xbit Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Witam! Dziś zacząłem modelować swój pokój. Będę tu wrzucał owoce pracy jak i pytania co zrobić (pierwsze za chwilkę xD) A więc zrobiłem monitor: (60%) I teraz pytanie: Jak zrobić te przeźroczyste części? Robiłem wg. paru poradników, ale nie jest przeźroczyste lecz czarne lub białe :/ pozdr!
latos Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Jak zrobić te przeźroczyste części? Nałożyć texture szkła. Monitor jest bardzo krzywy musisz popracować nad równością. Daj więcej zdjęć. aa i jest za gruby.
JmTm00 Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 (edytowane) stary.....naucz sie..............po kiego wała śmiecisz?! http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57951 czemu nie jeden wątek?? no czemu ?? EDIT: sory za bluzga :/ reszta tak jak napisane Edytowane 28 Marzec 2009 przez JmTm00
xbit Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 Tam pytałem o tekstury a tu wrzucam wszystko co zrobię + pytania. Ty śmiecisz to forum takimi postami stary.
M4rcus Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 QRWA stary.....naucz sie..............po kiego wała śmiecisz?! http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57951 czemu nie jeden wątek?? no czemu ?? wyluzuj troche, rozumiem ze zwracasz mu uwage, ale bez tych dodatkow co do modelu narazie malo zrobione, polecam najpierw wszystko na szaro, wymodelowac i pokazac siatki
rudylew Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 juz teraz Mogę Ci powiedzieć, ze podstawka pod monitor jest zbyt duża, lub monitor jest zbyt mały do podstawki. bo patrząc na krawędzie szafki podstawka jest ok... Tak więc reasumując.. Proporcje leżą.. propozycja? .. Miarka w dłoń i wycieczka po pokoju z kartką i ołowkiem :D
xbit Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 Nie zważałem zbytnio na proporcje bo chciałem to zrobić później xD A więc teraz: zrobiłem podstawkę od nowa i dodałem przeźroczysty materiał: ps. Wiem że góra jest krzywa ale nie wiem jak to poprawic :/
rudylew Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 pokaż siatke bo to strasznie krzywo wygląda:/
Temporal Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Moze ja jestesm slepy ale to tv z referki to ma jakies przezroczyste czesci? mi to wyglada na reflect i tyle ale ja sie tam nie znam.
kotisded Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Nic nie widac na tych obrazkach, daj przod bok i 3/4... wieksze, tak zeby bylo widac cokolwiek z tej siatki.
xbit Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 Tym czasem wymodelowałem szafki: (tekstury testowe!) [JAK ZAOKRĄGLIĆ BRZEGI?] Monitor po poprawkach: Siatki: http://i43.tinypic.com/epgdgp.jpg http://i40.tinypic.com/2w2pzxy.jpg http://i42.tinypic.com/20psfgx.jpg
psdmag Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 z tego co widze to masz warlocka w wow... co ciekawsze mam taki sam monitor(samsung syncMastert240) i też mam warlocka(70);P
latos Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Użyj funkcji View Align (jest w menu jak zrobisz edit table poly) Ta funkcja robi ,że zaznaczone vertexy,edgy są gładkie jak papier. JAK ZAOKRĄGLIĆ BRZEGI?] Użyj funkcji Chamfer.
xbit Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 View Align - wszytsko się wtedy rozwala :) Chamfer - coś mi nie wychodzi :/
indian Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 sprecyzuj bardziej o co chodzi z tymi krawędziami, jak chcesz żeby wyglądały...
xbit Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 A więc tak jak na rysunki zaaokralgone ma byc ta długa lista(?) nie boki :)s
latos Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Bo musisz odpowiednio ustawić powstałe nowe linie i odpowiednie odstępy między nimi View Align musisz to zrobić w odpowiednim View Porcie w każdym co innego się dzieje, po kiknięciu tej funkcji.
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 Z brzegami sobie poradziłem - ale te View Align tylko psuje :)
latos Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Aaa i co do twojej metody ,że pierw robisz krzywo a potem będziesz prostować to nie ucz się niej bo jak będziesz robić większe projekty to będziesz musiał dużo prostować na co schodzi czasami wiecej czasu niż na sam modeling. Musisz się pobawić View Alignem bo napewno coś źle robisz.
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 Ale view align użyć na monitorze czy meblach??
trosiek Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 view align ustawia zaznaczone vertexy w jednej linii równolegle do położenia wybranej kamery/viewportu (jak zwał tak zwał). Monitor polecałbym zrobić od nowa. W siatce unikaj n-gonów - staraj się układać czworokąty. Zdaje mi się też, ze najpierw obracasz boxa jak chcesz żeby stał a dopiero potem modelujesz. Tym tylko utrudniasz sobie modelowanie. Najpierw wymodeluj a potem obróć. Polecam też zrobienie jakiś tutoriali, które zapoznają Cię lepiej z modelowaniem i samym interfejsem maxa :)
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 A więc chcę teraz wymodelować te głośniki. Nie wiem jak uzyskać ich kształt i jak uzyskać taką siatkę na subwooferze. Pomoże ktoś? Albo da jakiś tutorial który pomoże mi je wymodelowac?
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 Bardziej chodziło mi o same głośniki :) ps. To daj tego tuta i może wiesz jak zrobić te dziury na śruby - mają taki kształt ---> | )
trosiek Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 http://evermotion.org/index.php?unfold=tutorials&unfold_tutorials=1#1.1 Making of a speaker - 5 cześci
Muminek Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Siateczka na subie taka z sześciokatów jak tu ? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57550&page=2
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 (edytowane) Dzieki ziomki xD spróbuję coś dzisiaj wywalczyć :) @Muminek: nie, to są takie małe kropeczki :) Edytowane 29 Marzec 2009 przez xbit
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 Logitech S-220 ps. Za nic nie wychodzi mi taki efekt jak ja mam :( jak próbuję sam modułować vertexami to po TurboSmooth robi się ciapa... tut z evermotion dobry ale ja nie mam robić identycznych, a chcąc odbiec od tutka, żeby były tak jak moje robi się kaszana :/
latos Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Musisz odpowiednio linie porpwadzić tak ,żeby się nic nie pokopało.
noted Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 zrób box daj na ściance inset na ok 1cm (zależy czy robisz w cm wszystko) i wyciągnij tą zmniejszoną ściankę lekko ja bym tak zrobił pozdrawiam! :)
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 Ehh.. subwoofer jest prosty mi chodzi o same głośniki :)) ich nie mogę zrobić :/
Muminek Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Dzieki ziomki xD spróbuję coś dzisiaj wywalczyć :) @Muminek: nie, to są takie małe kropeczki :) Czyli zwykłe okrągłe dziurki. Łatwe do zrobienia ale upierdliwe w obróbce (nadanie odpowiedniego kształtu ,przycięcie etc)
xbit Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 (edytowane) Czyli zastosuję w to miejsce teksture :) Trochę dłubałem głośnik i ,,coś" wyszło... jutro może popracuję nad nim jeszcze troche i zapodam. Ale szału nie ma :/. ps. A wiecie czemu jak naloze teksture na przedmiot to nie widze tej textury przed renderowaniem? Przed renderem mam tylko taki kolor bryly jaki dalem w diffuse. Edytowane 29 Marzec 2009 przez xbit
noted Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 masz taką kostkę biało niebieską zaznacz ją powinno pomóc
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 jak masz diffósa teksturę na model, popatrz w oknie materiałów jest taka opcja zeby zobaczyc podgląd tekstury w widoku 3d albo jezeli chcesz podejrzec bump albo specular, też możesz podpatrzeć ale w widoku pojawi się inna mapka - ta którą chcesz obejrzeć czy uklada ci się na modelu dobrze. a szafke z półeczkami - ładnie :) niech drewno jaśniejsze i lepszy tiling teksturki. no i do sceny musi byc jego mała wartość zblurowanego reflectu :)
xbit Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 Próbowałem robić ten głośnik i G wyszło... cały kanciaty a powinien być wszędzie gładki itp. Nie mam pojęcia jak modelować ten głośnik :/ Wyszedł jeden wielki ŻAL :/
Paco Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 rzeczywiscie troche krzywo, ale najlepiej pokaz siatke. aha i zmien podpis pod postami, 3ds max powinno byc ;]
Gość BiX Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 uu no chłopie faktycznie kanciasto a do tego siata troche skopana ^^ Ja bym to raczej bez problemu zrobił ale ciężko napisać Ci jak dokładnie... Na pewno załatwiłbym to boxem. Na początku modeling by nadać podstawowy kształt... (zawsze robie box 1x1x1 potem dodaje dopiero potrzebne mi verty, edge etc) I pamietaj ze rzeczy typu chamfer etc to najlepiej na koniec zrobić.. ;) Do tego można zając się tylko jedno połówką gdyż jest to symetryczna sprawa. pozdro
Paco Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 oczywiscie ;] ale powiem Ci ze siatka to jest do wymiany, najgorzej wyglada bok . Poprowadz ja w miare jak najprosciej i popstaraj sie ograniczac do czworokatow. u Ciebie strasznie chaotycznie to wyglada.
Paco Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 hmmm ode mnie taka siateczka na szybko. Oczywiscie musi byc prostsza ;]. no i w pewnych miejscach bedziesz musial zrobic cos inaczej itp(ciezko wszystko odwzorowac na takiej referce) . w kazdym razie zycze powodzenia
xbit Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 Tylko mam pytanko. Co daje mi ta siatka :/? Keidy ja niewiem od czego zaczac xD
kamil-kk Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 może od kloca zwykłego. a siatka po to żeby to wyglądało podobnie. :]
xbit Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 No dobra, od boxa, ale nie wiem co dalej xD Juz jestem wnerwiony ze gówn* mi wychodzi xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się