Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dosc malo, ale czysto. Ladny render, to swoja droga >:] Jesli moglbys jeszcze pokazac zdjecia, na ktorych sie wzorujesz, bo na googlach kazda wersja wyglada inaczej.

Napisano

narazie dobrze wygląda, oprócz blueprintów przydadzą ci się również jakieś zdjęcia, czasami plany mają się nijak do danego modelu, w większości są to ogólne rysunki, dobrze jest podczas modelowania zaglądać na fotki, powodzenia w modelowaniu

Napisano

tutomash dobrze prawi, korzystając z samych blueprintów, nie wychwycisz wszystkiego. dobrze jest mieć pod ręką zdjęcie i czasem kierować się właśnie nim, a nie blueprintem

Napisano

Mam ogromy problem ze zrobieniem włazu, męczę się już kilka godzin, chciałbym żeby podstawa miała ostrą krawędź, a góra była ładnie zaokrąglona, dodaję mesh smooth, maniupuluję subobject levelami, ale wychodzi jakaś kaszana.

 

cc468365.jpg

Napisano

zaznacz wszystkie poligony na górze i bokach - nadaj im smoothing group 1, zaznacz poligony na dole - nadaj im smoothing group 2 (ważne zeby te co mają 2 nie mialy 1 równoczesnie) - dodaj sobie do tego meshsmooth z zaznaczoną opcją żeby brał pod uwagę Smoothing Groups i powinno dzialac. Ewentualnie jakis chamfer na krawędzi którą chcesz miec ostrą tez mozesz dodatkowo zrobic.

Napisano

Loki robiłem już wcześniej tak, jak napisałeś, ale nie wychodzi.

Muminek mógłbyś zrobić takie samo, ale na grubość, jaką ma ten właz?? bo mi nie wychodzi :(

Napisano

Ostatecznie zrobiłem kształt włazu ze splinea, potem Loft i uzyskałem najlepszy efekt ze wszystkich prób. Chociaż nie jest do końca taki jakbym chciał to już go zostawię, jak jest.

 

8f93d84b.jpg

Napisano

Cały projekt poszedł do kasacji, bo znalazłem w sieci nowe, lepsze plany i zdjęcia i po zestawieniu z tym co do tej pory zrobiłem wyszło, że odbiega dużo od oryginału. Zrobiłem już bryłę korpusu, przy okazji uniknąłem błędów jakie popełniłem poprzednio, głównie była to krzywość modelu.

Napisano
Pytanko mam, nity robisz z pół sfery? nie szkoda ci poligonów?

Właśnie tak robię, ale w zasadzie te co są teraz to tylko tak o, na próbę. Jeśli znasz inny, lepszy sposób to chętnie się z nim zapoznam :)

Napisano
engon>edit poly>zaznaczam płaszczyzne> insert dla poligonu> przesunięcie do przodu>insert raz jeszcze i przesunięcie. potem ms x 1 jak nas stać a jak nie smoth. fertig ;)

Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem :P ale, czy to ma być coś takiego?? I ten obiekt ma być bez spodu? a i jeszcze jedno nie wiem, gdzie jest opcja Insert, no chyba że to chodzi o Inset?

 

152bf4105af70bbd.jpg

Napisano (edytowane)

LOL! Dorobiłem karabin (nieskończony) i mi ilość Polys skoczyła z 35 do 91 tys. Dałem MS x 2.

 

85de6763.jpg

0965b494.jpg

Edytowane przez Wizjoner
Napisano (edytowane)

Mała aktualizacja; udało się zoptymalizować model i zmniejszyłem liczbę Polys ze 100 do 50 tys. I tu mam takie pytanie, czy 50 tys. to dużo, jak na to co tu widać??

 

a4ad1f6b.jpg

Edytowane przez Wizjoner
Napisano

No tak, dla klimenta jeżeli nie zrobisz czołgu w 2 dni to jest wolno:P

fajnie to na razie wygląda, kip ap de gód łork!

Napisano

Mam problem ze zrobienie siatki tej widocznej na fotce, jak ją zrobić? Obecnie jest to mapa Opacity z bitmapą na plejnie. Może lepiej po prostu z prymitywów? Proszę o jakieś rady..

 

3df96418.jpg

Napisano

Problem w zasadzie nie polegał na tym, jak zrobić siatkę, tylko jaką techniką to zrobić, aby było wydajnie, a przy tym efekt był zadowalający. Ostatecznie użyłem modyfikatora Latice i jestem zadowolony :)

 

2b4d9c8c.jpg

Napisano

Jak to jest drucianka a nie ażurowana blacha to użyłbym prętów z boxów polygony na końcu i początku można usunąć bo wygląda na to że są schowane.

I tak wychodzi 4 poly i 8 trójkątów na drut.

 

Policz ile jest tych drutów pomnóż przez 8 i sprawdź ile twoja siatka ma trójkątów; jeżeli trochę więcej to ok , jeżeli dużo więcej to źle.

Napisano

Nadwozie prawie ukończone, brakuje kilku części, niestety niektórych z nich chyba nie zrobię, bo plany i zdjęcia są na tyle nieczytelne, że nie jestem w stanie rozszyfrować co jak wygląda.

 

21e08c6a.jpg

Napisano (edytowane)
boki kadłuba troche pusto wygladają, nitów nie było na nich? gąsiorki rób!

No boki takie puste są, jak w planach, a co do gąsienic to też będzie problem, że względu na brak fotek. Tak przy okazji; łopatę zrobiłem :P

 

364009b7.jpg

Edytowane przez Wizjoner
Napisano (edytowane)

Po całym dniu męki z gąsienicami udało mi się osiągnąć poniższy efekt; nie są całkowicie zgodne z oryginałem, ale to głównie wina braku dobrych zdjęć. Już je takie zostawię, bo nie mam więcej siły z nimi się bawić. Mam natomiast pytanie: czy istnieje jakiś sposób na takie ustawienie ogniw, aby nie było kłopotu z prawidłowym ich połączeniem, bo obawiam się, że pierwsze i ostatnie mogą się na siebie nachodzić w połowie.

 

65be96ff.jpg

Edytowane przez Wizjoner
Napisano (edytowane)

Ufff udało się jakoś spiąć gąsienice. Nie wiem, czy istnieje sposób na zautomatyzowanie tej czynności; ja to robiłem manualnie, ogniwo po ogniwie. Wraz z gąsienicami przybyło 200 tys. poli co stanowi połowę całej wartości i już max zaczął zauważalnie podmulać, ale nie jest to zbyt uciążliwe. Jeszcze kilka detali, jakieś poprawki i finisz.

 

dc95322f.jpg

Edytowane przez Wizjoner
Napisano

Nie znam lepszego sposobu na ładne ułożenie gąsek...można to usprawnić ale i tak na koniec trza tu i tam poprawiać. Gąski wygladają ładnie, a ze przybyło poligonów to normalne..gaski zawsze sa najgorsze w tankach w tym względzie. Póki komp daje rade ciśnij dalej ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności