cylasso Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 Witam wszystkich! (od niedawna) męczę się w MentalRay (na VIZ2008) i zaryzykuję stwierdzenię, że widzę tam jakiś progres ale z jednym nie daję rady. Mianowicie: Physical Sky. Czy dam mrSky czy Skylight widać na niektórych obiektach ( w tym przypadku na drzwiach) odbicie ale zamiast łagodne i miękke są plamy ;/ . Nie mogę się doszukać co odpowiada za to odbicie. Dlatego proszę o pomoc!...może to banał, który przeoczyłem?
cylasso Napisano 9 Kwiecień 2009 Autor Napisano 9 Kwiecień 2009 sorry za słabe screeny - zarzucam lepsze ;)
Temporal Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 To jest sam sky czy inne swiatla tez oswietlaja scene? No i te ustawienia to na oko robisz czy masz pojecie o co w tym chodzi? W FG density points moglbys dac troche wiecej niz to 0,05. Daj z 0,4.
cylasso Napisano 9 Kwiecień 2009 Autor Napisano 9 Kwiecień 2009 To jest sam sky czy inne swiatla tez oswietlaja scene? No i te ustawienia to na oko robisz czy masz pojecie o co w tym chodzi? W FG density points moglbys dac troche wiecej niz to 0,05. Daj z 0,4. inne też są ale w tym przypadku właściwie nie są istotne. bez nich mam ten sam efekt plam. "Winne" jest tu na pewno tylko mr Sky i tylko wtedy jak włączone jest physical sky. Mniej więcej wiem o co w tym biega i zmiana w FG density points niewiele da (robiłem testy) ... może to jakiś sampling gdzieś czy cóś?
SWRSC Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 wstaw portale w okna żeby skupić wszystkie photony do wnętrza. Za plamy może odpowiadać ilość sampli w FG (Rays per FG points - trza zwiększyć raczej) sprawdź.
Temporal Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 300 sampli FG to wystarczajaca zeby nie miec plam ale oczywiscie musi byc synchronizacja innych parametrow tak czy siak z sky'em zawsze tak jest ze produkuje plamy gdy dochodzi swiatlo ktore produkuje jako tako cienie wtedy efekt plam znika. Tutaj jest sam sky czy tez jest sun? Portale to tez dobry pomysl bo wtedy sa produkowane cienie.
cylasso Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 No właśnie problem w tym, że w VIZ2008 nie mam opcji mr Sky portal (przynajmniej tam gdzie to jest w 3d max). Scena ma mr Sky, bez Sun - za efekt tych promieni odpowiada mr Area Spot z max szerokim kątem. Te Spoty przecież mają cienie a mimo to plamy są. Jest też pare Spotów, które oświetlają okolice stolika. Sprubuje zrobić z mr Sun z podkręconymi wartościami FG, choć nie ukrywam, że chciałem to zrobić bez Sun. PS. scenka z Skylight (zamiast mr Sky) produkuje jeszcze większe plamy na drzwiach.
Vega Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 We Vrayu miałem ten sam problem :) W irr musiałem zwiększyć HSph. subdivs i Interp. Samples. Nie wiem czy coś takiego jest w mentalu bo się na nim nie znam :D Żeby plamy zniknęły musiałem dać nawet HSph. subdivs: 100; Interp. Samples:80. Dopiero od tego progu plamy znikały
cylasso Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 no właśnie tak przeczuwam, że to coś w tym stylu ;p ale w mentalu nie znalazłem opcji z Irradiance ;/ dodawanie innych świateł nic nie daje ;( zrobiłem za to na materiale który jest na drzwiach ambient occlusion (z desperacji) wyszło niby lepiej (chociaż zauważyłem, że gdy renderuje na małej rozdzielczości to tych plam nie ma)
SWRSC Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 jeżeli nie zalezy Ci an czasie to możesz renderować metodą bez interpolacji - czyli załączasz "radii in pixels" i nastawiasz radiusy, np. max 5, min 1.
Temporal Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 a wyrenderuj to samo z samym FG bez fotonow i opowiedz (albo pokaz) co sie stanie bo moze to fotony co mieszaja
cylasso Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 Witam po Świętach! niestety nic się nie zmieniło. Samo FG - kiszka, FG+GI - kiszka, próbowałem też samego GI - i tyż to samo ;/. To co pisał VegA92 to opcja dostępna w mentalu chyba tylko w Maya (max i viz tego nie ma) hmmm
gientekwl Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 a ja jestem raczej przekonany, że masz zinterpolowany glossy materiału :) podkręć. Albo... sampling światła. ;) Najlepiej zapodaj scenę całą, coś poradzimy. ;)
cylasso Napisano 15 Kwiecień 2009 Autor Napisano 15 Kwiecień 2009 aaahaaaaaa! wygląda na to, że strzał w 10-ke! wielki szacun dla gientekwl! ;D co prawda nie za bardzo wiem jak jeszcze tego używać ;) ale przećwiczę i jadę z tematem. Wielkie dzięki za pomoc.
gientekwl Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 spoko. Najlepiej zostaw na 1/2 - 1 i puść sampling glossy bez interpolacji jeżeli chodzi Ci o dobrą jakość renderingu Próbkuj sobie od 24 - 124 sampli, w końcowym renderze może być to więcej sampli. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się