Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul). Teraz chciałbym zanimować "otwieranie" się tych 2 półkul względem centralnego punktu styku - takie "machnięcie skrzydłami motyla". Prosiłbym o radę jakich funkcji najlepiej użyć. z góry dziękuję i pozdrawiam,

M.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam na forum

 

Sprobowal bym Ci pomoc ale kompletnie nie mam pojecia o co chodzi. Sproboj moze to jakos narysowac i zamiescic tutaj, bo moze inny tez userzy nie pojmuja tego co chcesz osiagnac i dlatego do tej pory nie uzyskales jeszcze odpowiedzi ;)

Napisano (edytowane)

Robiłem w Maxie jak jeszcze jak był numer 1.1, stąd po przesiadce na 9 trochę się gubię w opcjach. Generalnie :

- mam kulę, którą chcę podzielić na pół (przeciąć) - zrobiłem tak: editable mesh -> vertex -> slice plane (obróciłem linię o 90 stopni) zaznaczyłem split i dałem slice.

- następnie zaznaczone vertexy ze środka usunąłem -> remove i uzyskałem 2 osobne półkule

- potem zaznaczyłem lewą połowę kuli następnie prawą i dla obu dałem detach i utworzyłem 2 obiekty z uzyskanych 2 półkul

 

Problem:

- po usunięciu vertexów ze środka prawa półkula jest nieco węższa, Jak przeciąć kulę równo na pół?

Edytowane przez marekm
Napisano

Co do problemu pierwszego to chyba lepiej przy tworzeniu kuli ustawić slice na 180 stopni - masz idealną półkulę. Skopiuj ją i ni ma problemu. A drugiego problemu nie rozumiem za bardzo - wystarczy pivota ustawić odpowiednio, ustawić kamerę i zanimować. Chyba ze czegos nie rozumiem ;)

Napisano

Dzięki, co do animacji to fakt tak zrobię.

Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć, ważne jest tutaj aby wspólne vertexy na powiedzmy równiku przeszły na półkulę połnocną i półkulę południową. Korzystając z editable mesh->slice i remove vertex po prostu zostają usunięte i półkula północna jest krótsza.

 

pozdrawiam

Napisano

to może obrazkowo...:)

 

tut_03_1.jpg

 

tut_03_2.jpg

 

tut_03_3.jpg

 

Sorry za brak polskich znaków.

 

pozdrawiam.

 

 

[edit] właśnie przeczytałem że "Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć," - a w pierwszym poście piszesz...:

"Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul)"

 

metoda którą pokazałem - nie będzie miała zastosowania, to jasne... nie rozumiem tylko po co piszesz że chcesz podzielić "kulę" skoro to nie jest "kula"...

  • Confused 1
Napisano

Wielkie dzięki za włożoną pracę użyję tego do animacji jednak wciąż pozostaje temat cięcia ze wspólnym równikiem. Rzeczywiście na wstępie napisałem kula a potem bardziej skomplikowana bryła żeby właśnie uniknąć sugerowania zamiany cięcia na tworzenie kuli z 2 półkul. Pozdrawiam

Napisano

Spróbuj booleanem, albo pro booleanem

 

czajnik.jpg

 

na youtubie masz pare videotutoiali jak to sie robi.

 

dalej affect pivot jak opisywał sly, oczywiscie jesli dobrze cie zrozumialem.

  • Confused 1
Napisano

dzięki teraz zadziałało niepotrzebnie dodawałem remove przy zaznaczonych vertexach. Wielkie dzięki można zamknąć temat, dziękuję także za pomysł z boolean'em. Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Zanim Zamkniesz temat.. - Chciałbym serdecznie podziękować za NEGATYWNY punkt reputacji... haha - jesteś okrutny. ;)

 

pozdrawiam.

 

[edit] - lamer jestem. to nie był negatywny punkt, tylko znacznik zmiany reputacji (pomarańczowy). :)

Edytowane przez sly



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności