Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem: robiłem ściany z boxów i teraz je powiększyłem, gdy obracam kamerę czasami pojawia się takie czarne plamy (ziarno), czy da się powiększyć coś bez takich problemów, czy muszę robić jeszcze raz ?

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dobrze by było gdybyś załączył zrzyty ekranu. pierwszy z plamami o których mówisza a drugi z siatką modelu bo być może jakieś ścianki zachodzą na siebie i z tąd te plamy.

Napisano

JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry.

Napisano
Ewidentnie pokrywające się polygony.

 

Kasuje jakiegoś boxa i pusta przestrzeń, nie ma innych ścian, o to chyba chodzi...

 

JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry.

 

 

Mam ustawione na centymetry, przestawiłem na metry i nie pomogło.

Napisano

Dałem "Render Frame Window", bez żadnych ustawień kliknąłem render, i po wyrenderowaniu nie widać tych plam, choć są w takim ujęciu jak normalnie widać.

Napisano

Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie.

Napisano
Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie.

 

 

Daje prawym na zaznaczoną ścianę i nie ma czegoś takiego.

Napisano
To wcnisjin F1 wpisz Reset XFrom i zobacz co ci powie gdzie tego szukac. Manual od tego jest zeby go czytac :)

 

 

Znalazłem to w Utilities, daje Reset XForm, Reset Selected i nic nie pomaga, niektórym przedmiotom nawet pogarsza.

 

Jest na to jakiś sposób, czy robić wszystko od początku ?

Napisano

To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania".

Napisano
To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania".

 

 

Tylko to jest uporczywe, bo żeby oglądnąć jak coś tak naprawdę wygląda trzeba dopiero dać rendering :/




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności