Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

map problem z bitmap pager w maxie 2010. Autodesk domyślnie go włączył i nie dał opcji w properties maxa aby go wyłączyć.

 

Wyczytałem, że można go wyłączyć za pomocą max scriptu:

 

In 3ds Max Design 2010, we have enabled the bitmap pager by default to make possible the rendering of large images. However, the side-effect of this is that scenes that contain multiple large textures (approximately 2k x 2k and larger) will possibly cause a rendering slowdown in 3ds Max Design 2010.

The bitmap pager can be disabled through MAXScript by entering the following command into the MAXScript listener: ibitmappager.enabled = false.

This change takes effect when you save and reload the scene.

The setting is saved with the scene, so the bitmap pager can be disabled on a scene-by-scene basis.

Robię właśnie tak i mimo to dalej odnoszę wrażenie, że jest uruchomiony.

 

I teraz pytanie 1: co robie źle:

1. otwieram scene

2. uruchamiam max script listener i wpisuje ten kod

3. zapisuje poprzez save as script w MAXscript listener

4. Otwieram scenę ponownie (restart maxa)

5. renderuje i dupa

 

Pytanie nr2:

Jak zdiagnozować czy bitmappager jest uruchomiony?

- wiem, że można uruchomić narzędzie "Bitmap Pager Statics" - ale nie wiem za bardzo co ono powinno pokazywać kiedy BP jest właczony a co kiedy jest wyłaczony.

 

Dodam jeszcze tylko, że objawia mi się to poprzez bardzo długie "updating instances: w vRayu podczas przygotowania sceny przed renderingiem. Kiedy w maxie 2009 miałem wyłączony bitmap pager to wszystko śmigało.

Edytowane przez SWRSC

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

w domyślnym folderze proponowanym w maxie:

SWRSC > AppData > Local > Autodesk > 3dmaxdesign > 2010 - 64bit > enu > scripts

Napisano

Bo masz tego GORSZEGO maxa i pewnie dla tego ci nie działa :D

Napisano
Bo masz tego GORSZEGO maxa i pewnie dla tego ci nie działa :D

to jest gorszy i lepszy? czym się różnią?

Napisano
  • Autor

pudełkiem i napisem Design. Ten z "Design" jest gorszy, ma ciulowe pudełko.

Napisano

Kurcze nie rozumiem czemu wywalili opcję bitmap pager z properties maxa. Rozumiem włączenie jej domyślnie ale z możliwością jej wyłączenia ptaszkiem a nie przez skrypt który trzeba wklepywać dla każdej nowej sceny nie mając gwarancji że to działa. Po za tym nie rozumiem czemu nagle zaczęli się tak „nachalnie” troszczyć o ludzi ze słabszym sprzętem.

Jak Ci sie jednoznacznie uda to wyłączyć to daj znać proszę jak to zrobiłeś:)

Napisano
swierszczu..znowu kupiłes gorsza wersję?...zawsze to samo..jak nie samochód to soft.... :D

 

BUhahaha poplulem monitor

Napisano
  • Autor

peterr wspomniał że trzeba skrypt zapisać nie w domyślnym folderze tylko w startup - pozniej potestuje jak mi sie tylko przeliczy scena.

 

Kliment. Koniec z Q7.

Napisano
  • Autor

ok działa, Peterr trafiał - skrypt musi być zapisany w startupie, inaczej jakimś cudem nie chce działąć albo ja coś źle robie. BitmapPager statics dialog pokazuje że wszystko jest pakowane do ramu a nie na dysk.

Sprawdze później czy wydajność na x64 się tym sposobem poprawiła.

 

Dzieki peterr za pomoc a pozostałym życzę mniej spamu. Dunblastera mi tu jeszcze brakowało :p

Napisano
  • Autor

Przy okazji jeszcze jedno, może ktoś się spotkał:

 

przy "updating instances":

Vista x64: pracują wszystkie rdzenie na 100%

XP x64: rdzenie szaleją, średnio 40% mocy.

 

Jak już renderuje to wszystko oba na 100%

 

?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności