palmer Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Witam ... niby prosty wąż do prysznica ....ale jak sie zabrac. Chodzi o to ze posiada on powierzchnie ktora nie wiem jak zrobic.... Probowalem loft - ale uzyskalem zadowalajacego efektu. prosze o jakies pomysly, podpowiedzi. Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu: a mam taki :( (nie zwracajcie uwagi na jakosc renderu ...) chodzi mi o to ze loft "wyciaga" sie wzdlóż splain'a i nie pozwala mi na osiagniecie efektu ulozonych na sobie obreczy ...
Gość Setesh Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) nie wiem czy o to ci chodzi(i czy się uda) ale jak w loft dasz get shape i zrobi ci już taki wąż to w zakładce deformations masz coś takiego jak twist. Kliknij to i w oknie które się pojawi przesuń któryś z końców wykresu w górę lub w dół. np. http://img17.imageshack.us/img17/8342/examplek.jpg Edytowane 4 Maj 2009 przez Setesh
palmer Napisano 4 Maj 2009 Autor Napisano 4 Maj 2009 no tak ale Twist skreci mi tylko ksztalt weża ...nie uzsykam zamierzonego efektu sprobujmy inaczej mam narysowany dowolny ksztalt np. "donut" (wybrany ze splino'w) i teraz chce ten ksztalt powielic wzdlóż splaina, tak aby obiekty ulozyly sie jeden na drugim ... Cos podobnego jak "array" -tyle ze wzdłóż splaina jak to zrobic ?!
indian Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 ja osobiście użył bym pathDeform'a http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=40927 może pomoże
tob01 Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Witam, robisz spline jaki chcesz ksztalt, nadajesz normalize spl. (modyfikator na spline). Następnie robisz jeden pierścień i kopiujesz go za pomocą funkcji array(tools>array) kilkadziesiąt/set razy. Nastepnie attachujesz wszystkie pierścienie tak aby tworzyły jeden obiekt. Nadajesz obiektowi Path Deform Binding (WSM), kilkasz pick path, wskazujesz spline, oraz naciskasz Move to path pozdro;) 1
palmer Napisano 4 Maj 2009 Autor Napisano 4 Maj 2009 tob01 -dzieki ! brzmi obiecujaco - zaraz wyprobuje ! :)
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto.
tob01 Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto. wystarczy normalize.spl ... 1
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 nie wiedziałem, rep. ci leci. a gdzie ten normalize spline?? :P
tob01 Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 tak jak napisałem, tam gdzie są modyfikatory. Tylko musisz mieć zaznaczony spline, rzecz jasna ;]
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Tralalala cieszę się :D:D:D:D Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D (kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )
palmer Napisano 4 Maj 2009 Autor Napisano 4 Maj 2009 Tralalala cieszę się :D:D:D:D Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D (kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D ) heh... fajna zabawa z modelowaniem roznych ksztaltow ...tylko jedna wada jak mam dlugi wąż ...600 obiektow musze skopiowac i max spowanlnia jest na to jakis sposob ?
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 zrób bardziej uproszczonego pierścienia (powinno się nadawać do oglądania z daleka) kopiuj po kawałku wedle spline'a żeby max nie sypał. możesz zmienić wyświetlanie tego obiektu w viewporcie attachuj po kawałku np. po 30 pierścieni, jak Ci max wiesza PZdR :)
palmer Napisano 4 Maj 2009 Autor Napisano 4 Maj 2009 hmmm zrobilem 3 kawalki po 70 pierscieni tyle ze skubane pokazuja sie na splainie w tym samym miejscu (jeden na drugi włazi) Probuje je przesówac ale cos nie wychodzi... help help
tob01 Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 ale połączyłeś te 3 kawałki? jak tak to moze ustaw pivot
Mr_SAN Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Hmm bardzo podobna ta rura do takiej jaka mozna uzyskac tworząc obiekt HOSE w Extended Object albo Dynamic (nie pamietam) ;)
palmer Napisano 5 Maj 2009 Autor Napisano 5 Maj 2009 Mr_San Racja racja ..ale zasade poznalem i teraz moge tworzyc pierscienie dowolnego ksztaltu (niekoniecznie przypominajace zwykly "hose") tob01 zrobilem tak.. 1 kawalek 70 pierscieni 2 kawalek 70 3 kawalek 70 1 kawalek nalozylem na splaina i gdy nakladalem drugi pojawia sie on dokladnie w tym samym miejscu co pierwszy (nalozyly sie na siebie) Myslalem wiec ze moge go zlapac i przesunac wzdloz splinea a on sie sam dopasuje - niestety nie .... walcze dzis dalej - moze cos wymysle !
Soul Master Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 To łącznie z tymi 3 kawałkami wyszło ci 210 pierścieni. I życzę powodzenia. Uda ci się na pewno.
palmer Napisano 5 Maj 2009 Autor Napisano 5 Maj 2009 udało sie ! Dzieki Panowie za pomoc .... test weża ...
Rekomendowane odpowiedzi