Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak sama nazwa wskazuje - nie potrafię zrobić dobrej animacji biegu.

 

Do animacji używam 3D Studio Max 9 z pluginem Cat ( AVE! ) ale nic mi nie wychodzi, po prostu koszmar. Ta postać biegnie jak..... Ech.. Bez porównania.

 

Ma ktoś jakieś pliki do cat'a zawierające zapis biegu postaci? ( warto uczyć się obserwują ) Jakieś filmiki ukazujące "bieg dla animatora" lub jakieś "storyboardy" ukazujące ułożenie nóg w każdej klatce?

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

OMFG! animacja nie polega na KOPIOWANIU ruchow z rzeczywistosci!!!!!!!!

Mo-cap to nie animacja.... to mo-cap...

jezeli to zrobisz - efekt bedzie do bani! trzeba przesadzac, uzywac lukow, brejkdalnow, fallowsow i cala kupe takich rzeczy.....

 

masz tu ksiazke:

http://www.amazon.com/Animators-Survival-Kit-Richard-Williams/dp/0571202284

w niej jest prawie WSZYSTKO, bardzo dobre przyklady, i kieruj sie tylko i wylacznie ta ksiazka! takie filmiki na youtube w niczym ci nie pomoga

 

a teraz kliknij na serduszku

  • Like 1
Napisano
OMFG! animacja nie polega na KOPIOWANIU ruchow z rzeczywistosci!!!!!!!!a

Mo-cap to nie animacja.... to mo-cap...

jezeli to zrobisz - efekt bedzie do bani! trzeba przesadzac, uzywac lukow, brejkdalnow, fallowsow i cala kupe takich rzeczy.....

 

a teraz kliknij na serduszku

 

luki? brejkdalny? fallołsy? :> wyjaśnij mi bądź podeślij linki do jakiś tam artykułów o tym oraz podaj książkę - w języku polskim, o ile takowe istnieją... - odpowiedniczkę tej którą podałeś ^ ^ to wtedy respectcik poleci....

co tam, i tak poleci :>

Napisano

w języku polskim wyszła chyba tylko jedna: http://helion.pl/ksiazki/ancypo.htm

i oryginał po angielsku: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1562059300/helion-20

 

w rozdziale The Basics of Character Animation są wyjaśnione wszystkie te pojęcia- zapewne w wydaniu polskim również :)

 

z artykułów to raczej po angielsku, w googlach jest sporo, wpisujesz timing, spacing cycles, character animation i masz.

Warto zerknąć tutaj:

http://www.idleworm.com/how/index.shtmlhttp://www.angryanimator.com/word/test/

http://www.jrawebinar.com

http://www.zayatz.com/pages/tips.htm

http://www.carlosbaena.com/resource/resource_tips.html

 

Po tym wszystkim na pewno będziesz wiedział co to brejkdalny i fallowsy, poderwiesz na to niejedna laskę czy zaimponujesz koledze z forum :)

powodzenia

Napisano (edytowane)
OMFG! animacja nie polega na KOPIOWANIU ruchow z rzeczywistosci!!!!!!!!

Mo-cap to nie animacja.... to mo-cap...

 

Zabiłeś tym tekstem filozofię animacji (patrz --> pixar, animationmentor i innych).

 

Aż szkoda słów na takie teksty...

 

A to z mocapem to pojechałeś po całości (patrz --> zastosowanie mocap).

 

Zanstanów się nad tym co piszesz, bo siejesz mity...

 

pozdrawiam!

 

edit:

P.s.

miras zaimponowałeś mi, nie ma co... hyhy

Edytowane przez floo
  • Like 1
Napisano

Patrząc na dobrą animację przykładowo biegu, uważasz ją za świetną i poprawną... dlaczego?

Ponieważ nie ma w niej nic co wydaje Ci się nie realne, a z jakiego powodu?

Z takiego że została świetnie skopiowana na podstawie biegu realnej osoby, który to widzisz setki razy na co dzień i nie odczuwasz krzyczącej różnicy.

 

Wielki filozof animacyjny gdy usłyszy słowo "kopia" od razu robi się czerwony i mówi:

Ja nigdy nie kopiuję, ja sam tworzę.

 

Bardzo fajnie, tylko że każdy ruch jest kopią innego który kiedyś widziałeś, inaczej nie miałbyś pojęcia jak biega szczur :P

Videoreferencje rozumiem że też są niepotrzebne :P

 

Teorią każdy lubi się pochwalić, szczególnie gdy dorwie się do ciekawych książek,

ale gwarantuję że praktyka odmieni wasze podejście i przekonacie się że nie wszędzie można się odnieść do eBook'a

  • Like 1
Napisano

Wo! :> Wielce dzięki :> Nie wiem, czy to nie jest jakoś niby wbrew regulaminowi, ale każdy z Was dostaje serduszko x] Albo nie... miras dostał wczoraj, floo.... za uśmiech :> i Santi za.... mrugnięcie oczkiem ^ ^

Napisano
Patrząc na dobrą animację przykładowo biegu, uważasz ją za świetną i poprawną... dlaczego?

Ponieważ nie ma w niej nic co wydaje Ci się nie realne, a z jakiego powodu?

Z takiego że została świetnie skopiowana na podstawie biegu realnej osoby, który to widzisz setki razy na co dzień i nie odczuwasz krzyczącej różnicy.

 

Nie zgadzam się, dobra animacja biegu jest dobra nie dlatego ze została skopiowana "na podstawie biegu realnej osoby" ale dlatego, że pasuje do postaci, która się porusza, ze oddaje jej charakter, wagę, emocje, wyraża ją. Oczywiście brak "krzyczących różnic" jest bazą, na której można coś budować i bez tego ani rusz, to po prostu warsztat. Ale to nie wszystko, i nie chodzi o filozofowanie, po prostu na co dzień oglądasz ludzi/postaci które coś sobą wyrażają a nie po prostu biegną, chodzą czy machają rękoma. I w pewnym sensie animacje można nazwać kopią, tyle ze jest to kopia człowieka/postaci mającej swoja historię, uwarunkowania fizyczne, budowę, emocje, które przekładają się na ruchy lub usztywnienie pewnych partii ciała czy ich ułożenie, myśli i zamiary, które mogą wpływać na ruch. Znajdź mi kopistę który to wszystko zapamięta i odtworzy dokładnie :) A co z tymi co animują bojowo nastawione czternastonozne słonio-gąsienice z dwoma parami rak podczas jesiennej deprechy? Oni tez po prostu świetnie kopiują?

Napisano (edytowane)

Kurcze, najlepszym przykładem są postacie cartoonowe. Tutaj znajdziesz wszystkie swoje odpowiedzi.

 

A teraz tak, trzeba zrozumieć różnicę pomiędzy wieloma rzeczami.

Jeżeli chcesz zanimować bieg otyłej postaci to co robisz?

Animujesz oddanie jej charakteru, a zwykła osoba postronna Ci powie, że fajnie, śmiesznie i ciekawie, ale tak nie może biegać ze swoją posturą.

 

Nawet Bugs Bunny pomimo posiadania wiru zamiast nóg podczas biegu zachowuje poprawną postawę kręgosłupa, a przerysowane postacie w mandze pomimo posiadania dwudziestu rąk i tak mają zachowane takie partie mięśni jakie istnieją.

 

Tak więc gdybym miał zanimować Twoją postać to obejrzałbym jak porusza się słoń, dał mu 14 nóg, podejrzałbym gąsienice aby te pary pomimo kroków słonia synchronizowały się jak u gąsienicy, jedą parą trzymałby parasol, a drugą trzymał za głowę, buzię miałby jak żuk :)

 

A teraz zadanie dla Ciebie, zanimuj zmęczonego człowieka, wierzę że dasz radę :)

Tylko ani razu nie próbuj choćby wstać z krzesła żeby się przejść po pokoju :)

I masz racje że mocap to mocap, ale wynikiem finalnym są animacje :)

 

A przez brak kopiowania spotykałem się przykładowo z modelami konia, które miały zgięcie kolana w przeciwną stronę. Tak więc jak już mówiłem, nie bierz tego słowa "kopia" zbytnio do siebie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Santi_Animator
Napisano

Ja nic o mocapie nie pisałem :)

Bugs Bunny może zachowuje, ale trik ze złamanym kolanem w przytoczonej wyżej książce Williamsa też robi wrażenie :)

I nie pisałem tylko o charakterze, ale tez o wadze i budowie fizycznej, przecież bez wiedzy o anatomi, budowie mięśni czy kierunku pracy stawów nie da się podchodzić do animacji.

Trochę nie rozumiem Twojej odpowiedzi, mam wrażenie ze nie zrozumiałeś mojej więc sie powtórzę, ja nie twierdzę że wystarczy zanimować charakter i emocje, żeby powstała animacja, trzeba zanimować postać o określonej budowie i jej ruchy oczywiście będą "kopia" ruchów człowieka/słonia/czy czegokolwiek innego, ale to nie wszystko.

A zmęczonego człowieka trudno mi będzie zanimować bez wstawania z krzesła, chyba że miałby siedzieć na krześle :) w końcu zmęczony jest :)

 

Kurcze, najlepszym przykładem są postacie cartoonowe. Tutaj znajdziesz wszystkie swoje odpowiedzi.

 

A teraz tak, trzeba zrozumieć różnicę pomiędzy wieloma rzeczami.

