SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 (edytowane) Cześć, map problem z bitmap pager w maxie 2010. Autodesk domyślnie go włączył i nie dał opcji w properties maxa aby go wyłączyć. Wyczytałem, że można go wyłączyć za pomocą max scriptu: In 3ds Max Design 2010, we have enabled the bitmap pager by default to make possible the rendering of large images. However, the side-effect of this is that scenes that contain multiple large textures (approximately 2k x 2k and larger) will possibly cause a rendering slowdown in 3ds Max Design 2010. The bitmap pager can be disabled through MAXScript by entering the following command into the MAXScript listener: ibitmappager.enabled = false. This change takes effect when you save and reload the scene. The setting is saved with the scene, so the bitmap pager can be disabled on a scene-by-scene basis. Robię właśnie tak i mimo to dalej odnoszę wrażenie, że jest uruchomiony. I teraz pytanie 1: co robie źle: 1. otwieram scene 2. uruchamiam max script listener i wpisuje ten kod 3. zapisuje poprzez save as script w MAXscript listener 4. Otwieram scenę ponownie (restart maxa) 5. renderuje i dupa Pytanie nr2: Jak zdiagnozować czy bitmappager jest uruchomiony? - wiem, że można uruchomić narzędzie "Bitmap Pager Statics" - ale nie wiem za bardzo co ono powinno pokazywać kiedy BP jest właczony a co kiedy jest wyłaczony. Dodam jeszcze tylko, że objawia mi się to poprzez bardzo długie "updating instances: w vRayu podczas przygotowania sceny przed renderingiem. Kiedy w maxie 2009 miałem wyłączony bitmap pager to wszystko śmigało. Edytowane 13 Maj 2009 przez SWRSC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbychowaty Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Zmień zawód :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 a gdzie go zapisałeś ? na scripts/startup ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Autor Share Napisano 13 Maj 2009 w domyślnym folderze proponowanym w maxie: SWRSC > AppData > Local > Autodesk > 3dmaxdesign > 2010 - 64bit > enu > scripts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Bo masz tego GORSZEGO maxa i pewnie dla tego ci nie działa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Orion_ Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Bo masz tego GORSZEGO maxa i pewnie dla tego ci nie działa :D to jest gorszy i lepszy? czym się różnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Autor Share Napisano 13 Maj 2009 pudełkiem i napisem Design. Ten z "Design" jest gorszy, ma ciulowe pudełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 Kurcze nie rozumiem czemu wywalili opcję bitmap pager z properties maxa. Rozumiem włączenie jej domyślnie ale z możliwością jej wyłączenia ptaszkiem a nie przez skrypt który trzeba wklepywać dla każdej nowej sceny nie mając gwarancji że to działa. Po za tym nie rozumiem czemu nagle zaczęli się tak „nachalnie” troszczyć o ludzi ze słabszym sprzętem. Jak Ci sie jednoznacznie uda to wyłączyć to daj znać proszę jak to zrobiłeś:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 swierszczu..znowu kupiłes gorsza wersję?...zawsze to samo..jak nie samochód to soft.... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 swierszczu..znowu kupiłes gorsza wersję?...zawsze to samo..jak nie samochód to soft.... :D BUhahaha poplulem monitor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Autor Share Napisano 13 Maj 2009 peterr wspomniał że trzeba skrypt zapisać nie w domyślnym folderze tylko w startup - pozniej potestuje jak mi sie tylko przeliczy scena. Kliment. Koniec z Q7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 13 Maj 2009 Share Napisano 13 Maj 2009 kliment jesteś mistrzem :D haha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Autor Share Napisano 13 Maj 2009 ok działa, Peterr trafiał - skrypt musi być zapisany w startupie, inaczej jakimś cudem nie chce działąć albo ja coś źle robie. BitmapPager statics dialog pokazuje że wszystko jest pakowane do ramu a nie na dysk. Sprawdze później czy wydajność na x64 się tym sposobem poprawiła. Dzieki peterr za pomoc a pozostałym życzę mniej spamu. Dunblastera mi tu jeszcze brakowało :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Maj 2009 Autor Share Napisano 13 Maj 2009 Przy okazji jeszcze jedno, może ktoś się spotkał: przy "updating instances": Vista x64: pracują wszystkie rdzenie na 100% XP x64: rdzenie szaleją, średnio 40% mocy. Jak już renderuje to wszystko oba na 100% ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się