carros Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 Witam Prosiłbym o wypowiedzenie się na temat silników renderujących w kontekscie ich zgodności z materiałami i funkcjami samego blendera. mam na myśli np. problem z którym się zetknąłem ostatnio. Mianowicie zamodelowałem scenę z efektem trawy (particle) oraz kieliszkiem (szkło). O ile trawa wyszła całkiem fajnie to szkło nie do końca. Poszukałem na google i znalazłem tylko informacje że wewnętrzny renderer słabo radzi sonbie ze światłem. Postanowiłem zmienić rrenderer na yafaray i pojawił się problem z trawą. yafa nie renderuje partikli. Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami na ten i podobny problem. Może jest renderer bardziej zgodny z wewnętrznym?
Gość Morte Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 Z tego co wiem żaden zewnętrzny renderer nie obsługuje partikli, ergo jeśli chcesz mieć trawsko zrobione particlami jesteś skazany na Blender internal. W sumie to jeśli jesteś początkujący to nic strasznego sie nie stanie jak sie go poduczysz bo jest w tej chwili poprawiany.
adrian2608 Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 (edytowane) Możesz zrobić źdźbła trawy, i w opcjach partikli przypisac je jako obiekty. Yafaray i vray połykają taką mieszankę(tylko wtedy trzeba wizualizowac 100% w viewporcie). Jakiś czas temu zrobiłem tutka na ten temat: I jeszcze taki dzisiejszy test (ale render w internalu), render time 9 minut przy 2mln vert. na Ubuntu 64. Nie jest to jakieś mega rozwiązanie ,ale zawsze coś . P.S Tylko w tutku są to krzywe, aby yafaray lub inny silnik je uwzględnił, musisz konwertować na mesha. Jak będą jakieś problemy służę pomocą, pozdrawiam. Edytowane 28 Kwiecień 2009 przez adrian2608 1
Camel Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 do wizek, gdzie najmniej pamięci potrzeba i potrzeba renderowania w rodzaju "unbiased" przyda się Kerkythea. (integracja z Blenderem - Blender2KT) www.kerkythea.net Zwłaszcza dla dobrych exteriorów czy coś.
BLADE Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Adrian łap repa za tutka :) osobiście dowiedziałem sie z niego do czego sluży modyfikator shrinkwrap.
carros Napisano 29 Kwiecień 2009 Autor Napisano 29 Kwiecień 2009 tutorial fajny ale czy dla takiej trawy na meshach będzie można dodawać efekty np wiatr itp. chyba nie. Ale tutorial bardzo fajny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się