Skocz do zawartości

Scena 3d: Reaver is the key


Rekomendowane odpowiedzi

Yo to ja temporal :P Przez wiekszosc znienawidzony itp wiec przybywam z misja by uszczescliwic publike i dac szanse wyzycia sie :P. BTW pewnie od paru osob tez dostane kilka przydatych wskazowek odnosnie jakich bledow w przyszlosci nie popelniac :P.

 

No wiec do rzeczy... reaver jest to potezna bron znana z gier z serii Legacy of kain. Nudzilo mi sie to zrobilem taka prosta scenka referek w sieci bylo pelno na kazdej mieczyk wygladal inaczej wiec zrobilem taki maly mix konceptow ale mysle ze jednak glownego charakteru nie stracil.

 

Soft: 3dsmax 2009 (wrescie przesiadka :P), vray 1.5 sp2

 

post.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kliment woroszyłow mylisz sie disp jest ale przy takim ujeciu kamery troche dziwnie wyglada pewnie przez to ze troche tez cieniowania jest z color mapy. Meczylem sie juz dlugo z ziemia ale ostatecznie sie poddalem a dawanie kamery tak by bylo widac wybrzuszenia podloza a olac pokazanie miecza mija sie troche z celem. Tak mysle ze lepiej by wyszlo gdyby dispa sie zrobilo np z zbrusha jakis porzadny sculpt i wypaleni mapki. Moze w przyszlosci bedzie lepiej :P

 

PS. To nie jest zaden mur xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieniowanie kamieni nie zgadza się z cieniowaniem miecza i dlatego dziwne.

 

Perspektywa jest jakoś taka myląca, nie wiadomo czy całość jest pozioma czy pionowa, ale tak dokładnie trudno mi powiedzieć na czym to polega, być może ułożenie kamery dla którego kamerzysta musiałby się unosić gdzieś ponad obiektem.

 

Ta płachta wygląda zbyt plastikowo, ja bym tam dała jakiś bardziej postarzały materiał.

 

Sam miecz wyszedł najlepiej, zwłaszcza główka. Tylko ostrze wygląda jakby za grube, nie widać żeby boki były jakoś naostrzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wsumie ta plachte moglem poniszczyc ale z drugiej strony nie chcialem pojsc za moda i wszystko na maksa brudzic. Pobrudzilem ja troche na bokach ale moze troche za malo :P Sam najbardziej ubolewam nad kamiennym podlozem ale tyle robilem prob ze juz wiecej wycisnac nie moglem. Wsumie sie teraz tak zastanawiam ze moglem zrobic samemu od podstaw color mapke dla podloze wtedy byloby chyba bardziej widac tego dispa.

 

Dzieki wszystkim za komenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - podoba mi się:) jedyne do czego bym się przyczepił to że ta czaszka jest taka biała - widziałbym ją jako taką nadgryzioną zębem czasu - i z rubinami w oczodołach. Trochę roboty i będzie zacnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek91 ale to jest reaver na podstawie gier z serii Legacy of Kain wiec nie chcialem zaduzo mieszac i przerabiac na jakies rubiny itp. tak wyglada na jednej z konceptow http://www.nosgoth.net/Soul_Reaver/Reaver.JPG (nie jest to jedyna sluszna wersja bo jest ich masa rozniacych sie szczegolami ale ogolnie o takie cos chodzi).

 

mirach a odnosnie plachty to http://ui20.gamespot.com/1075/kain_2.jpg wiec nie wypadaloby robic szmaty z symbolu wladcy vampirow :P ja rozumiem ze w swiecie nic nie jest idealnie gladkie i czyste ale tez nie wszystko jest odrazu dziurawe i brudne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś specjalistą od renderów, ale przyłączam się do zdania Ani - z perspektywą jest tu coś dziwnego, do tego cały efekt psuje rozmycie tudzież jakaś dziwna głębia ostrości, zaczynająca się mniej więcej od połowy obrazka. Efekt jest zdecydowanie za ostry, gołym okiem widać jak zewnętrzna obwódka białego symbolu na tym sztandarze w pewnym momencie zostaje ucięta i zastąpiona znacznie bardziej rozmazaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne, widac ze sporo pracy wlozyles w sam model, czaszka szczegolnie, narzuta tez nie jest zla, tylko to troche ta forma prezentacji (paskudne podloze ze zla perspektywa) zbeszczescila bo potencjal jest. jak krew robiles na mieczu? material krwi oddzielnie np poprzez jakies vraydirt czy inne takie, nie wiem rozjasnij mi te kwestie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie musi być brudna i poniszczona, mi głównie przeszkadza że materiał wygląda jak nowoczesna płachta namiotowa, wiesz takie płótno nasiączone jakimś tworzywem sztucznym.

Np. jedwab albo delikatna wełniana tkanina lepiej by pasowało.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krew na mieczu jest zrobiony na color mapie jednak uwzgledniona jest takze na reflect mapie (mapa identyko jak specular tylko ze to nie game art to uzyte dla reflectu) dzieki czemu miecz rownomiernie nie odbija otoczenia i ma sie wrazenie ze krew nie jest jednoscia ostrza. Ogolnie do takich rzeczy lepiej uzyc materialu blend ale to zalezy od sytuacji. Jesli dane elementy maja roznic sie wieloma parametrami to lepszy blend ale jesli chodzi tylko o poziom odbic by nie byl rownomierny na calosci to wsumie dobra mapka reflectu mozna calosc zalatwic.

 

Przez podloze bede mial koszmary bo wiem ze wyszlo nie najlepiej ale zapewniam co niektorych tu nic do rzeczy nie ma zla perspektywa bo podloze to nie zle nalozone tlo tylko geometria z dispem. Najbardziej tu zawinila color mapa na lini disp. Moze gdybym dal tez swiatlo z jakimis mocniejszymi ostrymi cieniami bardziej byloby widac te wneki w podlozu bo teraz to widac tylko cieniowanie z color'a i dlatego taka beznadzieja :/.

Czlowiek uczy sie na bledach kiedys bedzie lepiej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie tylko pewna rzecz techniczna.. mhm - jako byly "rycerz" :P mogem stwierdzic, ze klinga jest o wieeele za gruba... taka sztaba to by mogl machac wiecej niz pare razy chyba tylko CONAN :D generalnie klinga powinna miec max 4mm moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie lubie krytyke ale taka ktora cos wnosi dyskutowanie o tym czy miecz wiedzmina jest dobry czy zly nie ma sensu ja rozumiem ze ktos interesuje sie roznymi dziedzinami ale nie musi swoich obsesji wszedzie wciskac. Ile razy mam jeszcze pisac ze to jest reaver z Legacy of Kain? Pelerynka supermana nie jest aerodynamiczna no i co z tego? Myslalem ze po to sie daje opis w pierwszym poscie by bylo wszystko odnosnie scenki ale widze ze i tak tego nikt nie czyta.

 

Powrocmy lepiej do strony technicznej do slabego podloza itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego idzie sporo wyciagnac w samym szopie, jak chcesz to moge cos pogrzebac, dziwie sie tylko ze wyrenderowales caly obiekt osobno, a tlo dodales w szopie, tu w sumie nie ma nic dziwnego, ale zgubiles perspektywe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne ostrze. Soul Reaver jak sie patrzy:)

 

[edit]czaszka przy zębach wygląda jak pelna w srodku- przez to czarne oczodoły sprawiaja wrazenie namalowanych. tam pod zębami tez chyba powinno byc czarno.

cienie na kamieniach w druga strone.

ps. zgadzam sie z klickiem ze mozna by ta prace podciagnac w shopie.

Edytowane przez lolipop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... nie jestem krytykiem, to tez nie wiem jaka kytyka ma sens. Napisalem o efekcie grubosci, bo piszesz ze zrobiles miecz, i oczekujesz ze ktos napisze jakich bledow nie popelniac.. z tego co luknolem do sieci reaver jest cienszy... mhm.. uznalem ze zwruce na to uwage bo mzoe ci to umknelo albo cokolwiek- mniejsza z tym, trzeba bylo pisac, ze samego modelu krytyka ma nie dotyczyc, tylko wszystkiego innego. to tyle papa...

 

ps. to nie obsesja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelu ale w jakim sensie? jak chcecie sobie dyskutowac o realizmie w fantastyce to prosze bardzo tylko to sie troche mija z celem.

 

 

Co do shopa pewnie i mozna o to sie nie spieram chodzi mi tylko o to ze juz kilka razy tlumaczylem ze to nie jest wklejone tlo. Musze to sobie do podpisu dodac czy co? Pelen luz tylko dziwi mnie ze ludzie wyrywkowo posty czytaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojej - nie chodzi o zaden realizm, tylko o efektywnosc, efekt odbioru wizualnego, no nie wiem jak sie wytlumaczyc... - pozatym fantastyka czy nie, pomysl, ze w ten sposob mozna by sie wytlumaczyz zawsze, :D:D np. robiac jakis obiekt ktory ma blizej nie zidentyfikowany material, wygladajacy hmm malo efektywnie, tlumacyzc, ze to jest jakis tam elficki stop czegos z czyms tam, i nie ma sensu spekulowac czy to ma wygladac jak metal kamien czy cos innego :D:D. Mam nadzieje ze wiesz co mam na mysli .

Nie lubie sie nad nikim pastwic ani na sile wytykac byle co, poporstu.... a dobra:P ide napiwo! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

Temporal pozwolil wiec troche na szybko sie pobawilem renderem kolegi. Podloze to w sumie tylko podstawilem inna texe, wiadomo ze nie komponuje sie perspektywa. Chcialem tylko zobaczyc jakby wygladalo w ten sposob.

 

post.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności