Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Dziś zacząłem modelować swój pokój. Będę tu wrzucał owoce pracy jak i pytania co zrobić (pierwsze za chwilkę xD)

 

A więc zrobiłem monitor: (60%)

ot2kax.jpg

 

I teraz pytanie:

t190.jpg

Jak zrobić te przeźroczyste części? Robiłem wg. paru poradników, ale nie jest przeźroczyste lecz czarne lub białe :/

 

pozdr!

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jak zrobić te przeźroczyste części?
Nałożyć texture szkła.

 

Monitor jest bardzo krzywy musisz popracować nad równością.

Daj więcej zdjęć.

 

aa i jest za gruby.

Napisano

juz teraz Mogę Ci powiedzieć, ze podstawka pod monitor jest zbyt duża, lub monitor jest zbyt mały do podstawki. bo patrząc na krawędzie szafki podstawka jest ok... Tak więc reasumując.. Proporcje leżą.. propozycja? .. Miarka w dłoń i wycieczka po pokoju z kartką i ołowkiem :D

Napisano

Nie zważałem zbytnio na proporcje bo chciałem to zrobić później xD

 

A więc teraz: zrobiłem podstawkę od nowa i dodałem przeźroczysty materiał:

21necg0.jpg

wb9w8x.jpg

15hivjp.jpg

 

ps. Wiem że góra jest krzywa ale nie wiem jak to poprawic :/

Napisano

Użyj funkcji View Align (jest w menu jak zrobisz edit table poly)

Ta funkcja robi ,że zaznaczone vertexy,edgy są gładkie jak papier.

 

 

JAK ZAOKRĄGLIĆ BRZEGI?]

 

Użyj funkcji Chamfer.

Napisano

Bo musisz odpowiednio ustawić powstałe nowe linie i odpowiednie odstępy między nimi

 

View Align musisz to zrobić w odpowiednim View Porcie w każdym co innego się dzieje, po kiknięciu tej funkcji.

Napisano

Aaa i co do twojej metody ,że pierw robisz krzywo a potem będziesz prostować to nie ucz się niej bo jak będziesz robić większe projekty to będziesz musiał dużo prostować na co schodzi czasami wiecej czasu niż na sam modeling.

 

Musisz się pobawić View Alignem bo napewno coś źle robisz.

Napisano

view align ustawia zaznaczone vertexy w jednej linii równolegle do położenia wybranej kamery/viewportu (jak zwał tak zwał). Monitor polecałbym zrobić od nowa. W siatce unikaj n-gonów - staraj się układać czworokąty. Zdaje mi się też, ze najpierw obracasz boxa jak chcesz żeby stał a dopiero potem modelujesz. Tym tylko utrudniasz sobie modelowanie. Najpierw wymodeluj a potem obróć. Polecam też zrobienie jakiś tutoriali, które zapoznają Cię lepiej z modelowaniem i samym interfejsem maxa :)

Napisano

SUB-S220LOGITEC.jpg

 

A więc chcę teraz wymodelować te głośniki. Nie wiem jak uzyskać ich kształt i jak uzyskać taką siatkę na subwooferze.

 

Pomoże ktoś? Albo da jakiś tutorial który pomoże mi je wymodelowac?

Napisano

Bardziej chodziło mi o same głośniki :)

 

ps. To daj tego tuta i może wiesz jak zrobić te dziury na śruby - mają taki kształt ---> | )

Napisano (edytowane)

Dzieki ziomki xD spróbuję coś dzisiaj wywalczyć :)

 

@Muminek: nie, to są takie małe kropeczki :)

Edytowane przez xbit
Napisano

Logitech S-220

 

ps. Za nic nie wychodzi mi taki efekt jak ja mam :( jak próbuję sam modułować vertexami to po TurboSmooth robi się ciapa... tut z evermotion dobry ale ja nie mam robić identycznych, a chcąc odbiec od tutka, żeby były tak jak moje robi się kaszana :/

Napisano

zrób box daj na ściance inset na ok 1cm (zależy czy robisz w cm wszystko) i wyciągnij tą zmniejszoną ściankę lekko ja bym tak zrobił

 

pozdrawiam! :)

Napisano
Dzieki ziomki xD spróbuję coś dzisiaj wywalczyć :)

 

@Muminek: nie, to są takie małe kropeczki :)

 

Czyli zwykłe okrągłe dziurki.

Łatwe do zrobienia ale upierdliwe w obróbce (nadanie odpowiedniego kształtu ,przycięcie etc)

Napisano (edytowane)

Czyli zastosuję w to miejsce teksture :)

 

Trochę dłubałem głośnik i ,,coś" wyszło... jutro może popracuję nad nim jeszcze troche i zapodam. Ale szału nie ma :/.

 

ps. A wiecie czemu jak naloze teksture na przedmiot to nie widze tej textury przed renderowaniem? Przed renderem mam tylko taki kolor bryly jaki dalem w diffuse.

Edytowane przez xbit
Napisano

jak masz diffósa teksturę na model, popatrz w oknie materiałów jest taka opcja zeby zobaczyc podgląd tekstury w widoku 3d albo jezeli chcesz podejrzec bump albo specular, też możesz podpatrzeć ale w widoku pojawi się inna mapka - ta którą chcesz obejrzeć czy uklada ci się na modelu dobrze.

 

a szafke z półeczkami - ładnie :) niech drewno jaśniejsze i lepszy tiling teksturki. no i do sceny musi byc jego mała wartość zblurowanego reflectu :)

Napisano

Próbowałem robić ten głośnik i G wyszło... cały kanciaty a powinien być wszędzie gładki itp.

 

Nie mam pojęcia jak modelować ten głośnik :/

 

nffcd1.jpg

 

6784tk.jpg

 

Wyszedł jeden wielki ŻAL :/

Napisano

uu no chłopie faktycznie kanciasto a do tego siata troche skopana ^^ Ja bym to raczej bez problemu zrobił ale ciężko napisać Ci jak dokładnie... Na pewno załatwiłbym to boxem. Na początku modeling by nadać podstawowy kształt... (zawsze robie box 1x1x1 potem dodaje dopiero potrzebne mi verty, edge etc) I pamietaj ze rzeczy typu chamfer etc to najlepiej na koniec zrobić.. ;) Do tego można zając się tylko jedno połówką gdyż jest to symetryczna sprawa.

 

pozdro

Napisano

oczywiscie ;] ale powiem Ci ze siatka to jest do wymiany, najgorzej wyglada bok . Poprowadz ja w miare jak najprosciej i popstaraj sie ograniczac do czworokatow. u Ciebie strasznie chaotycznie to wyglada.

Napisano

hmmm ode mnie taka siateczka na szybko. Oczywiscie musi byc prostsza ;]. no i w pewnych miejscach bedziesz musial zrobic cos inaczej itp(ciezko wszystko odwzorowac na takiej referce) . w kazdym razie zycze powodzenia

glosnikk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności