Skocz do zawartości

[3ds] waz do prysznica


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

 

niby prosty wąż do prysznica ....ale jak sie zabrac.

Chodzi o to ze posiada on powierzchnie ktora nie wiem jak zrobic....

Probowalem loft - ale uzyskalem zadowalajacego efektu.

 

prosze o jakies pomysly, podpowiedzi.

Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu:

41AKpimYmWL.jpg

 

a mam taki :( (nie zwracajcie uwagi na jakosc renderu ...) chodzi mi o to ze loft "wyciaga" sie wzdlóż splain'a i nie pozwala mi na osiagniecie efektu ulozonych na sobie obreczy ...

loft.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Setesh

nie wiem czy o to ci chodzi(i czy się uda) ale jak w loft dasz get shape i zrobi ci już taki wąż to w zakładce deformations masz coś takiego jak twist. Kliknij to i w oknie które się pojawi przesuń któryś z końców wykresu w górę lub w dół.

 

np.

http://img17.imageshack.us/img17/8342/examplek.jpg

Edytowane przez Setesh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale Twist skreci mi tylko ksztalt weża ...nie uzsykam zamierzonego efektu

 

sprobujmy inaczej

mam narysowany dowolny ksztalt np. "donut" (wybrany ze splino'w) i teraz chce ten ksztalt powielic wzdlóż splaina, tak aby obiekty ulozyly sie jeden na drugim ...

Cos podobnego jak "array" -tyle ze wzdłóż splaina

 

jak to zrobic ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, robisz spline jaki chcesz ksztalt, nadajesz normalize spl. (modyfikator na spline).

Następnie robisz jeden pierścień i kopiujesz go za pomocą funkcji array(tools>array) kilkadziesiąt/set razy. Nastepnie attachujesz wszystkie pierścienie tak aby tworzyły jeden obiekt. Nadajesz obiektowi Path Deform Binding (WSM), kilkasz pick path, wskazujesz spline, oraz naciskasz Move to path

pozdro;)

 

waz.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos: do splajna musisz dodać więcej interpolacji, a najlepiej adaptive - optymalnie i gładko pójdą krzywe, zeby nie wyszło kanciasto.

wystarczy normalize.spl

 

...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

 

heh...

fajna zabawa z modelowaniem roznych ksztaltow ...tylko jedna wada

jak mam dlugi wąż ...600 obiektow musze skopiowac i max spowanlnia

 

jest na to jakis sposob ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób bardziej uproszczonego pierścienia (powinno się nadawać do oglądania z daleka)

kopiuj po kawałku wedle spline'a żeby max nie sypał.

możesz zmienić wyświetlanie tego obiektu w viewporcie

attachuj po kawałku np. po 30 pierścieni, jak Ci max wiesza

 

PZdR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

 

zrobilem 3 kawalki po 70 pierscieni

tyle ze skubane pokazuja sie na splainie w tym samym miejscu (jeden na drugi włazi) Probuje je przesówac ale cos nie wychodzi...

 

help help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr_San

Racja racja ..ale zasade poznalem i teraz moge tworzyc pierscienie dowolnego ksztaltu (niekoniecznie przypominajace zwykly "hose")

 

tob01

zrobilem tak..

1 kawalek 70 pierscieni

2 kawalek 70

3 kawalek 70

 

1 kawalek nalozylem na splaina

i gdy nakladalem drugi pojawia sie on dokladnie w tym samym miejscu co pierwszy (nalozyly sie na siebie)

Myslalem wiec ze moge go zlapac i przesunac wzdloz splinea a on sie sam dopasuje - niestety nie ....

 

walcze dzis dalej - moze cos wymysle !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności