodzi o właśnie wywalanie na pulpit czyli zamknięcie się CZYDE :) EdIciK: po angielsku, bo po polaku nie wiele pomoże. możesz wyżalić się na dział o V-Rayu na max3d.pl ;)
rudylew Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 najprosciej cofnij się do momentu w którym nie wywalało.. poprzez chowanie lub zmiane ustawien na poprzednie!!! u mnie takie coś działa.. i potem sam znajdziesz co robi ci w scenie ze Ci wywala Maxa... Jestem pewien ze materiał powoduje w v-rayu z połaczeniem z Lightami w scenie .. nieskończenie długie liczenie.. i gdzieś ci te światełko się liczy i liczy .. i zwis... proste. Nie jest to winą softu ani ilosci ramu.. bo inne podobne sceny pewnie renderuje Ci oki:D
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 nie no z angielskim to nie jest tak źle, znalazłem powód "wywalania" na pulpit, a oto i on: po prostu tekstury których używałem miały średnią powyżej 3000x chwila w szopie i render w akcji :)
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Właśnie myślałem ale nie zdążyłem powiedzieć że to te wielkie teksturki Ci pamięć rąbią (sic!) :)
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 ale po pewnym czasie stwierdzam że to również nie to :(
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 kurczę to co ja teraz zrobię :( ? googluj wg. mojej propozycji :)
mkeruj Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Zarzuć scenkę gdzieś na serwer, tylko razem z teksturami (archive) to jutro wieczorem oblukam. Może to sprzęt, a nie scena...
Camel Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 u mnie na 4gb i core 2 quad @ 3.15 GHz (tak, podkręcone!!) dawaj :)
indian Napisano 7 Kwiecień 2009 Autor Napisano 7 Kwiecień 2009 LINK http://rapidshare.com/files/218454006/pok_j__max3d.pl.max.html
mkeruj Napisano 7 Kwiecień 2009 Napisano 7 Kwiecień 2009 indian, musisz użyć opcji File--->Archive Wtedy będziesz miał archiwum ze wszystkimi teksturami użytymi w projekcie. No i pliki *.max dobrze się pakują...
indian Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 UWAGA DUŻA rozdziałka http://img220.imageshack.us/img220/1525/rom.jpg
indian Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 UWAGA DUŻA rozdziałka http://img15.imageshack.us/img15/2489/ustawienia.jpg
indian Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 UWAGA DUŻA rozdziałka http://img25.imageshack.us/img25/7575/kamerka.jpg
Camel Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 ciężko mi to czytać... ale ładniej wyszła ci wizka, tylko że jakoś tak dziwnie wychodzi translucent na doniczkach i na ścianie za monitorem są prześwietlenia, koło drewnianego krzesła składanego nienaturalny shading... Light cache zależy od rozdzielczości, ale powinieneś dać trochę większy value... zresztą średnio znam V-Raya... subdivs 1000 i sample size 0,2 to gwarancja plam i niedokładności przy takiej rozdziałce - więc prawdopodobnie mniejszy rozmiar sampli i większy subdivs oraz liczba pass'ów z 8 do 10-15 jest lepszy... Poza tym LC jest za mocny, przestaw go na mniejszą warość koło 0,80 - 0,85 (myślę że bardziej skuteczny i wygodny bedzie color mapping) Do tego secondary bounces jest poprawiany za pośrednictwem Irradiance map i trzeba go trochę podustawić, aby pozbyć się plam (ale nie śrubowac za wysokich wartości) Czy w oknie jest plane z materiałem szkła? Powinieneś znaleźć jakiś porządny tutorial od V-Raya, bo basic ustawienia w "tanich" tutkach to nie wszystko. Proponuję: poszukaj 3ds max v-ray interior tutorial (może jest na Evermotionie) i tam na koncu tutka mogą być przykładowe ustawienia. Warto się wysilić, aby nauczyc się dokonywać dobrego i wydajnego setupu bo ja przywykłem kiedyś do żyłowania maxymalnych ustawien renderu LC i IRR, przez co popsułem sobe opinię, bo eksperci wiedzą lepiej :( Pozdrawiam! :) Dobieraj pomału i optymalnie - wydajność + jakość.
pressenter Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 zresztą średnio znam V-Raya... Hyhy, ja nie mogę... xD Tak własnie doszliśmy komisyjnie do wniosku, że Duna Ci zrobi z mózgu wodę, więc może ja się postaram troszkę pomóc. Primo to nie wiem czym tam świecisz za oknem ale daje po oczach, uh daje. Na podłodze to są białe plamy, a nie światło słoneczne. Do tego mają tak ostre krawędzie, jakby ktoś nożem wyciął. Popracowałbym troszkę nad tym. Sam używam Vraysun w Daylight system. Szybkie, łatwe i przyjemne. Do tego vraysky. Warto też w okna wrzucić vraylighty w postaci plane z włączoną opcją "skylight portal" wtedy. Będzie dzięki temu ładnie Ci się światełko rozchodziło, a powinno dać Ci możliwość obniżenia troszkę parametrów samego renderu, chociaż niekoniecznie jego przyśpieszenia, jednakże jest to wskazane, jeśli mają zniknąć liczne plamy, jakie posiadasz. Za plamki również odpowiada HSph. Subdivs w Irr. Oczywiście im wyższe tym lepiej, ale nie należy przesadzać, bo skończysz z dwudniowym renderem. Zazwyczaj optymalne wartości Irr (jak dla mnie, alepewnie można się spierać) to: HSph.: 70, Interp. samples: 20. Swego czasu udostępniłem ustawienia swojej jednej sceny, konkretnie tej: http://pressenterdesign.com/interior/31.htm Możesz je znaleźć tutaj: http://pressenterdesign.com/cgblog/?page_id=18 Aha, i jeszcze nie bój się używać niewidocznych świateł we wnętrzach. Czasem wstawienie lekko świecącej, niewidocznej sfery światła w połowie wysokości pomieszczenia może sprawić cuda. ;) Pozdrawiam Szymon 1
indian Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 bardzo Ci dziękuje Szymon za udzielenie się i pomoc z projektem. Teraz mam pewien problem ponieważ podczas renderu wywala mi na pulpit
pressenter Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Hmm, na jakim sprzęcie pracujesz? Może za mało ramu? Chociaż scena nie jest skąplikowana. Postaraj się zadbać o szczegóły: przechodzące się obiekty, obiekty ze standardowymi materiałami, takie różne nietypowe pierdółki mogą mieć znaczenie. Niestety jeśli chcesz być w tym dobry to musisz zadbać o szczegóły. Włącz też sobie vrayloga, może on Ci coś pokaże jakby co.
indian Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 "(...) windows xp professional sp3, 3dmax 2009(...)" "(...)AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt (...)"
Vega Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 (edytowane) Daj więcej Subdivs w Light Cache bo Ci się grzyby robią (białe plamy). Podkręć do 1200-1500. :) Ja zawsze daje trochę więcej dla pewności ponieważ u mnie to jest różnica kilku minut podczas renderingu. Też tak miałem, że wywalał mi na pulpit. Stawiałem na ram miałem 2GB. Dokupiłem jeszcze 2 i mam teraz 4GB. Jednakże to nic nie dało. Nadal miałem ten sam błąd. Problem zawsze wyskakiwał mi w tym samym miejscu. W mojej wizce miałem obrus. Gdy doszło do etapu 2/3 (na irr medium) i kwadraty najechały na obrus, po kilku minutach pojawił się pulpit bez żadnego błędu. Zobacz w którym miejscu Ci się wyłącz. Jeżeli to np. będą drzwi to nadaj drzwiom zwykły szary materiał i zobacz czy się to powtórzy :) Edytowane 8 Kwiecień 2009 przez Vega
Camel Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 nowy render jest trochę bezbłędny - cieszę się że dałeś ciut lepszy setup :) ale czemu taki mały :( nie używaj standard mtl, chyba wiesz :D
rudylew Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 nie używaj standard mtl, chyba wiesz :D wtf? Uzywaj czego chcesz i oby to dało poządany przez Ciebie efekt.. bo nie ma zlotego środka na sukces :D daj moze jakies słowo wsparcia co do tego ostatniego rendera?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się