Napisano 3 Kwiecień 200915 l Autor na kompie ;p AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt
Napisano 3 Kwiecień 200915 l kabelek przy prawej satelicie.. na bank tak nie będzie się zawijał na blacie biurka... Kable mają swoją ciężkość i sztywność :D ja bym darował sobie takie ostre wygięcie i wyprostował to :D a tak do czekamy na dalsze update
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Autor mam pewien problem dodałem kolejną małą roślinkę, kilka kolorków, i podczas renderu wywala na pulpit, nie wiem co się stało, przedtem było dobrze mam 2 gb ramu pozdro Edytowane 4 Kwiecień 200915 l przez indian
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Zobacz ile żre ramu, jaki jest plik wymiany. Wywalaj modele pojedynczo Napisz jaki system, jaki max. Jeśli roślinki na fur to może być problem.
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Autor windows xp professional sp3, 3dmax 2009 o co chodzi z tym "(...)Jeśli roślinki na fur to może być problem." i co to jest plik wymiany
Napisano 4 Kwiecień 200915 l jeśli chciałbyś szybko podejrzeć jak leci scenka, to rób optymalne liczenie, to niestety słaba jakość, ale wiesz jak sie układa itp; i nie tracisz tyle czasu :D Kaloryfer wyrąbiaszczy, jak go zrobiłeś?
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Autor siatka na życzenie: http://img5.imageshack.us/img5/3223/kaloryfer.jpg
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Autor zupełnie nie rozumiem czasu renderu, no i mój sprzęt powoli wysiada przy tej scenie, nie patrzcie na kolor bonzaja, coś mi się zwaliło z mapowaniem.
Napisano 5 Kwiecień 200915 l Jak ci ram zapycha, zaczyna używać pliku wymiany i dlatego działa wolniej. Poczytaj o vray proxy, będziesz miał szybsze rendery.
Napisano 5 Kwiecień 200915 l mi nie pasuje mapowanie rantu półki pod wyświetlaczem.. Wygląda jakby otwory były wyżłobione :D Co do czasów renderingu to nie jest źle :D choć na moim 1 GHz przy takiej scence 2x szybiej potrafie zrenderować.. Teraz dodałeś bardzo skąplikowany model. tej roślinki moze i dla tego.. lub po prostu VrayMTL masz tak dodane ze nie trawi i liczy długo :D
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor mam takie pytanie odnośnie vray proxy, a więc: gdy renderuje sobie vray proxy to wszystkie obiekty mają taki sam kolor, jak to zmienić?
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Jest bardzo dobry tutek na everach na ten temat. Kiedy attachujesz obiekty musisz użyć tej opcji, nie pamietam, "sub-material" "multimaterial"? Nie mam tu maxa... O tu: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor dzięki za nakierowanie, rep+ EDIT: a i jeszcze jedno jak zatachować materiał do obiektu
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor nie rozumiem tego vray proxy ciągle błędy podczas renderu wywala... (szczególnie podczas: bulding light cache) POMOCY! Edytowane 6 Kwiecień 200915 l przez indian
Napisano 6 Kwiecień 200915 l ło jaki kaloryfer, powiedz mi jakim cudem go robisz :P jeżeli to jeszcze nie final i nie skonczyles wszystkiego, renderuj jak najbardziej optymalnie, powtarzam 2-gi raz, bo tracisz czas ;) Druga rzecz: nienaturalne jest światło co leci przez okno w kąt pokoju - czy nie powinno ono być mocniejsze? :) Materiał ścian jest dokładnie biały czy jak? Klepki na podłodze zrób ciut mniejsze i reflecta dawaj... łojejku, wielki masz postęp i pracuj nad mtl'ami. Jak ja kocham tą wip wizkę :D
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor powinno ale narazie nie ma renderu bo błędy wywala, jak już wyżej pisałem
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor a problem polega na, czy to z vray proxy czy też bez: klikam F9 i a po chwili brz żadnego komunikatu wywala na pulpit
Napisano 6 Kwiecień 200915 l ile masz ramu i czy korzystasz ze swapa? jaka wersja CZYDEES MAKSA? nie miałem takiego problemu, ale może spróbuję pomóc... EDIT: i jaki OS?
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor w jakimś poście to pisałem ale powtórzę raz kolejny ;p "(...) windows xp professional sp3, 3dmax 2009(...)" "(...)AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt (...)" nie korzystam ze swapa , po prostu w ustawieniach kompa przestawiłem z 2 gb na 3 i tyle EDIT: około 1000x700
Napisano 6 Kwiecień 200915 l eee... jaka rozdzielczość renderu? bo szukam rozwiązania w swoich materiałach jakie znalazłem... EDIT: obawiam się że to wina braku RAM'u/włączonych antywirusów/firewalla. Spróbuj usunąć w menadżerze zadań parę aplikacji co niepotrzebnie Ci ramu kradną. Scenę przed renderem zapisuj.. Zanim rozpoczniesz render, wypróbuj metodę że zapisany plik otworzysz po reboocie i zrenderujesz na odświeżonym RAM'ie Edytowane 6 Kwiecień 200915 l przez Camel
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Jakiś szajt o zamykaniu się podczas liczenia V-Ray znalazłem :) http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/1632/ A propos: www.google.pl > "V-Ray shuts down 3ds max" - daję Ci wędkę ;)
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor jak już mówiłem czy to vray proxy, czy to flame bufferem, czy to jeszcze inaczej, podczas bulding light cache wywala na pulpit
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Nie szkodzi. Podałem Ci wędkę jak szukać rozwiązania w Google :P tu chodzi o właśnie wywalanie na pulpit czyli zamknięcie się CZYDE :) EdIciK: po angielsku, bo po polaku nie wiele pomoże. możesz wyżalić się na dział o V-Rayu na max3d.pl ;)
Napisano 6 Kwiecień 200915 l najprosciej cofnij się do momentu w którym nie wywalało.. poprzez chowanie lub zmiane ustawien na poprzednie!!! u mnie takie coś działa.. i potem sam znajdziesz co robi ci w scenie ze Ci wywala Maxa... Jestem pewien ze materiał powoduje w v-rayu z połaczeniem z Lightami w scenie .. nieskończenie długie liczenie.. i gdzieś ci te światełko się liczy i liczy .. i zwis... proste. Nie jest to winą softu ani ilosci ramu.. bo inne podobne sceny pewnie renderuje Ci oki:D
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Autor nie no z angielskim to nie jest tak źle, znalazłem powód "wywalania" na pulpit, a oto i on: po prostu tekstury których używałem miały średnią powyżej 3000x chwila w szopie i render w akcji :)
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Właśnie myślałem ale nie zdążyłem powiedzieć że to te wielkie teksturki Ci pamięć rąbią (sic!) :)
Napisano 6 Kwiecień 200915 l Zarzuć scenkę gdzieś na serwer, tylko razem z teksturami (archive) to jutro wieczorem oblukam. Może to sprzęt, a nie scena...
Napisano 7 Kwiecień 200915 l Autor LINK http://rapidshare.com/files/218454006/pok_j__max3d.pl.max.html
Napisano 7 Kwiecień 200915 l indian, musisz użyć opcji File--->Archive Wtedy będziesz miał archiwum ze wszystkimi teksturami użytymi w projekcie. No i pliki *.max dobrze się pakują...
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor UWAGA DUŻA rozdziałka http://img220.imageshack.us/img220/1525/rom.jpg
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor UWAGA DUŻA rozdziałka http://img15.imageshack.us/img15/2489/ustawienia.jpg
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor UWAGA DUŻA rozdziałka http://img25.imageshack.us/img25/7575/kamerka.jpg
Napisano 8 Kwiecień 200915 l ciężko mi to czytać... ale ładniej wyszła ci wizka, tylko że jakoś tak dziwnie wychodzi translucent na doniczkach i na ścianie za monitorem są prześwietlenia, koło drewnianego krzesła składanego nienaturalny shading... Light cache zależy od rozdzielczości, ale powinieneś dać trochę większy value... zresztą średnio znam V-Raya... subdivs 1000 i sample size 0,2 to gwarancja plam i niedokładności przy takiej rozdziałce - więc prawdopodobnie mniejszy rozmiar sampli i większy subdivs oraz liczba pass'ów z 8 do 10-15 jest lepszy... Poza tym LC jest za mocny, przestaw go na mniejszą warość koło 0,80 - 0,85 (myślę że bardziej skuteczny i wygodny bedzie color mapping) Do tego secondary bounces jest poprawiany za pośrednictwem Irradiance map i trzeba go trochę podustawić, aby pozbyć się plam (ale nie śrubowac za wysokich wartości) Czy w oknie jest plane z materiałem szkła? Powinieneś znaleźć jakiś porządny tutorial od V-Raya, bo basic ustawienia w "tanich" tutkach to nie wszystko. Proponuję: poszukaj 3ds max v-ray interior tutorial (może jest na Evermotionie) i tam na koncu tutka mogą być przykładowe ustawienia. Warto się wysilić, aby nauczyc się dokonywać dobrego i wydajnego setupu bo ja przywykłem kiedyś do żyłowania maxymalnych ustawien renderu LC i IRR, przez co popsułem sobe opinię, bo eksperci wiedzą lepiej :( Pozdrawiam! :) Dobieraj pomału i optymalnie - wydajność + jakość.
Napisano 8 Kwiecień 200915 l zresztą średnio znam V-Raya... Hyhy, ja nie mogę... xD Tak własnie doszliśmy komisyjnie do wniosku, że Duna Ci zrobi z mózgu wodę, więc może ja się postaram troszkę pomóc. Primo to nie wiem czym tam świecisz za oknem ale daje po oczach, uh daje. Na podłodze to są białe plamy, a nie światło słoneczne. Do tego mają tak ostre krawędzie, jakby ktoś nożem wyciął. Popracowałbym troszkę nad tym. Sam używam Vraysun w Daylight system. Szybkie, łatwe i przyjemne. Do tego vraysky. Warto też w okna wrzucić vraylighty w postaci plane z włączoną opcją "skylight portal" wtedy. Będzie dzięki temu ładnie Ci się światełko rozchodziło, a powinno dać Ci możliwość obniżenia troszkę parametrów samego renderu, chociaż niekoniecznie jego przyśpieszenia, jednakże jest to wskazane, jeśli mają zniknąć liczne plamy, jakie posiadasz. Za plamki również odpowiada HSph. Subdivs w Irr. Oczywiście im wyższe tym lepiej, ale nie należy przesadzać, bo skończysz z dwudniowym renderem. Zazwyczaj optymalne wartości Irr (jak dla mnie, alepewnie można się spierać) to: HSph.: 70, Interp. samples: 20. Swego czasu udostępniłem ustawienia swojej jednej sceny, konkretnie tej: http://pressenterdesign.com/interior/31.htm Możesz je znaleźć tutaj: http://pressenterdesign.com/cgblog/?page_id=18 Aha, i jeszcze nie bój się używać niewidocznych świateł we wnętrzach. Czasem wstawienie lekko świecącej, niewidocznej sfery światła w połowie wysokości pomieszczenia może sprawić cuda. ;) Pozdrawiam Szymon
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor bardzo Ci dziękuje Szymon za udzielenie się i pomoc z projektem. Teraz mam pewien problem ponieważ podczas renderu wywala mi na pulpit
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Hmm, na jakim sprzęcie pracujesz? Może za mało ramu? Chociaż scena nie jest skąplikowana. Postaraj się zadbać o szczegóły: przechodzące się obiekty, obiekty ze standardowymi materiałami, takie różne nietypowe pierdółki mogą mieć znaczenie. Niestety jeśli chcesz być w tym dobry to musisz zadbać o szczegóły. Włącz też sobie vrayloga, może on Ci coś pokaże jakby co.
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Autor "(...) windows xp professional sp3, 3dmax 2009(...)" "(...)AMD Athlon 64X2 Dual 4000+(2.11_ 2gb ramu, ge force 8500gt (...)"
Napisano 8 Kwiecień 200915 l Daj więcej Subdivs w Light Cache bo Ci się grzyby robią (białe plamy). Podkręć do 1200-1500. :) Ja zawsze daje trochę więcej dla pewności ponieważ u mnie to jest różnica kilku minut podczas renderingu. Też tak miałem, że wywalał mi na pulpit. Stawiałem na ram miałem 2GB. Dokupiłem jeszcze 2 i mam teraz 4GB. Jednakże to nic nie dało. Nadal miałem ten sam błąd. Problem zawsze wyskakiwał mi w tym samym miejscu. W mojej wizce miałem obrus. Gdy doszło do etapu 2/3 (na irr medium) i kwadraty najechały na obrus, po kilku minutach pojawił się pulpit bez żadnego błędu. Zobacz w którym miejscu Ci się wyłącz. Jeżeli to np. będą drzwi to nadaj drzwiom zwykły szary materiał i zobacz czy się to powtórzy :) Edytowane 8 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 8 Kwiecień 200915 l nowy render jest trochę bezbłędny - cieszę się że dałeś ciut lepszy setup :) ale czemu taki mały :( nie używaj standard mtl, chyba wiesz :D
Napisano 8 Kwiecień 200915 l nie używaj standard mtl, chyba wiesz :D wtf? Uzywaj czego chcesz i oby to dało poządany przez Ciebie efekt.. bo nie ma zlotego środka na sukces :D daj moze jakies słowo wsparcia co do tego ostatniego rendera?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto