KermiT01 Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Mam taki problem: robiłem ściany z boxów i teraz je powiększyłem, gdy obracam kamerę czasami pojawia się takie czarne plamy (ziarno), czy da się powiększyć coś bez takich problemów, czy muszę robić jeszcze raz ?
BLADE Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 dobrze by było gdybyś załączył zrzyty ekranu. pierwszy z plamami o których mówisza a drugi z siatką modelu bo być może jakieś ścianki zachodzą na siebie i z tąd te plamy.
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 To jest obrazek z tymi plamkami: http://img205.imageshack.us/img205/6637/screenw.jpg A to jest siatka: http://img232.imageshack.us/img232/1900/screen2e.jpg
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry.
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 Ewidentnie pokrywające się polygony. Kasuje jakiegoś boxa i pusta przestrzeń, nie ma innych ścian, o to chyba chodzi... JEsli to nie pokrywajace sie poligony, i renderuje sie ok, to znaczy ze masz problem ze skala w maxie. W rodzaju masz parusetmetrowe przedmioty a skala ustawiona na milimetry. Mam ustawione na centymetry, przestawiłem na metry i nie pomogło.
mkeruj Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Kasuje jakiegoś boxa i pusta przestrzeń, nie ma innych ścian, o to chyba chodzi... Może masz poflipowane (poodwracane) polygony
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 To co powinienem zrobić, żeby się pozbyć tych plam ?
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 Dałem "Render Frame Window", bez żadnych ustawień kliknąłem render, i po wyrenderowaniu nie widać tych plam, choć są w takim ujęciu jak normalnie widać.
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie.
KermiT01 Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 Bo to jest tylko kwestia niedokladnosci wyswietlania w viewporcie. W pracy dzialo sie dokladnie to samo przy importowaniu obiektow w roznej skali. Sam napisales ze powiekszales tego boxa. Sproboj dac RestetXForm na obiekcie. Daje prawym na zaznaczoną ścianę i nie ma czegoś takiego.
mirach Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 To wcnisjin F1 wpisz Reset XFrom i zobacz co ci powie gdzie tego szukac. Manual od tego jest zeby go czytac :)
KermiT01 Napisano 1 Maj 2009 Autor Napisano 1 Maj 2009 To wcnisjin F1 wpisz Reset XFrom i zobacz co ci powie gdzie tego szukac. Manual od tego jest zeby go czytac :) Znalazłem to w Utilities, daje Reset XForm, Reset Selected i nic nie pomaga, niektórym przedmiotom nawet pogarsza. Jest na to jakiś sposób, czy robić wszystko od początku ?
Dynamico Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania".
KermiT01 Napisano 1 Maj 2009 Autor Napisano 1 Maj 2009 To raczej tylko kwestia wyświetlania w "viewporcie". Nie ma wpływu na rendering - przynajmniej ja nie zauważyłem a "efekt" pojawia się także u mnie i jest zapewne wynikiem uproszczonego "cieniowania i oświetlania". Tylko to jest uporczywe, bo żeby oglądnąć jak coś tak naprawdę wygląda trzeba dopiero dać rendering :/
Tores Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 wyłącz sobie wyświetlanie odwróconych ścianek. Prawy kalwisz, wybierz object properities i tam jest backface cull
Rekomendowane odpowiedzi