Jump to content

[3ds] waz do prysznica


palmer
 Share

Recommended Posts

Witam ...

 

niby prosty wąż do prysznica ....ale jak sie zabrac.

Chodzi o to ze posiada on powierzchnie ktora nie wiem jak zrobic....

Probowalem loft - ale uzyskalem zadowalajacego efektu.

 

prosze o jakies pomysly, podpowiedzi.

Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu:

41AKpimYmWL.jpg

 

a mam taki :( (nie zwracajcie uwagi na jakosc renderu ...) chodzi mi o to ze loft "wyciaga" sie wzdlóż splain'a i nie pozwala mi na osiagniecie efektu ulozonych na sobie obreczy ...

loft.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Setesh

nie wiem czy o to ci chodzi(i czy się uda) ale jak w loft dasz get shape i zrobi ci już taki wąż to w zakładce deformations masz coś takiego jak twist. Kliknij to i w oknie które się pojawi przesuń któryś z końców wykresu w górę lub w dół.

 

np.

http://img17.imageshack.us/img17/8342/examplek.jpg

Edited by Setesh
Link to comment
Share on other sites

no tak ale Twist skreci mi tylko ksztalt weża ...nie uzsykam zamierzonego efektu

 

sprobujmy inaczej

mam narysowany dowolny ksztalt np. "donut" (wybrany ze splino'w) i teraz chce ten ksztalt powielic wzdlóż splaina, tak aby obiekty ulozyly sie jeden na drugim ...

Cos podobnego jak "array" -tyle ze wzdłóż splaina

 

jak to zrobic ?!

Link to comment
Share on other sites

Witam, robisz spline jaki chcesz ksztalt, nadajesz normalize spl. (modyfikator na spline).

Następnie robisz jeden pierścień i kopiujesz go za pomocą funkcji array(tools>array) kilkadziesiąt/set razy. Nastepnie attachujesz wszystkie pierścienie tak aby tworzyły jeden obiekt. Nadajesz obiektowi Path Deform Binding (WSM), kilkasz pick path, wskazujesz spline, oraz naciskasz Move to path

pozdro;)

 

waz.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

Link to comment
Share on other sites

Tralalala cieszę się :D:D:D:D

Przyjemna rurka pryśnicowa :D idę sie wykąpać :D

(kiedyś w blenderze zrobilem kran, ale bardzo inwazyjnie te pierścienie - kopiowałem w górę, attachowałem a potem lattice :D )

 

heh...

fajna zabawa z modelowaniem roznych ksztaltow ...tylko jedna wada

jak mam dlugi wąż ...600 obiektow musze skopiowac i max spowanlnia

 

jest na to jakis sposob ?

Link to comment
Share on other sites

zrób bardziej uproszczonego pierścienia (powinno się nadawać do oglądania z daleka)

kopiuj po kawałku wedle spline'a żeby max nie sypał.

możesz zmienić wyświetlanie tego obiektu w viewporcie

attachuj po kawałku np. po 30 pierścieni, jak Ci max wiesza

 

PZdR :)

Link to comment
Share on other sites

hmmm

 

zrobilem 3 kawalki po 70 pierscieni

tyle ze skubane pokazuja sie na splainie w tym samym miejscu (jeden na drugi włazi) Probuje je przesówac ale cos nie wychodzi...

 

help help

Link to comment
Share on other sites

Mr_San

Racja racja ..ale zasade poznalem i teraz moge tworzyc pierscienie dowolnego ksztaltu (niekoniecznie przypominajace zwykly "hose")

 

tob01

zrobilem tak..

1 kawalek 70 pierscieni

2 kawalek 70

3 kawalek 70

 

1 kawalek nalozylem na splaina

i gdy nakladalem drugi pojawia sie on dokladnie w tym samym miejscu co pierwszy (nalozyly sie na siebie)

Myslalem wiec ze moge go zlapac i przesunac wzdloz splinea a on sie sam dopasuje - niestety nie ....

 

walcze dzis dalej - moze cos wymysle !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy