Napisano 13 Maj 200916 l Cześć, map problem z bitmap pager w maxie 2010. Autodesk domyślnie go włączył i nie dał opcji w properties maxa aby go wyłączyć. Wyczytałem, że można go wyłączyć za pomocą max scriptu: In 3ds Max Design 2010, we have enabled the bitmap pager by default to make possible the rendering of large images. However, the side-effect of this is that scenes that contain multiple large textures (approximately 2k x 2k and larger) will possibly cause a rendering slowdown in 3ds Max Design 2010. The bitmap pager can be disabled through MAXScript by entering the following command into the MAXScript listener: ibitmappager.enabled = false. This change takes effect when you save and reload the scene. The setting is saved with the scene, so the bitmap pager can be disabled on a scene-by-scene basis. Robię właśnie tak i mimo to dalej odnoszę wrażenie, że jest uruchomiony. I teraz pytanie 1: co robie źle: 1. otwieram scene 2. uruchamiam max script listener i wpisuje ten kod 3. zapisuje poprzez save as script w MAXscript listener 4. Otwieram scenę ponownie (restart maxa) 5. renderuje i dupa Pytanie nr2: Jak zdiagnozować czy bitmappager jest uruchomiony? - wiem, że można uruchomić narzędzie "Bitmap Pager Statics" - ale nie wiem za bardzo co ono powinno pokazywać kiedy BP jest właczony a co kiedy jest wyłaczony. Dodam jeszcze tylko, że objawia mi się to poprzez bardzo długie "updating instances: w vRayu podczas przygotowania sceny przed renderingiem. Kiedy w maxie 2009 miałem wyłączony bitmap pager to wszystko śmigało. Edytowane 13 Maj 200916 l przez SWRSC
Napisano 13 Maj 200916 l Autor w domyślnym folderze proponowanym w maxie: SWRSC > AppData > Local > Autodesk > 3dmaxdesign > 2010 - 64bit > enu > scripts
Napisano 13 Maj 200916 l Bo masz tego GORSZEGO maxa i pewnie dla tego ci nie działa :D to jest gorszy i lepszy? czym się różnią?
Napisano 13 Maj 200916 l Autor pudełkiem i napisem Design. Ten z "Design" jest gorszy, ma ciulowe pudełko.
Napisano 13 Maj 200916 l Kurcze nie rozumiem czemu wywalili opcję bitmap pager z properties maxa. Rozumiem włączenie jej domyślnie ale z możliwością jej wyłączenia ptaszkiem a nie przez skrypt który trzeba wklepywać dla każdej nowej sceny nie mając gwarancji że to działa. Po za tym nie rozumiem czemu nagle zaczęli się tak „nachalnie” troszczyć o ludzi ze słabszym sprzętem. Jak Ci sie jednoznacznie uda to wyłączyć to daj znać proszę jak to zrobiłeś:)
Napisano 13 Maj 200916 l swierszczu..znowu kupiłes gorsza wersję?...zawsze to samo..jak nie samochód to soft.... :D
Napisano 13 Maj 200916 l swierszczu..znowu kupiłes gorsza wersję?...zawsze to samo..jak nie samochód to soft.... :D BUhahaha poplulem monitor
Napisano 13 Maj 200916 l Autor peterr wspomniał że trzeba skrypt zapisać nie w domyślnym folderze tylko w startup - pozniej potestuje jak mi sie tylko przeliczy scena. Kliment. Koniec z Q7.
Napisano 13 Maj 200916 l Autor ok działa, Peterr trafiał - skrypt musi być zapisany w startupie, inaczej jakimś cudem nie chce działąć albo ja coś źle robie. BitmapPager statics dialog pokazuje że wszystko jest pakowane do ramu a nie na dysk. Sprawdze później czy wydajność na x64 się tym sposobem poprawiła. Dzieki peterr za pomoc a pozostałym życzę mniej spamu. Dunblastera mi tu jeszcze brakowało :p
Napisano 13 Maj 200916 l Autor Przy okazji jeszcze jedno, może ktoś się spotkał: przy "updating instances": Vista x64: pracują wszystkie rdzenie na 100% XP x64: rdzenie szaleją, średnio 40% mocy. Jak już renderuje to wszystko oba na 100% ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto