Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Prosiłbym o wypowiedzenie się na temat silników renderujących w kontekscie ich zgodności z materiałami i funkcjami samego blendera. mam na myśli np. problem z którym się zetknąłem ostatnio. Mianowicie zamodelowałem scenę z efektem trawy (particle) oraz kieliszkiem (szkło). O ile trawa wyszła całkiem fajnie to szkło nie do końca. Poszukałem na google i znalazłem tylko informacje że wewnętrzny renderer słabo radzi sonbie ze światłem. Postanowiłem zmienić rrenderer na yafaray i pojawił się problem z trawą. yafa nie renderuje partikli. Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami na ten i podobny problem. Może jest renderer bardziej zgodny z wewnętrznym?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co wiem żaden zewnętrzny renderer nie obsługuje partikli, ergo jeśli chcesz mieć trawsko zrobione particlami jesteś skazany na Blender internal. W sumie to jeśli jesteś początkujący to nic strasznego sie nie stanie jak sie go poduczysz bo jest w tej chwili poprawiany.

Napisano

Możesz zrobić źdźbła trawy, i w opcjach partikli przypisac je jako obiekty. Yafaray i vray połykają taką mieszankę(tylko wtedy trzeba wizualizowac 100% w viewporcie). Jakiś czas temu zrobiłem tutka na ten temat:

 

 

I jeszcze taki dzisiejszy test (ale render w internalu), render time 9 minut przy 2mln vert. na Ubuntu 64.

Nie jest to jakieś mega rozwiązanie ,ale zawsze coś .

 

trawa.jpg

 

P.S

Tylko w tutku są to krzywe, aby yafaray lub inny silnik je uwzględnił, musisz konwertować na mesha. Jak będą jakieś problemy służę pomocą, pozdrawiam.

Edytowane przez adrian2608

Napisano

do wizek, gdzie najmniej pamięci potrzeba i potrzeba renderowania w rodzaju "unbiased" przyda się Kerkythea. (integracja z Blenderem - Blender2KT)

www.kerkythea.net

Zwłaszcza dla dobrych exteriorów czy coś.

Napisano

Adrian łap repa za tutka :) osobiście dowiedziałem sie z niego do czego sluży modyfikator shrinkwrap.

Napisano
  • Autor

tutorial fajny ale czy dla takiej trawy na meshach będzie można dodawać efekty np wiatr itp. chyba nie. Ale tutorial bardzo fajny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności