KermiT01 Napisano 29 Kwiecień 2009 Share Napisano 29 Kwiecień 2009 Mam taki problem: robiłem ściany z boxów i teraz je powiększyłem, gdy obracam kamerę czasami pojawia się takie czarne plamy (ziarno), czy da się powiększyć coś bez takich problemów, czy muszę robić jeszcze raz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 29 Kwiecień 2009 Share Napisano 29 Kwiecień 2009 dobrze by było gdybyś załączył zrzyty ekranu. pierwszy z plamami o których mówisza a drugi z siatką modelu bo być może jakieś ścianki zachodzą na siebie i z tąd te plamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2009 To jest obrazek z tymi plamkami: http://img205.imageshack.us/img205/6637/screenw.jpg A to jest siatka: http://img232.imageshack.us/img232/1900/screen2e.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 30 Kwiecień 2009 Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Ewidentnie pokrywające się polygony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Share Napisano 30 Kwiecień 2009 JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Ewidentnie pokrywające się polygony. Kasuje jakiegoś boxa i pusta przestrzeń, nie ma innych ścian, o to chyba chodzi... JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry. Mam ustawione na centymetry, przestawiłem na metry i nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 30 Kwiecień 2009 Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Kasuje jakiegoś boxa i pusta przestrzeń, nie ma innych ścian, o to chyba chodzi... Może masz poflipowane (poodwracane) polygony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2009 To co powinienem zrobić, żeby się pozbyć tych plam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Dałem "Render Frame Window", bez żadnych ustawień kliknąłem render, i po wyrenderowaniu nie widać tych plam, choć są w takim ujęciu jak normalnie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2009 Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie. Daje prawym na zaznaczoną ścianę i nie ma czegoś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Share Napisano 30 Kwiecień 2009 To wcnisjin F1 wpisz Reset XFrom i zobacz co ci powie gdzie tego szukac. Manual od tego jest zeby go czytac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 1 Maj 2009 Autor Share Napisano 1 Maj 2009 To wcnisjin F1 wpisz Reset XFrom i zobacz co ci powie gdzie tego szukac. Manual od tego jest zeby go czytac :) Znalazłem to w Utilities, daje Reset XForm, Reset Selected i nic nie pomaga, niektórym przedmiotom nawet pogarsza. Jest na to jakiś sposób, czy robić wszystko od początku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 1 Maj 2009 Share Napisano 1 Maj 2009 To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 1 Maj 2009 Autor Share Napisano 1 Maj 2009 To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania". Tylko to jest uporczywe, bo żeby oglądnąć jak coś tak naprawdę wygląda trzeba dopiero dać rendering :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 2 Maj 2009 Share Napisano 2 Maj 2009 wyłącz sobie wyświetlanie odwróconych ścianek. Prawy kalwisz, wybierz object properities i tam jest backface cull Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi