Jump to content

Radziecki czołg pływający T-40


Wizjoner

Recommended Posts

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

narazie dobrze wygląda, oprócz blueprintów przydadzą ci się również jakieś zdjęcia, czasami plany mają się nijak do danego modelu, w większości są to ogólne rysunki, dobrze jest podczas modelowania zaglądać na fotki, powodzenia w modelowaniu

Link to comment
Share on other sites

Mam ogromy problem ze zrobieniem włazu, męczę się już kilka godzin, chciałbym żeby podstawa miała ostrą krawędź, a góra była ładnie zaokrąglona, dodaję mesh smooth, maniupuluję subobject levelami, ale wychodzi jakaś kaszana.

 

cc468365.jpg

Link to comment
Share on other sites

zaznacz wszystkie poligony na górze i bokach - nadaj im smoothing group 1, zaznacz poligony na dole - nadaj im smoothing group 2 (ważne zeby te co mają 2 nie mialy 1 równoczesnie) - dodaj sobie do tego meshsmooth z zaznaczoną opcją żeby brał pod uwagę Smoothing Groups i powinno dzialac. Ewentualnie jakis chamfer na krawędzi którą chcesz miec ostrą tez mozesz dodatkowo zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Cały projekt poszedł do kasacji, bo znalazłem w sieci nowe, lepsze plany i zdjęcia i po zestawieniu z tym co do tej pory zrobiłem wyszło, że odbiega dużo od oryginału. Zrobiłem już bryłę korpusu, przy okazji uniknąłem błędów jakie popełniłem poprzednio, głównie była to krzywość modelu.

Link to comment
Share on other sites

engon>edit poly>zaznaczam płaszczyzne> insert dla poligonu> przesunięcie do przodu>insert raz jeszcze i przesunięcie. potem ms x 1 jak nas stać a jak nie smoth. fertig ;)

Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem :P ale, czy to ma być coś takiego?? I ten obiekt ma być bez spodu? a i jeszcze jedno nie wiem, gdzie jest opcja Insert, no chyba że to chodzi o Inset?

 

152bf4105af70bbd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Problem w zasadzie nie polegał na tym, jak zrobić siatkę, tylko jaką techniką to zrobić, aby było wydajnie, a przy tym efekt był zadowalający. Ostatecznie użyłem modyfikatora Latice i jestem zadowolony :)

 

2b4d9c8c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest drucianka a nie ażurowana blacha to użyłbym prętów z boxów polygony na końcu i początku można usunąć bo wygląda na to że są schowane.

I tak wychodzi 4 poly i 8 trójkątów na drut.

 

Policz ile jest tych drutów pomnóż przez 8 i sprawdź ile twoja siatka ma trójkątów; jeżeli trochę więcej to ok , jeżeli dużo więcej to źle.

Link to comment
Share on other sites

boki kadłuba troche pusto wygladają, nitów nie było na nich? gąsiorki rób!

No boki takie puste są, jak w planach, a co do gąsienic to też będzie problem, że względu na brak fotek. Tak przy okazji; łopatę zrobiłem :P

 

364009b7.jpg

Edited by Wizjoner
Link to comment
Share on other sites

Po całym dniu męki z gąsienicami udało mi się osiągnąć poniższy efekt; nie są całkowicie zgodne z oryginałem, ale to głównie wina braku dobrych zdjęć. Już je takie zostawię, bo nie mam więcej siły z nimi się bawić. Mam natomiast pytanie: czy istnieje jakiś sposób na takie ustawienie ogniw, aby nie było kłopotu z prawidłowym ich połączeniem, bo obawiam się, że pierwsze i ostatnie mogą się na siebie nachodzić w połowie.

 

65be96ff.jpg

Edited by Wizjoner
Link to comment
Share on other sites

Ufff udało się jakoś spiąć gąsienice. Nie wiem, czy istnieje sposób na zautomatyzowanie tej czynności; ja to robiłem manualnie, ogniwo po ogniwie. Wraz z gąsienicami przybyło 200 tys. poli co stanowi połowę całej wartości i już max zaczął zauważalnie podmulać, ale nie jest to zbyt uciążliwe. Jeszcze kilka detali, jakieś poprawki i finisz.

 

dc95322f.jpg

Edited by Wizjoner
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy