Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Koga Elbląska z 1350 roku


Ka21k

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. W ramach odświeżenia umiejętności w modelowaniu postanowiłem spróbować swoich sił tworząc tę oto Kogę Elbląską z 1350 roku.

Model nie jest jeszcze ukończony, ale chciałbym usłyszeć wasze opinie na jego temat w tej fazie. Jak widać rendery nie są najlepszej jakości więc proszę jednocześnie o pomoc w ustawieniu mentala co pomogło by mi bardziej wyeksponować mój model.

Edytowane przez Ka21k
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam ponownie.

Jak słusznie zauważył Badyl liny kotwiczne rzeczywiście były trochę zbyt cienkie więc odrobinę je pogrubiłem i mam nadzieję, że teraz wyglądają lepiej.

Zabieram się za resztę olinowania.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem sie trochę z linami głównymi masztu więc jest mały update.

 

Wizjoner: zdaje sobie sprawę z tego, że jeszcze wiele rzeczy pewnie wykonam niezgodnie ze sztuką szkutniczą, ale na swoją obronę mogę tylko powiedzieć, że w planach z MM nie ma nic o wiązaniu kotwicy na modelu, a z fotografii na których się wzoruję kotwica zawiązana jest właśnie tak jak to zrobiłem.

Niemniej bardzo dziękuję za zwracanie uwagi na szczegóły i z pewnością zmienię wiązanie w swoim modelu według twojej sugestii.

 

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to wygląda! Co planujesz z tym zrobić? Jakaś scenka czy tylko "odświeżenie umiejętności modelingu"?

 

peter_f: jeszcze nie wiem do końca czy zrobię go jako model na podstawce w jakiejś gablotce czy scenkę w suchym doku podczas budowy lub napraw.

 

Tores: kotwice zrobiłem według skali jaką zaproponował MM więc nie wiem czy powinna być większa.

 

Tymczasem prace przeniosły się na szczyt masztu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witac

ogolnie fajnie, ale mam kilka uwag.

1 kotwica, wydaje mi sie ze ciagniecie calej kotwicy z 1 bryly i w taki sposob nie zdaje egzaminu, wyglada to biednie.

2 wszelkiego rodzaju bloki, sa jakies nieproporcjonalne do skali calego modelu

przydaly by sie chocby takie: http://www.bojer.pl/images/KOGA%20ELBLSKA.jpg

3 te torusowate cos na rejach, to tez nie wyglada najleniej, ogolnie w calym modelu line traktujesz jak nieodksztalcalne stalowe prety, nie wygladaja one najlepiej, lina odksztalca sie tam gdzie jest uciskana, przybiera roznego rodzaju ksztaltu na przekrojach, a nie jedynie idealne kolo i to w dodatku styczne do obiektu.

Reszta jest ok. Texturki sporo pomoga, ale nie bedzie Ci latwo ze wzgledu na duza ilosc blendow i chamferow

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witac

ogolnie fajnie, ale mam kilka uwag.

1 kotwica, wydaje mi sie ze ciagniecie calej kotwicy z 1 bryly i w taki sposob nie zdaje egzaminu, wyglada to biednie.

2 wszelkiego rodzaju bloki, sa jakies nieproporcjonalne do skali calego modelu

przydaly by sie chocby takie: http://www.bojer.pl/images/KOGA%20ELBLSKA.jpg

3 te torusowate cos na rejach, to tez nie wyglada najleniej, ogolnie w calym modelu line traktujesz jak nieodksztalcalne stalowe prety, nie wygladaja one najlepiej, lina odksztalca sie tam gdzie jest uciskana, przybiera roznego rodzaju ksztaltu na przekrojach, a nie jedynie idealne kolo i to w dodatku styczne do obiektu.

Reszta jest ok. Texturki sporo pomoga, ale nie bedzie Ci latwo ze wzgledu na duza ilosc blendow i chamferow

pozdro

 

Witam i dziękuję za komentarze.

 

KoMic: Pozwól, że sprobuję się jakoś obronić.

 

1. kotwica składa sie z trzech brył, a robiłem ją na podstawie fotki poniżej (dla porównania z renderem)

2. bloki w modelu który pokazałeś dla mnie wyglądają właśnie nieproporcjonalnie. Poza tym to zupełnie inny model i być może takie właśnie maja być w tamtym modelu co nie oznacza, że w każdym.

3. te torusowate "coś" na rejach to linki do zamocowania żagla, a co do lin to być może nie widać tego na renderach ale staram sie zniekształcać je uwzględniając siłę ciążenia, napięcia czy sztywności. Rozumiem że przekrój lin odbiega od realnych deformacji zwłaszcza na zagięciach ale wydaje mi się, że podczas finalnych renderingów nie będzie aż takich zbliżeń na liny, żeby można je było w ogóle dostrzec. Co do styczności lin do obiektu to nie rozumiem o co chodzi? Skoro lina jest do czegoś dociskana to musi być do tego styczna.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witac, hehe

1. Co do kotwicy to ok, zalozmy ze sie wybroniles, choc wedlug mnie powinno byc wiecej miesa wokol zelaznej czesci kotwicy. Swoja wypowiedz opieralem na renderzez postu #6, teraz faktycznie wyglada lepiej

2. bloki, ciezko mi to podeprzec zdjeciami bo nic w googlach ciekawego nie znalazlem. Ale wydaje mi sie ze niewadno widzialem cos podobnego w muzeum morskim w gdansku. Nie bylo to male. Ale ok postaram sie pogrzebac i poszukac dowodow, czcze gadanie nic nie zmieni: ]

3. Chodzi mi o efekt jaki mozna zauwazyc w kolach samochodowych, one mimo ze sa idealnie okragle, pod obciazeniem masy samochodu splaszczaja sie w miejscu kontaktu, jest to naturalne, a nie czuc tego w Twoich linach dodatkowo tez 2 obrazek postu #6 przedstawia line ktora oplata line kotwiczna, za bardzo nie rozumiem jaka sila kaze tej linie wklesnac sie do srodka dopasowujac sie idealnie ksztaltem. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi bo baaardzo nie chce mi sie zalaczac obrazka

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoMic: Masz rację. Przyjrzałem się dokładnie linkom oplatającym kotwicę i zauważyłem o co ci chodzi. Był to bug spowodowany nieprawidłowym przydzieleniem Smothing Groups dla poligonów trochę to poprawiłem. Musisz jednak wiedzieć, że na tym stadium modelu niestety nie mogę zmienić przekroju lin ponieważ są to wciąż splajny, a poza tym odnośnie kotwicy chcę zastosować węzeł kotwiczny według sugestii Wizjonera więc zmiany jeszcze przede mną.

Niemniej wielkie dzięki za wyjaśnienia i komentarze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności