Skocz do zawartości

cięcie w max 9


marekm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul). Teraz chciałbym zanimować "otwieranie" się tych 2 półkul względem centralnego punktu styku - takie "machnięcie skrzydłami motyla". Prosiłbym o radę jakich funkcji najlepiej użyć. z góry dziękuję i pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam na forum

 

Sprobowal bym Ci pomoc ale kompletnie nie mam pojecia o co chodzi. Sproboj moze to jakos narysowac i zamiescic tutaj, bo moze inny tez userzy nie pojmuja tego co chcesz osiagnac i dlatego do tej pory nie uzyskales jeszcze odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem w Maxie jak jeszcze jak był numer 1.1, stąd po przesiadce na 9 trochę się gubię w opcjach. Generalnie :

- mam kulę, którą chcę podzielić na pół (przeciąć) - zrobiłem tak: editable mesh -> vertex -> slice plane (obróciłem linię o 90 stopni) zaznaczyłem split i dałem slice.

- następnie zaznaczone vertexy ze środka usunąłem -> remove i uzyskałem 2 osobne półkule

- potem zaznaczyłem lewą połowę kuli następnie prawą i dla obu dałem detach i utworzyłem 2 obiekty z uzyskanych 2 półkul

 

Problem:

- po usunięciu vertexów ze środka prawa półkula jest nieco węższa, Jak przeciąć kulę równo na pół?

Edytowane przez marekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu pierwszego to chyba lepiej przy tworzeniu kuli ustawić slice na 180 stopni - masz idealną półkulę. Skopiuj ją i ni ma problemu. A drugiego problemu nie rozumiem za bardzo - wystarczy pivota ustawić odpowiednio, ustawić kamerę i zanimować. Chyba ze czegos nie rozumiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, co do animacji to fakt tak zrobię.

Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć, ważne jest tutaj aby wspólne vertexy na powiedzmy równiku przeszły na półkulę połnocną i półkulę południową. Korzystając z editable mesh->slice i remove vertex po prostu zostają usunięte i półkula północna jest krótsza.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może obrazkowo...:)

 

tut_03_1.jpg

 

tut_03_2.jpg

 

tut_03_3.jpg

 

Sorry za brak polskich znaków.

 

pozdrawiam.

 

 

[edit] właśnie przeczytałem że "Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć," - a w pierwszym poście piszesz...:

"Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul)"

 

metoda którą pokazałem - nie będzie miała zastosowania, to jasne... nie rozumiem tylko po co piszesz że chcesz podzielić "kulę" skoro to nie jest "kula"...

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za włożoną pracę użyję tego do animacji jednak wciąż pozostaje temat cięcia ze wspólnym równikiem. Rzeczywiście na wstępie napisałem kula a potem bardziej skomplikowana bryła żeby właśnie uniknąć sugerowania zamiany cięcia na tworzenie kuli z 2 półkul. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim Zamkniesz temat.. - Chciałbym serdecznie podziękować za NEGATYWNY punkt reputacji... haha - jesteś okrutny. ;)

 

pozdrawiam.

 

[edit] - lamer jestem. to nie był negatywny punkt, tylko znacznik zmiany reputacji (pomarańczowy). :)

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności