Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ...

 

niby prosty wąż do prysznica ....ale jak sie zabrac.

Chodzi o to ze posiada on powierzchnie ktora nie wiem jak zrobic....

Probowalem loft - ale uzyskalem zadowalajacego efektu.

 

prosze o jakies pomysly, podpowiedzi.

Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu:

41AKpimYmWL.jpg

 

a mam taki :( (nie zwracajcie uwagi na jakosc renderu ...) chodzi mi o to ze loft "wyciaga" sie wzdlóż splain'a i nie pozwala mi na osiagniecie efektu ulozonych na sobie obreczy ...

loft.jpg

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Setesh
Napisano (edytowane)

nie wiem czy o to ci chodzi(i czy się uda) ale jak w loft dasz get shape i zrobi ci już taki wąż to w zakładce deformations masz coś takiego jak twist. Kliknij to i w oknie które się pojawi przesuń któryś z końców wykresu w górę lub w dół.

 

np.

http://img17.imageshack.us/img17/8342/examplek.jpg

Edytowane przez Setesh
Napisano

no tak ale Twist skreci mi tylko ksztalt weża ...nie uzsykam zamierzonego efektu

 

sprobujmy inaczej

mam narysowany dowolny ksztalt np. "donut" (wybrany ze splino'w) i teraz chce ten ksztalt powielic wzdlóż splaina, tak aby obiekty ulozyly sie jeden na drugim ...

Cos podobnego jak "array" -tyle ze wzdłóż splaina

 

jak to zrobic ?!

Napisano

Witam, robisz spline jaki chcesz ksztalt, nadajesz normalize spl. (modyfikator na spline).

Następnie robisz jeden pierścień i kopiujesz go za pomocą funkcji array(tools>array) kilkadziesiąt/set razy. Nastepnie attachujesz wszystkie pierścienie tak aby tworzyły jeden obiekt. Nadajesz obiektowi Path Deform Binding (WSM), kilkasz pick path, wskazujesz spline, oraz naciskasz Move to path

pozdro;)

 

waz.jpg

  • Like 1
Napisano

a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto.

Napisano
a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto.

wystarczy normalize.spl

 

...

  • Like 1
Napisano

Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

Napisano
Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

 

heh...

fajna zabawa z modelowaniem roznych ksztaltow ...tylko jedna wada

jak mam dlugi wąż ...600 obiektow musze skopiowac i max spowanlnia

 

jest na to jakis sposob ?

Napisano

zrób bardziej uproszczonego pierścienia (powinno się nadawać do oglądania z daleka)

kopiuj po kawałku wedle spline'a żeby max nie sypał.

możesz zmienić wyświetlanie tego obiektu w viewporcie

attachuj po kawałku np. po 30 pierścieni, jak Ci max wiesza

 

PZdR :)

Napisano

hmmm

 

zrobilem 3 kawalki po 70 pierscieni

tyle ze skubane pokazuja sie na splainie w tym samym miejscu (jeden na drugi włazi) Probuje je przesówac ale cos nie wychodzi...

 

help help

Napisano

Mr_San

Racja racja ..ale zasade poznalem i teraz moge tworzyc pierscienie dowolnego ksztaltu (niekoniecznie przypominajace zwykly "hose")

 

tob01

zrobilem tak..

1 kawalek 70 pierscieni

2 kawalek 70

3 kawalek 70

 

1 kawalek nalozylem na splaina

i gdy nakladalem drugi pojawia sie on dokladnie w tym samym miejscu co pierwszy (nalozyly sie na siebie)

Myslalem wiec ze moge go zlapac i przesunac wzdloz splinea a on sie sam dopasuje - niestety nie ....

 

walcze dzis dalej - moze cos wymysle !




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności