Skocz do zawartości

max 2010 - jak wyłączyć bitmap pager


SWRSC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

map problem z bitmap pager w maxie 2010. Autodesk domyślnie go włączył i nie dał opcji w properties maxa aby go wyłączyć.

 

Wyczytałem, że można go wyłączyć za pomocą max scriptu:

 

In 3ds Max Design 2010, we have enabled the bitmap pager by default to make possible the rendering of large images. However, the side-effect of this is that scenes that contain multiple large textures (approximately 2k x 2k and larger) will possibly cause a rendering slowdown in 3ds Max Design 2010.

The bitmap pager can be disabled through MAXScript by entering the following command into the MAXScript listener: ibitmappager.enabled = false.

This change takes effect when you save and reload the scene.

The setting is saved with the scene, so the bitmap pager can be disabled on a scene-by-scene basis.

Robię właśnie tak i mimo to dalej odnoszę wrażenie, że jest uruchomiony.

 

I teraz pytanie 1: co robie źle:

1. otwieram scene

2. uruchamiam max script listener i wpisuje ten kod

3. zapisuje poprzez save as script w MAXscript listener

4. Otwieram scenę ponownie (restart maxa)

5. renderuje i dupa

 

Pytanie nr2:

Jak zdiagnozować czy bitmappager jest uruchomiony?

- wiem, że można uruchomić narzędzie "Bitmap Pager Statics" - ale nie wiem za bardzo co ono powinno pokazywać kiedy BP jest właczony a co kiedy jest wyłaczony.

 

Dodam jeszcze tylko, że objawia mi się to poprzez bardzo długie "updating instances: w vRayu podczas przygotowania sceny przed renderingiem. Kiedy w maxie 2009 miałem wyłączony bitmap pager to wszystko śmigało.

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Kurcze nie rozumiem czemu wywalili opcję bitmap pager z properties maxa. Rozumiem włączenie jej domyślnie ale z możliwością jej wyłączenia ptaszkiem a nie przez skrypt który trzeba wklepywać dla każdej nowej sceny nie mając gwarancji że to działa. Po za tym nie rozumiem czemu nagle zaczęli się tak „nachalnie” troszczyć o ludzi ze słabszym sprzętem.

Jak Ci sie jednoznacznie uda to wyłączyć to daj znać proszę jak to zrobiłeś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok działa, Peterr trafiał - skrypt musi być zapisany w startupie, inaczej jakimś cudem nie chce działąć albo ja coś źle robie. BitmapPager statics dialog pokazuje że wszystko jest pakowane do ramu a nie na dysk.

Sprawdze później czy wydajność na x64 się tym sposobem poprawiła.

 

Dzieki peterr za pomoc a pozostałym życzę mniej spamu. Dunblastera mi tu jeszcze brakowało :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jeszcze jedno, może ktoś się spotkał:

 

przy "updating instances":

Vista x64: pracują wszystkie rdzenie na 100%

XP x64: rdzenie szaleją, średnio 40% mocy.

 

Jak już renderuje to wszystko oba na 100%

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności