Jump to content

blender renderery a trawa


carros
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Prosiłbym o wypowiedzenie się na temat silników renderujących w kontekscie ich zgodności z materiałami i funkcjami samego blendera. mam na myśli np. problem z którym się zetknąłem ostatnio. Mianowicie zamodelowałem scenę z efektem trawy (particle) oraz kieliszkiem (szkło). O ile trawa wyszła całkiem fajnie to szkło nie do końca. Poszukałem na google i znalazłem tylko informacje że wewnętrzny renderer słabo radzi sonbie ze światłem. Postanowiłem zmienić rrenderer na yafaray i pojawił się problem z trawą. yafa nie renderuje partikli. Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami na ten i podobny problem. Może jest renderer bardziej zgodny z wewnętrznym?

Link to comment
Share on other sites

Guest Morte

Z tego co wiem żaden zewnętrzny renderer nie obsługuje partikli, ergo jeśli chcesz mieć trawsko zrobione particlami jesteś skazany na Blender internal. W sumie to jeśli jesteś początkujący to nic strasznego sie nie stanie jak sie go poduczysz bo jest w tej chwili poprawiany.

Link to comment
Share on other sites

Możesz zrobić źdźbła trawy, i w opcjach partikli przypisac je jako obiekty. Yafaray i vray połykają taką mieszankę(tylko wtedy trzeba wizualizowac 100% w viewporcie). Jakiś czas temu zrobiłem tutka na ten temat:

 

 

I jeszcze taki dzisiejszy test (ale render w internalu), render time 9 minut przy 2mln vert. na Ubuntu 64.

Nie jest to jakieś mega rozwiązanie ,ale zawsze coś .

 

trawa.jpg

 

P.S

Tylko w tutku są to krzywe, aby yafaray lub inny silnik je uwzględnił, musisz konwertować na mesha. Jak będą jakieś problemy służę pomocą, pozdrawiam.

Edited by adrian2608
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy