Jump to content

plamy od Physical Sky (?)


cylasso

Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

(od niedawna) męczę się w MentalRay (na VIZ2008) i zaryzykuję stwierdzenię, że widzę tam jakiś progres ale z jednym nie daję rady. Mianowicie: Physical Sky. Czy dam mrSky czy Skylight widać na niektórych obiektach ( w tym przypadku na drzwiach) odbicie ale zamiast łagodne i miękke są plamy ;/ . Nie mogę się doszukać co odpowiada za to odbicie.

Dlatego proszę o pomoc!...może to banał, który przeoczyłem?

Link to comment
Share on other sites

To jest sam sky czy inne swiatla tez oswietlaja scene? No i te ustawienia to na oko robisz czy masz pojecie o co w tym chodzi? W FG density points moglbys dac troche wiecej niz to 0,05. Daj z 0,4.

 

inne też są ale w tym przypadku właściwie nie są istotne. bez nich mam ten sam efekt plam. "Winne" jest tu na pewno tylko mr Sky i tylko wtedy jak włączone jest physical sky. Mniej więcej wiem o co w tym biega i zmiana w FG density points niewiele da (robiłem testy) ... może to jakiś sampling gdzieś czy cóś?

Link to comment
Share on other sites

300 sampli FG to wystarczajaca zeby nie miec plam ale oczywiscie musi byc synchronizacja innych parametrow tak czy siak z sky'em zawsze tak jest ze produkuje plamy gdy dochodzi swiatlo ktore produkuje jako tako cienie wtedy efekt plam znika. Tutaj jest sam sky czy tez jest sun? Portale to tez dobry pomysl bo wtedy sa produkowane cienie.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie problem w tym, że w VIZ2008 nie mam opcji mr Sky portal (przynajmniej tam gdzie to jest w 3d max).

Scena ma mr Sky, bez Sun - za efekt tych promieni odpowiada mr Area Spot z max szerokim kątem. Te Spoty przecież mają cienie a mimo to plamy są. Jest też pare Spotów, które oświetlają okolice stolika.

Sprubuje zrobić z mr Sun z podkręconymi wartościami FG, choć nie ukrywam, że chciałem to zrobić bez Sun.

PS.

scenka z Skylight (zamiast mr Sky) produkuje jeszcze większe plamy na drzwiach.

Link to comment
Share on other sites

We Vrayu miałem ten sam problem :) W irr musiałem zwiększyć HSph. subdivs i Interp. Samples. Nie wiem czy coś takiego jest w mentalu bo się na nim nie znam :D Żeby plamy zniknęły musiałem dać nawet HSph. subdivs: 100; Interp. Samples:80. Dopiero od tego progu plamy znikały

Link to comment
Share on other sites

no właśnie tak przeczuwam, że to coś w tym stylu ;p

ale w mentalu nie znalazłem opcji z Irradiance ;/

 

dodawanie innych świateł nic nie daje ;(

zrobiłem za to na materiale który jest na drzwiach ambient occlusion (z desperacji)

 

wyszło niby lepiej (chociaż zauważyłem, że gdy renderuje na małej rozdzielczości to tych plam nie ma)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy