Napisano 28 Marzec 200915 l Witam, Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul). Teraz chciałbym zanimować "otwieranie" się tych 2 półkul względem centralnego punktu styku - takie "machnięcie skrzydłami motyla". Prosiłbym o radę jakich funkcji najlepiej użyć. z góry dziękuję i pozdrawiam, M.
Napisano 28 Marzec 200915 l Witam na forum Sprobowal bym Ci pomoc ale kompletnie nie mam pojecia o co chodzi. Sproboj moze to jakos narysowac i zamiescic tutaj, bo moze inny tez userzy nie pojmuja tego co chcesz osiagnac i dlatego do tej pory nie uzyskales jeszcze odpowiedzi ;)
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor Robiłem w Maxie jak jeszcze jak był numer 1.1, stąd po przesiadce na 9 trochę się gubię w opcjach. Generalnie : - mam kulę, którą chcę podzielić na pół (przeciąć) - zrobiłem tak: editable mesh -> vertex -> slice plane (obróciłem linię o 90 stopni) zaznaczyłem split i dałem slice. - następnie zaznaczone vertexy ze środka usunąłem -> remove i uzyskałem 2 osobne półkule - potem zaznaczyłem lewą połowę kuli następnie prawą i dla obu dałem detach i utworzyłem 2 obiekty z uzyskanych 2 półkul Problem: - po usunięciu vertexów ze środka prawa półkula jest nieco węższa, Jak przeciąć kulę równo na pół? Edytowane 28 Marzec 200915 l przez marekm
Napisano 28 Marzec 200915 l Co do problemu pierwszego to chyba lepiej przy tworzeniu kuli ustawić slice na 180 stopni - masz idealną półkulę. Skopiuj ją i ni ma problemu. A drugiego problemu nie rozumiem za bardzo - wystarczy pivota ustawić odpowiednio, ustawić kamerę i zanimować. Chyba ze czegos nie rozumiem ;)
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor Dzięki, co do animacji to fakt tak zrobię. Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć, ważne jest tutaj aby wspólne vertexy na powiedzmy równiku przeszły na półkulę połnocną i półkulę południową. Korzystając z editable mesh->slice i remove vertex po prostu zostają usunięte i półkula północna jest krótsza. pozdrawiam
Napisano 28 Marzec 200915 l to może obrazkowo...:) Sorry za brak polskich znaków. pozdrawiam. [edit] właśnie przeczytałem że "Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć," - a w pierwszym poście piszesz...: "Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul)" metoda którą pokazałem - nie będzie miała zastosowania, to jasne... nie rozumiem tylko po co piszesz że chcesz podzielić "kulę" skoro to nie jest "kula"...
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor Wielkie dzięki za włożoną pracę użyję tego do animacji jednak wciąż pozostaje temat cięcia ze wspólnym równikiem. Rzeczywiście na wstępie napisałem kula a potem bardziej skomplikowana bryła żeby właśnie uniknąć sugerowania zamiany cięcia na tworzenie kuli z 2 półkul. Pozdrawiam
Napisano 28 Marzec 200915 l możesz się zasugerować OPCJĄ "Align" - do ustawienia "Slice Plane" w Mesh -> Polygon. pozdrawiam.
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor Czyli mam takie coś i co teraz? Polacy przecięli z Irlandią to może ja chociaż przetnę tę kulę...:)
Napisano 28 Marzec 200915 l Spróbuj booleanem, albo pro booleanem na youtubie masz pare videotutoiali jak to sie robi. dalej affect pivot jak opisywał sly, oczywiscie jesli dobrze cie zrozumialem.
Napisano 28 Marzec 200915 l hmmm... jak to co? Dajesz slice, zaznaczasz polygony górnej hemisphere i dajesz detach.
Napisano 28 Marzec 200915 l Autor dzięki teraz zadziałało niepotrzebnie dodawałem remove przy zaznaczonych vertexach. Wielkie dzięki można zamknąć temat, dziękuję także za pomysł z boolean'em. Pozdrawiam.
Napisano 30 Marzec 200915 l Zanim Zamkniesz temat.. - Chciałbym serdecznie podziękować za NEGATYWNY punkt reputacji... haha - jesteś okrutny. ;) pozdrawiam. [edit] - lamer jestem. to nie był negatywny punkt, tylko znacznik zmiany reputacji (pomarańczowy). :) Edytowane 21 Kwiecień 200915 l przez sly