Jeżeli chcesz zanimować bieg otyłej postaci to co robisz?

Animujesz oddanie jej charakteru, a zwykła osoba postronna Ci powie, że fajnie, śmiesznie i ciekawie, ale tak nie może biegać ze swoją posturą.

 

Nawet Bugs Bunny pomimo posiadania wiru zamiast nóg podczas biegu zachowuje poprawną postawę kręgosłupa, a przerysowane postacie w mandze pomimo posiadania dwudziestu rąk i tak mają zachowane takie partie mięśni jakie istnieją.

 

Tak więc gdybym miał zanimować Twoją postać to obejrzałbym jak porusza się słoń, dał mu 14 nóg, podejrzałbym gąsienice aby te pary pomimo kroków słonia synchronizowały się jak u gąsienicy, jedą parą trzymałby parasol, a drugą trzymał za głowę, buzię miałby jak żuk :)

 

A teraz zadanie dla Ciebie, zanimuj zmęczonego człowieka, wierzę że dasz radę :)

Tylko ani razu nie próbuj choćby wstać z krzesła żeby się przejść po pokoju :)

I masz racje że mocap to mocap, ale wynikiem finalnym są animacje :)

 

A przez brak kopiowania spotykałem się przykładowo z modelami konia, które miały zgięcie kolana w przeciwną stronę. Tak więc jak już mówiłem, nie bierz tego słowa "kopia" zbytnio do siebie.

 

Pozdrawiam

Napisano

A teraz zadanie dla Ciebie, zanimuj zmęczonego człowieka, wierzę że dasz radę :)

Tylko ani razu nie próbuj choćby wstać z krzesła żeby się przejść po pokoju :)

 

Myślałem, że tylko jak idiota biegam dookoła pokoju i ni cholery nie umiem animować biegu : >

 

A zmęczonego człowieka trudno mi będzie zanimować bez wstawania z krzesła, chyba że miałby siedzieć na krześle :) w końcu zmęczony jest :)

 

Cóż.. Wystarczy wyobraźnia ^ ^ Może też się posłużyć manekinami - w moim przypadku są to maskotki...

Napisano

A ja tam sie już nie wypowiadam, sam łame łokcie, bo efekt jest świetny i nie potrzeba książki żeby to uzyskać. Wystarczy obserwować, w końcu zauważysz to co jest idealne do nadłamania reguł.

A poza tym miras nie ma sensu się rozwodzić, zawsze zależy co animujesz, sam widzisz że w pierwszym poście pisałeś o 14nożnym potworem, a teraz o poprawnej anatomii. OCB?

Napisano

Mi nawet nagrania nie pomogą w tej nieszczęsnej animacji biegu...

 

A... Może są jakieś filmiki pokazujące jak animator animuje animację biegu? A może możecie mi zfilmować taki filmik w którym zaanimujecie animację biegu? x] Szukałem takich, ale.... potoczna: dupa.

 

Co do animacji 14-nożnych potworów. Wyobraźnia... Jak do wszystkiego :> Łatwo mi w głowie odtworzyć każdy najmniejszy ruch ( dużo się bawiłem różnymi zabawkami, to i wyobraźnia mi się ładnie rozwinęła : > ) trudniej przenieść to do środowiska 3D, ale to po prostu z powodu moich małych umiejętności... Brak wiedzy o animacji biegu -.-'

Napisano (edytowane)

A czy 14 nożny potwór nie może mieć poprawnej anatomii, sensownej mechanicznie, wiarygodnej, zakorzenionej w budowie przypominających go "ziemskich" zwierząt?

Wyobraźnia fakt, ale ja zawsze wolę wstać z krzesła niż liczyć tylko na wyobrażnię, poza tym moja wyobraźnia czasem działa lepiej gdy nie siedzę na krześle, a np na fotelu, lub trawie. Wybredny jestem a może nie mam tak dużej wyobraźni ;-)

ee gadać to możemy w nieskończoność...

Edytowane przez miras
Napisano
Zabiłeś tym tekstem filozofię animacji (patrz --> pixar, animationmentor i innych).

 

Aż szkoda słów na takie teksty...

 

A to z mocapem to pojechałeś po całości (patrz --> zastosowanie mocap).

 

Zanstanów się nad tym co piszesz, bo siejesz mity...

 

pozdrawiam!

 

moze mnie zle zrozumiales, oczywista rzecza jest ze trzeba obserwowac rzeczywistosc i z niej sie uczyc, mnie nauczono tylko ze kopiowanie jej w 100% przyniesie zle efekty

 

ponizej daje ci obrazek, powiedzmy ze to pare klatek animacji szybkiego ruchu reka...

na gorze masz jak by to wygladalo w rzeczywistosci...

a na dole jak powinno wygladac (jest bardzo cartoony zeby bylo dokladnie widac roznice)

dziekuje za uwage :)

podstawyanimacji.jpg

Napisano

Animacja nie jest kopiowaniem rzeczywistosci. W zadnym wypadku.

Oczywiscie rzeczywisty ruch jest fundamentem, z ktorego sie wychodzi.

 

Disney, ktoremu zawdzieczamy wszystko w temacie animacji, przerabial to kiedys i doszedl do wniosku, ze przeniesienie ruchu "as is" wyglada beznadziejnie.

 

 

A jezeli chodzi o animatora w czasie pracy, to moj ulubiony Jason Schleifer zrobil kiedys takiego timelapsa z walka.

 

Napisano (edytowane)
ponizej daje ci obrazek, powiedzmy ze to pare klatek animacji szybkiego ruchu reka...

 

Sory, ale ten "rzeczywisty ruch" ręką wcale tak nie wygląda - chyba, że ta ręka nadziana jest na miotłę.

 

Ale muszę się zgodzić, że ruch "bajkowy" jest znacznie lepszy od tego "rzeczywistego"

 

masakra jak ten gosciu szybko operuje myszka i wogole wszystko szybko robi :D

pozdrawiam,

leto A.

 

Bo to jest przyśpieszone :>

 

A jezeli chodzi o animatora w czasie pracy, to moj ulubiony Jason Schleifer zrobil kiedys takiego timelapsa z walka.

 

 

Normalnie nie wiem, co mam powiedzieć na widok tego filmiku o_o Tyle dyngsów i dzyndzelków.... o-O Jest możliwość zrobienia takich - znaczy jest - ale czy istnieją tutoriale traktujące o tym - znaczy, na pewno istnieją - ale ma ktoś linki? :> Ja nawet nie wiem, jak to się nazywa.

 

Cóż - animację biegu pozostaje mi zrobić metdoą hopsową :>

 

Edit #1

O! już wiem jak używać edytora krzywych ^ ^'

 

Edit #2

Metoda hopsowa się nie sprawdziła...

Edytowane przez _Arti_
Napisano
Ty no chyba trochę jednak leniwy jesteś jak nie możesz znaleźć tutoriali do animacji postaci w sofcie którego używasz :)

 

Nie tyle sofcie co pluginie - CAT. I nie tyle tutoriali co filmików :> Ale raczej sobie bez tego poradzę, najwyżej spytam uncle Google

Napisano

A po co google.

 

Do "bazy biegu" wystarczą Ci 4 pozy postaci i o dziwo tylko jedna skopiowana, ta piąta.

Następnie już musisz zacząć poczuć klimat i szlifować :)

A zanim wszyscy się rzucą, proszę się zastanowić jak zrobicie idlle bez kopiowania :)

I poza tym ciągle bierzecie to słowo kopia zbytnio do siebie, bo cały czas nie chodzi

o idealne skopiowanie ruchy, co do joty, bo i tak wam się nigdy nie uda, zawsze dodacie coś od siebie.

 

Nom to tyle na ten temat, lepiej działać niż liczyć na to że ktoś się ze mną zgodzi, bo to akurat jest najmniej dla mnie ważne :P Bez urazy :D

Napisano
moze mnie zle zrozumiales, oczywista rzecza jest ze trzeba obserwowac rzeczywistosc i z niej sie uczyc, mnie nauczono tylko ze kopiowanie jej w 100% przyniesie zle efekty

 

miałem coś napisać, jednak się powstrzymam... i tak wiecie lepiej... żyjcie w tym przekonaniu...

 

chętnie zobaczę idle w waszym wykonaniu...

 

albo kobietę chodzącą na szpilkach... no panowie, tylko bez referek, bo jeszcze ktoś kostkę skręci... ;)

(ups... zapomniałem, przecież jest youtube)

powodzenia!!!

 

P.s.

nie ma co przekonywać..

tak macie racje... hyhy...

Napisano

Pokaż ta animacje biegu. na sucho trudno rad udzielić.

A kluczem do dobrej animacji to dobra obserwacja i zdolność do ekspresywnego uwypuklania ruchu, by wzmóc jego czytelnosć.

Napisano
miałem coś napisać, jednak się powstrzymam... i tak wiecie lepiej... żyjcie w tym przekonaniu...

 

chętnie zobaczę idle w waszym wykonaniu...

 

albo kobietę chodzącą na szpilkach... no panowie, tylko bez referek, bo jeszcze ktoś kostkę skręci... ;)

(ups... zapomniałem, przecież jest youtube)

powodzenia!!!

 

P.s.

nie ma co przekonywać..

tak macie racje... hyhy...

 

ile ty masz lat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności