Skocz do zawartości

plamy od Physical Sky (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

(od niedawna) męczę się w MentalRay (na VIZ2008) i zaryzykuję stwierdzenię, że widzę tam jakiś progres ale z jednym nie daję rady. Mianowicie: Physical Sky. Czy dam mrSky czy Skylight widać na niektórych obiektach ( w tym przypadku na drzwiach) odbicie ale zamiast łagodne i miękke są plamy ;/ . Nie mogę się doszukać co odpowiada za to odbicie.

Dlatego proszę o pomoc!...może to banał, który przeoczyłem?

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To jest sam sky czy inne swiatla tez oswietlaja scene? No i te ustawienia to na oko robisz czy masz pojecie o co w tym chodzi? W FG density points moglbys dac troche wiecej niz to 0,05. Daj z 0,4.

Napisano
To jest sam sky czy inne swiatla tez oswietlaja scene? No i te ustawienia to na oko robisz czy masz pojecie o co w tym chodzi? W FG density points moglbys dac troche wiecej niz to 0,05. Daj z 0,4.

 

inne też są ale w tym przypadku właściwie nie są istotne. bez nich mam ten sam efekt plam. "Winne" jest tu na pewno tylko mr Sky i tylko wtedy jak włączone jest physical sky. Mniej więcej wiem o co w tym biega i zmiana w FG density points niewiele da (robiłem testy) ... może to jakiś sampling gdzieś czy cóś?

Napisano

wstaw portale w okna żeby skupić wszystkie photony do wnętrza.

Za plamy może odpowiadać ilość sampli w FG (Rays per FG points - trza zwiększyć raczej)

sprawdź.

Napisano

300 sampli FG to wystarczajaca zeby nie miec plam ale oczywiscie musi byc synchronizacja innych parametrow tak czy siak z sky'em zawsze tak jest ze produkuje plamy gdy dochodzi swiatlo ktore produkuje jako tako cienie wtedy efekt plam znika. Tutaj jest sam sky czy tez jest sun? Portale to tez dobry pomysl bo wtedy sa produkowane cienie.

Napisano

No właśnie problem w tym, że w VIZ2008 nie mam opcji mr Sky portal (przynajmniej tam gdzie to jest w 3d max).

Scena ma mr Sky, bez Sun - za efekt tych promieni odpowiada mr Area Spot z max szerokim kątem. Te Spoty przecież mają cienie a mimo to plamy są. Jest też pare Spotów, które oświetlają okolice stolika.

Sprubuje zrobić z mr Sun z podkręconymi wartościami FG, choć nie ukrywam, że chciałem to zrobić bez Sun.

PS.

scenka z Skylight (zamiast mr Sky) produkuje jeszcze większe plamy na drzwiach.

Napisano

We Vrayu miałem ten sam problem :) W irr musiałem zwiększyć HSph. subdivs i Interp. Samples. Nie wiem czy coś takiego jest w mentalu bo się na nim nie znam :D Żeby plamy zniknęły musiałem dać nawet HSph. subdivs: 100; Interp. Samples:80. Dopiero od tego progu plamy znikały

Napisano

no właśnie tak przeczuwam, że to coś w tym stylu ;p

ale w mentalu nie znalazłem opcji z Irradiance ;/

 

dodawanie innych świateł nic nie daje ;(

zrobiłem za to na materiale który jest na drzwiach ambient occlusion (z desperacji)

 

wyszło niby lepiej (chociaż zauważyłem, że gdy renderuje na małej rozdzielczości to tych plam nie ma)

Napisano

jeżeli nie zalezy Ci an czasie to możesz renderować metodą bez interpolacji - czyli załączasz "radii in pixels" i nastawiasz radiusy, np. max 5, min 1.

Napisano

Witam po Świętach!

niestety nic się nie zmieniło. Samo FG - kiszka, FG+GI - kiszka, próbowałem też samego GI - i tyż to samo ;/.

To co pisał VegA92 to opcja dostępna w mentalu chyba tylko w Maya (max i viz tego nie ma)

hmmm

Napisano

aaahaaaaaa!

wygląda na to, że strzał w 10-ke!

wielki szacun dla gientekwl! ;D

co prawda nie za bardzo wiem jak jeszcze tego używać ;)

ale przećwiczę i jadę z tematem.

Wielkie dzięki za pomoc.

Napisano

spoko.

Najlepiej zostaw na 1/2 - 1 i puść sampling glossy bez interpolacji jeżeli chodzi Ci o dobrą jakość renderingu

Próbkuj sobie od 24 - 124 sampli, w końcowym renderze może być to więcej sampli.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności