Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

It`s my caricatural vision of what is going on in Polish work zone. The runner is the participant of a rat race trying to acheve better, more prospered and humanistic life in "west" situated at the top of the mountain. It`s unrealized dream of Walesas "Polish Japan", and other kind of absolutely genius Ideas up for today.

 

_____________________________________________________________________________

W sumie zainspirował mnie ArTooRo. Wcześniej przerabiałem strasznie poważne tematy typu: idea zbrodni czy Marksizm, i strasznie mi się spodobał jego opis gościa z gaciami na głowie, wiec sobie go ukradłem i używałem do opisania idei Idei ;) nic... wreszcie dup, koleś z gaciami na głowie jest Super, da sie z tego zrobic fajny temat z lekkim satyrycznym przekazem.

Idea Idei w Idei jest taka zeby goły koles w biało-czerwonych gaciach na głowie, w kapciach i z teczką wbiegał entuzjastycznie na ... zalozmy Mont Blanc, jestem w fazie szkicy wiec symbolika moze sie zmienic ale chyba bedzie to taki lekkoduszny surrealizm z cywilizacją na szczycie góry i yeti na pierwszym planie ktore puka sie w czolo, albo opada mu szczęka. Taka metafora człowieka kariery w Polsce, tajemnica poliszynela niezrealizowanej Idei Polskiej w swiecie, idealna Idea idei w idei z gaciami na głowie.

Tak o.

Stwierdziłem, ze fajnie zabrzmi: "napisałem żeby zająć pomysł" ;)

 

refg.jpg

Edytowane przez kotisded
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No to taki szybki koncept wrzucilem do gory, zeby nie zapomniec nad czym pracuje ;), chcialem poustawiac wszystko w przestrzeni zeby wygladalo w miare sensownie.

Yeti ma byc podobny do mistrza kung-fu, ktory juz se "daje spokoj", ale tak se to wyszlo na obrazku ;). Szczyt ma byc swiecisty, kolorowy i nie miec zwiazku z reszta kolorystycznie i technicznie. Goly koles mial wygladac jakby krzyczal "Yatta"

no.

Napisano (edytowane)

Spokojnie, w sumie to sam tego nie rozumiem- czasem mam wrażenie, że mój umysł podłączony jest do jakiegoś strasznie zawirusowanego serwera ;)

Co do pracy to wydaje mi się, że operuje jakąś tam symboliką... hmmm... tego też nie jestem pewien ale co tam, chodzi o zabawę.

Mam nadzieję, że uda mi się zrobić do tego na tyle czytelny opis, żeby wszystko było w miarę jasne, ale o to chodzi w surrealizmie (mam nadzieje, że to jest surrealizm :P), żeby nikt tego nie rozumiał i żeby wszyscy się zastanawiali o co chodzi :P

Siedzi mi w głowie jeszcze parę pomysłów, ale muszę je chyba najpierw rozrysować- byłem pijany jak rysowałem ten koncept i za cholerę nie mogłem ich namówić żeby dotarły na kartkę.:)

W sumie siedzę w 3d dopiero pół roku, i nie jestem do końca pewny tych modeli także komentarze są naprawdę mile widziane.

No nic, może rzeczywiście powinienem zająć się tym opisem.

Edytowane przez kotisded
Napisano

No... Matura napisana to się zabrałem znowu do pracy, robię powoli aniołki i pomyślałem, że mało się dzieje pod bramą... więc stwierdziłem, że jakoś musi zostać otwarta po chamsk... polsku ;). Wpadłem na pomysł żeby pod bramą stało parę namiotów i maluch przerobiony tak żeby tylne koło działało jako wyciągarka i otworzyło bramę.

 

O.k. to sobie robię malucha.

maluchforum.jpg

 

Wyprzedzając wszystkie komentarze zapalonych samochodowców :) :

1. mój pierwszy samochód.

2. będzie on wielkości zdjęcia pośrodku, więc olewam szczegóły.

 

Aaaa... zakłopotany moim zdrowiem psychicznym, wysłałem ten projekt do Pani Magister Historii Sztuki, która co ciekawe opisała pracę tak jak bym chciał żeby był odebrana ;). Więc szczęśliwie okazało się, że jednak ściemniałem parę lat temu wspaniałej komisji wojskowej i moja kategoria D nie pokrywa się z rzeczywistością.

Napisano (edytowane)

Zmień lakier, bo świeci bardzo mocno, jakiś prowizoryczny środek jeśli nie chcesz robić obicia od środka to przynajmniej włącz żeby materiał był z dwóch stron renderowany, no i jakieś kołpaki by się przydały :) powodzenia w pracy, bo zapowiada się bardzo ciekawie! No i dawaj rendery w rzucie Perspective a nie Ortographic :)

Edytowane przez sewcio
Napisano (edytowane)

No to taki model mi styka.

 

maluchend.jpg

 

sewcio: dzieki wielkie. Słuchaj, miałem taki zamiar z tym środkiem, ale gdzieś mi wypadło gdzie to się włącza :) . Jakaś podpowiedź ?

 

EDIT: kurde no rzeczywiscie ;) dzieki sewcio.. .podmieniłem obrazki.

Edytowane przez kotisded
Napisano (edytowane)

Nie wiem jaki materiał masz, ale powinieneś mieć tak opcje 2-faced. Przeciągnij jeszcze tylko podwozie żeby nie było pustej przestrzeni obok kół. Czekam na kolejne nowe rendery :) i od razu lepiej wyglada jak podmieniles obrazki :)

Edytowane przez sewcio
Napisano

no no no, bardzo ładna brawa. tylko materiał na bokach zbyt odbijający. Nie lepiej podniszczyć trochę to bramę, jako że to mają być polskie klimaty? :)

Napisano

Jak polskie klimaty to musi być brudna :D i tandetnie zrobiona bo jak wiadomo Polacy o nic nie dbają i robią wszystko na odczep i drogo ;]

Napisano

Wip czyli Work In Progress :)

Jak wcześniej gdzieś napisałem materiały są do podglądu tylko, zajmę się tym jak cały obrazek wymodeluje.

Brama ma być piękna, wzniosła i wspaniała jako wejście do absolutnie wspaniałego świata zachodu, maluch ją otworzy i to on będzie tym polskim elementem. Zabieram się zaraz za skrzydełka i gadżety dla aniołków i wieczorem ustawie scenę z tego co na razie mam, żeby zrobiło się to trochę bardziej zrozumiałe.

bramaend.jpg

 

Te kulki mają być ziemiami, ale nie chce mi sie kontynentów modelować i machne je diffusem, tak samo te jebniki na kolumnach będą miały symbole masońskie... no jak mi czasu starczy ;)

Napisano

Mialem ty maly wk&*^w... plik z aniolkami jakims absolutnie wspanialym zrzadzeniem losu chyba mi sie zapisal na bad sektorze na dysku, ktorego od pol roku zapominam sie pozbyc... albo costam... generalnie nie dal sie otworzyc, zmergowac... ani przeniesc gdziekolwiek wiec musialem zaczynac od nowa. W czerwcu bede mial malo czasu wiec musialem posluzyc sie poserem... ale i tak pare godzin spedzilem na pozbywaniu sie 2/3 niepotrzebnych polygonow i przekonwertowaniu ich na quady zamiast trisow. No nic, mam nadzieje, ze zdaze z praca... narazie najwiekszym wrogiem stal sie komputer bo nie wiem czy mi pmiec utrzyma takie ilosci danych na jednej scenie- juz mi wariuje... kto tam z chce mi pozyczyc jakas kosc DDR1 na miesiac ?:P

 

aniolektrabka1.jpg

Napisano

Sprobuj moze tego nowego plugina do Zbrusha - nie wiem czy duzo pomoze, ale chwala sie tam przykladami gdzie zoptymalizowali na prawde potezne ilosci poly praktycznie bez straty jakosci.

 

Co do tej anielicy - niestety na pierwszy rzut oka widac ze to poser. Jak dla mnie to spora wada.

Napisano

Dzieki za linka na pewno lookne...

Co do Anielicy... uwierz, ze i tak wygladja dobrze, a że i tak wygląda niedobrze to niestety motyw który muszę przełknąć... coś za coś, i tak czeka mnie jeszcze wcholerę roboty, a nie sądzę żebym był w połowie. Aniołki będę usiał chyba zmniejszyć, coż... zobaczymy czy Chronos będzie w dobrym nastroju ;)

Na pewno skrzydła są do przeróbki.

Napisano (edytowane)

No dobra, racja stwierdziłem jednak że nie uda mi się tego przełknąć, jest beznadziejnie i tyle. Posiedziałem jeszcze trochę nad tym modelem robiąc aniołka z harfą. W sumie popełniłem straszny błąd w ogóle korzystając z tego posera, to było kompletnie bezsensu, model był jakaś totalną masakrą i więcej czasu spędziłem nad optymalizacą niż gdybym wymodelował to od początku. Nie wiem, tak go przerobiłem, że już chyba nie da się tego nazwać poserem, ale sami oceńcie.

aniolekkharfa.jpg

Trzeci obrazek to porównanie siatki. Przed 15352 poly Po 5419 poly

 

Coś się włosy nie wyrenderowały...

Macie jakiś pomysł na skrzydła, bo strasznie mi sie nie podobaja aaa... i chmury :)?

 

EDIT: aaa.. ten plugin do zbrusza niestety nie działał na tym modelu najlepiej, ale tak czy siak dzieki.

Edytowane przez kotisded
Napisano

No to chyba skończyłem to cholerne Yeti, przynajmniej udało mi się w miarę douczyć wspaniale nieprawdopodobnego efektu jakim jest autodeskowy H&F.

Poprawiłem po tym renderze za duży bump i włosy na rękach, ale już mi się nie chciało czekać kolejne 0,5h na następny render.

 

Proszę o opinie.

Voila.

yetifinale.jpg

Napisano

Coś mi w nim nie gra. Futro trochę za długie za bardzo przylizane i wygląda na niedokończone. Zamiast dodać mu charakteru to mu go ujmuje. Niespecjalnie mi pasuje teź ten biały kolor. Koniecznie musisz to dopracować żeby zaczęło wyglądać fajnie. Głównie mam na myśli H&F bo sam ludek całkiem przyjemny i ma fajny wyraz twarzy. Pozdro :)

Napisano (edytowane)

Trochę się H&F bawiłem - sam plugin jest wg mnie bardzo sprawny. Jedyne na co można w nim narzekać to brak odpowiedniego wpływu GI na wygląd włosów (nawet mental ze specjalnie do tego napisanym shaderem średnio daje radę wg mnie) i potworne czasy renderingu, co zwyczajnie męczy.

 

Nie wiem jak wykonywałeś swoje włosy Yeti, ale spróbuję opisać jak ja przechodziłem np przez włosy kota w tej pracy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57779

 

Modelowanie zawsze zaczynałem od opuszczenia włosów symulacją dynamiczną, wtedy się najnaturalnie układają (zwłaszcza jak się steruje parametrem sztywności korzenia włosa). Dopiero po satysfakcjonującym wyniku symulacji dobierałem odpowiadającą mi klatkę tejże i ją podmodelowywałem, zaczesywałem itd.

 

Nie polecam używania Cuta jako narzędzia do skracania włosów. Najlepsza metoda to sterowanie ich długością poprzez czarnobiałą teksturę - zawsze można wrócić do danej długości, a cut z powrotem od błędnie podjętej decyzji zawsze utrudnia sprawę.

 

W Twoim modelu włosy są przede wszystkim za rzadkie. Popracuj również nad ich grubością i połyskiem (żeby były puchate, bo tu wyglądają troszkę plastikowo). Niezwykle ważne jest oświetlenie - jak renderujesz scanline to dopasuj światło dla włosów maksymalnie do światła otoczenia z GI. Oświetlenie to klucz dobrego wyglądu futra.

 

Jeśli używasz dość rzadkich włosów to teksturę skóry pod nimi zrób tego samego koloru co włosy albo najlepiej przydzieli po prostu teksturę futra - nie będzie tak widać, że skóra przebija spod futra.

 

Pokombnuj z ilością passes - wiem, że to boli czasowo, ale włos staje się wtedy bardziej miękki.

W tej chwili w oczy również rzuca się kanciastość włosa - jak już będziesz pewien, że ułożenie włosów Cię satysfakcjonuje to nie zapomnij wygładzić krzywizny włosa przy ostatecznym renderze.

 

Nie wiem jak tam mają Yeti, w życiu prawdziwego nie widziałem ;) http://www.michaelgullbrandson.com/misc.pix/Yeti_Doll_by_mostlymade.jpg

, ale przypuszczam, że warto dodać jakiegoś urozmaicenia w ogólnej długości włosa, jego delikatnym podkręcaniu się itd. Włos to dość spontaniczny twór, a Yeti (chyba) nie używają grzebieni ani szczotek :D.

 

To chyba tyle, mam nadzieję, że było to conieco pomocne.

Edytowane przez ArTooRo



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności