marekm Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Witam, Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul). Teraz chciałbym zanimować "otwieranie" się tych 2 półkul względem centralnego punktu styku - takie "machnięcie skrzydłami motyla". Prosiłbym o radę jakich funkcji najlepiej użyć. z góry dziękuję i pozdrawiam, M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawelkos Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Witam na forum Sprobowal bym Ci pomoc ale kompletnie nie mam pojecia o co chodzi. Sproboj moze to jakos narysowac i zamiescic tutaj, bo moze inny tez userzy nie pojmuja tego co chcesz osiagnac i dlatego do tej pory nie uzyskales jeszcze odpowiedzi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekm Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 (edited) Robiłem w Maxie jak jeszcze jak był numer 1.1, stąd po przesiadce na 9 trochę się gubię w opcjach. Generalnie : - mam kulę, którą chcę podzielić na pół (przeciąć) - zrobiłem tak: editable mesh -> vertex -> slice plane (obróciłem linię o 90 stopni) zaznaczyłem split i dałem slice. - następnie zaznaczone vertexy ze środka usunąłem -> remove i uzyskałem 2 osobne półkule - potem zaznaczyłem lewą połowę kuli następnie prawą i dla obu dałem detach i utworzyłem 2 obiekty z uzyskanych 2 półkul Problem: - po usunięciu vertexów ze środka prawa półkula jest nieco węższa, Jak przeciąć kulę równo na pół? Edited March 28, 2009 by marekm Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinq Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Co do problemu pierwszego to chyba lepiej przy tworzeniu kuli ustawić slice na 180 stopni - masz idealną półkulę. Skopiuj ją i ni ma problemu. A drugiego problemu nie rozumiem za bardzo - wystarczy pivota ustawić odpowiednio, ustawić kamerę i zanimować. Chyba ze czegos nie rozumiem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekm Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Dzięki, co do animacji to fakt tak zrobię. Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć, ważne jest tutaj aby wspólne vertexy na powiedzmy równiku przeszły na półkulę połnocną i półkulę południową. Korzystając z editable mesh->slice i remove vertex po prostu zostają usunięte i półkula północna jest krótsza. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 to może obrazkowo...:) Sorry za brak polskich znaków. pozdrawiam. [edit] właśnie przeczytałem że "Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć," - a w pierwszym poście piszesz...: "Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul)" metoda którą pokazałem - nie będzie miała zastosowania, to jasne... nie rozumiem tylko po co piszesz że chcesz podzielić "kulę" skoro to nie jest "kula"... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekm Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Wielkie dzięki za włożoną pracę użyję tego do animacji jednak wciąż pozostaje temat cięcia ze wspólnym równikiem. Rzeczywiście na wstępie napisałem kula a potem bardziej skomplikowana bryła żeby właśnie uniknąć sugerowania zamiany cięcia na tworzenie kuli z 2 półkul. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 możesz się zasugerować OPCJĄ "Align" - do ustawienia "Slice Plane" w Mesh -> Polygon. pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekm Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Czyli mam takie coś i co teraz? Polacy przecięli z Irlandią to może ja chociaż przetnę tę kulę...:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotisded Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Spróbuj booleanem, albo pro booleanem na youtubie masz pare videotutoiali jak to sie robi. dalej affect pivot jak opisywał sly, oczywiscie jesli dobrze cie zrozumialem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 hmmm... jak to co? Dajesz slice, zaznaczasz polygony górnej hemisphere i dajesz detach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekm Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 dzięki teraz zadziałało niepotrzebnie dodawałem remove przy zaznaczonych vertexach. Wielkie dzięki można zamknąć temat, dziękuję także za pomysł z boolean'em. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 (edited) Zanim Zamkniesz temat.. - Chciałbym serdecznie podziękować za NEGATYWNY punkt reputacji... haha - jesteś okrutny. ;) pozdrawiam. [edit] - lamer jestem. to nie był negatywny punkt, tylko znacznik zmiany reputacji (pomarańczowy). :) Edited April 21, 2009 by sly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts