Posted May 4, 200916 yr Witam ... niby prosty wąż do prysznica ....ale jak sie zabrac. Chodzi o to ze posiada on powierzchnie ktora nie wiem jak zrobic.... Probowalem loft - ale uzyskalem zadowalajacego efektu. prosze o jakies pomysly, podpowiedzi. Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu: a mam taki :( (nie zwracajcie uwagi na jakosc renderu ...) chodzi mi o to ze loft "wyciaga" sie wzdlóż splain'a i nie pozwala mi na osiagniecie efektu ulozonych na sobie obreczy ...
May 4, 200916 yr nie wiem czy o to ci chodzi(i czy się uda) ale jak w loft dasz get shape i zrobi ci już taki wąż to w zakładce deformations masz coś takiego jak twist. Kliknij to i w oknie które się pojawi przesuń któryś z końców wykresu w górę lub w dół. np. http://img17.imageshack.us/img17/8342/examplek.jpg Edited May 4, 200916 yr by Setesh
May 4, 200916 yr Author no tak ale Twist skreci mi tylko ksztalt weża ...nie uzsykam zamierzonego efektu sprobujmy inaczej mam narysowany dowolny ksztalt np. "donut" (wybrany ze splino'w) i teraz chce ten ksztalt powielic wzdlóż splaina, tak aby obiekty ulozyly sie jeden na drugim ... Cos podobnego jak "array" -tyle ze wzdłóż splaina jak to zrobic ?!
May 4, 200916 yr ja osobiście użył bym pathDeform'a http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=40927 może pomoże
May 4, 200916 yr Witam, robisz spline jaki chcesz ksztalt, nadajesz normalize spl. (modyfikator na spline). Następnie robisz jeden pierścień i kopiujesz go za pomocą funkcji array(tools>array) kilkadziesiąt/set razy. Nastepnie attachujesz wszystkie pierścienie tak aby tworzyły jeden obiekt. Nadajesz obiektowi Path Deform Binding (WSM), kilkasz pick path, wskazujesz spline, oraz naciskasz Move to path pozdro;)
May 4, 200916 yr a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto.
May 4, 200916 yr a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto. wystarczy normalize.spl ...
May 4, 200916 yr tak jak napisałem, tam gdzie są modyfikatory. Tylko musisz mieć zaznaczony spline, rzecz jasna ;]
May 4, 200916 yr Tralalala cieszę się :D:D:D:D Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D (kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )
May 4, 200916 yr Author Tralalala cieszę się :D:D:D:D Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D (kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D ) heh... fajna zabawa z modelowaniem roznych ksztaltow ...tylko jedna wada jak mam dlugi wąż ...600 obiektow musze skopiowac i max spowanlnia jest na to jakis sposob ?
May 4, 200916 yr zrób bardziej uproszczonego pierścienia (powinno się nadawać do oglądania z daleka) kopiuj po kawałku wedle spline'a żeby max nie sypał. możesz zmienić wyświetlanie tego obiektu w viewporcie attachuj po kawałku np. po 30 pierścieni, jak Ci max wiesza PZdR :)
May 4, 200916 yr Author hmmm zrobilem 3 kawalki po 70 pierscieni tyle ze skubane pokazuja sie na splainie w tym samym miejscu (jeden na drugi włazi) Probuje je przesówac ale cos nie wychodzi... help help
May 5, 200916 yr Hmm bardzo podobna ta rura do takiej jaka mozna uzyskac tworząc obiekt HOSE w Extended Object albo Dynamic (nie pamietam) ;)
May 5, 200916 yr Author Mr_San Racja racja ..ale zasade poznalem i teraz moge tworzyc pierscienie dowolnego ksztaltu (niekoniecznie przypominajace zwykly "hose") tob01 zrobilem tak.. 1 kawalek 70 pierscieni 2 kawalek 70 3 kawalek 70 1 kawalek nalozylem na splaina i gdy nakladalem drugi pojawia sie on dokladnie w tym samym miejscu co pierwszy (nalozyly sie na siebie) Myslalem wiec ze moge go zlapac i przesunac wzdloz splinea a on sie sam dopasuje - niestety nie .... walcze dzis dalej - moze cos wymysle !
May 5, 200916 yr To łącznie z tymi 3 kawałkami wyszło ci 210 pierścieni. I życzę powodzenia. Uda ci się na pewno.