Napisano 14 Czerwiec 200915 l fajne, tylko brytfanka jakaś matowa i ten sam materiał co ciasto ma..... a tak na serio, czemu takie kanty w dolnej połowie? to jakieś drewniane ścianki będą?
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Coś będzie... W każdym razie zamierzam z tego zrobić sofę. A w materiały bawił się będę później, gdy już całą scenę wymodeluję. Gdybym miał robić rendery testowe z materiałami Vraya, to na moim kompie, każdy taki zajmowałby mi z pół godziny... A scanline robi to w kilka sec =] Ps. Ostatecznie oczywiście Vray będzie...
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Daje radę? : Szczerze to już mam dosyć tej sofy. Zostawiam jak jest... (Tylko teksturki przyjdą...) Chyba że coś na prawdę razi... Hm?
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Przynajmniej bardzo ładnie, znacznie ładniej wymodelowałeś. A mógłbyś nóźki poprawić bo sie ugną pod ciężarem :D i zrobić krawędzie tak-żeby-nie-było-kanciasto? Potem oczywiście ładne materiały ;)
Napisano 15 Czerwiec 200915 l fajne fajne.. to niebieskie to rozumiem tylko dla kontrastu tak? ogółem pędź do przodu stary :)
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Hmm... A ja mam taka drobna uwage co do sofy. Mnie sie wydaje, ze bardzo niewygodnie by sie na niej siedzialo, a to ze wzgledu, ze czesc siedzaca jest znacznie dluzsza od oparcia :) No chyba, ze ktos ma dlugie uda :D Ale ogolnie ladnie :)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Ech. Puściłem render tej sofy po czym wyskoczył mi jakiś error i sofa poszła... ;/ Ocalał jedynie materac, bo go zapisałem wcześniej. Nie mając innego wyjścia dorobiłem jeszcze raz to oparcie i nóżki: incorect: Może i się nie wygodnie siedzi, nie ważne. Importa que fajnie wygląda ;p Myślisz że to jest wygodne?: PS. Ten niebieski kolor jest jedynie po to aby pokazać te cosie. Gdyby wszystko na szaro zapodać, to by nie było ich widać... To wszystko oteksturowane będzie więc ten kolorek na bank nie przejdzie ;)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Pewnie tez niewygodna :D Zalezy co starasz sie pokazac :P Czy realnosc czy stylistyke :) Bo wygladaja bardzo ladnie :D ale to juz od Ciebie zalezy :P Pozdrawiam PS. Kiedy zobaczymy jakis pokoj ? ;>
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Myślę że już niedługo... Mimo iż doskonalenia projektu z teksturkami boję się jak ognia... Po pierwsze mój komp każdy render testowy będzie liczył przez około pół godziny... Po drugie, gdy już zacznę nakładać tekstury, sama praca z projektem będzie na moim sprzęcie baaardzo uciążliwa... ;/ Już mi się wszystko zaczyna ciąć a co będzie jak zacznę to łączyć... Ale niech będzie. Oto pierwszy render sprzętu: I już problemy... 1. Dlaczego to jest takie przepalone? (Color mapping jest na exponentialu) Światełko jest na multiplier 11... 2. Dlaczego to szare, duże coś na kolumnach nie działa? Chodzi o to że ustawiłem w "object properties" "visilibity" na 0,7. Z tego co mi wiadomo, to powinny te obiekty w lekkim stopniu pokazywać to co jest pod spodem... 3. Dlaczego teksturka szafki nie działa? Wrzuciłem na VrayMtl i w mapie diffuse ustawiłem jpg'a drewna. I nie działa ;/ Ech. Jak ja nie lubię teksturowania... ;/ Proszę o pomoc. Edytowane 16 Czerwiec 200915 l przez szysia565
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Mały up. Na większy na razie nie mam czasu.. Pobawiłem się lekko color mappingiem. I zminiejszyłem visibility do 0,4.
Napisano 17 Czerwiec 200915 l no fajnie to wyglada ;) liczę na jakiś ciekawy shader tkaniny zakrywającej głośniki :) powodzenia
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Oto nowsza wersja pomysłu. Zmieniłem plan pokoju, ze względu na problem z kadrem. Pianinko wychodziło stanowczo za małe... No.. I pierwszy up z całością:
Napisano 18 Czerwiec 200915 l strasznie małe to...a ale te sciany dziwnego koloru nabrały ;) ogółem mi się podoba koncepcja ;)
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Hehe... Skala to kwestia minutki ;) Sory, że takie małe, ale sami zobaczcie ile trwał render ;/ A przygotowanie tych irradience mapów czy innych tam brutów, trwało drugie tyle ;(( Taki komp. Następny render postaram się puścić większy...
Napisano 19 Czerwiec 200915 l Dywan mnie powalil calosc troche przeswietlona i sprzet grajacy za duzy ;]
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Ech. Mój salon ostatnio nie miewał się najlepiej... Jednakowoż chciałbym dokończyć ten projekt, a więc zaczynam jeszcze raz. Jak pewnie widać, nic jeszcze nie ma, ale nie wątpliwie wygląda to lepiej niż to co było... :
Napisano 25 Czerwiec 200915 l odnowa znowu? :> tamto było spoko... no ale ok... jeśli chodzi o ten pokój..sufit mi sie wydaje za nisko, te okna tez coś nie pasują... za małe? za wąskie? źle umieszczone? podłog ok ale chyba zbyt duży bump mi sie wydaje, no i powiedz co to ten czarny pasek przy podłodze he? :) powodzenia w dalszej pracy ;)
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Podłoga wyglada jakby była mega zniszczona :P Masz za duzy bump na niej. Pokój zaś ma za nisko sufit i za małe okna, proponowałbym robic wymiarowo wg. jakiś katalogów lub poszukał na google :P Listwa podłogowa czarna jak nie wiem co, zmień jej kolor. A tak to powiem że nawet spoko idzie, mam nadzieje że praca będzie dobra :)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l No to up... Coś mi się pomyliło z materiałkiem na sofie XD I na głośniach też... Skalowanie jeszcze przede mną ;/
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Yo' Zmniejsz bump na podłodze. Heh i tak jak pisałes skalowanie przed tobą. Pzdr.
Napisano 26 Czerwiec 200915 l no skala to jest rozjechana na maksa :D najlepszy jest fortepian i odtwarzacz :D ole ogólnie to ok :) i te okna tak troche dziwnie wyglądają!! jak by w piwnicy ten pokój był czy coś! ale to tylko moje zdanie :)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Światło, malo realne, zmniejsz intensywnosc, a daj troche wiekszy GI...
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Multiplera GI ustawiłem na 50%... i tylko jednego - na irradience map. Mało wziąłem z GI, a zobacz ile mi to liczył... ;/ Taki komp jak dam więcej, to mi cały dzionek będzie rendził.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l a i zamknij to pomieszczenie bo nierealne uderzenie swiatla wali z lewej, widac ze ni ma sciany
Napisano 27 Czerwiec 200915 l a i zamknij to pomieszczenie bo nierealne uderzenie swiatla wali z lewej, widac ze ni ma sciany A moze tam tez sa okna.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Nie wal wszystkiego na raz. Popraw proporcje i nie baw sie w materiały/rendering bo to sensu nie ma :) Narazie wygląda to jak sklejka gotowych modeli które ktoś chce pokazać. Naprawde lepiej zrobisz jak zaczniesz od proporcji i poskalujesz wszystko bo to jest jedna z podstawowych czynności. Potem będziesz miał czas na materiały i zabawe ze światłem. A co do tej ściany to narazie nie jest najważniejsze. Pracuj i pamiętaj że nikt Cie nie goni, a praca wymaga wiele pracy jeszcze :) Pozdrawiam
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Projektu przestałem się trzymać już ładny czas temu... Wiem że na przyszłość nie będę tego robił bo to nie ma sensu. Co do światełka z boku, to błędem było że walnąłem tam VrayLight'a, plane, wielkości ściany ;/ Poprawię to. Ze skalowaniem zawsze jest problem, bo wydaje się że wszystko jest ok, a dopiero na renderze wychodzi... to co wychodzi. Będę nad tym pracował :)
Napisano 27 Czerwiec 200915 l http://www.grafica3dblog.it/vray_tutorial_interiors.htm masz tutaj wypas tutek jedno pytanko, jakiego masz kompa?? Edytowane 27 Czerwiec 200915 l przez plasti
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Jesli robisz obiekt wedlug wymiarow to nie koniecznie musisz miec poblemy ze skala.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko. Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko. Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D. Na oko to ślepy umarł :P Nie ma sensu robic pracy na oko bo i tak będą problemy ze skala. Lapiej zabrac jakiś katalog i poszukać np: szafy, zobaczyc wymiary, potem w programie wpisac je i wymodelować obiekt. Jak będziesz tak robic to masz 90% pewności że wszystko się zgadza ( te 10% to juz inne problemy). Twój projekt natomiast wyglada jak pomieszczenie w piwnicy gdzie sufit jest nisko i gdzie obiekty są nienaturalnie wielkie. PS: Plasti rozumiem że chcesz pomóc ale powiedz mi po co mu narazie tutorial o świeceniu i renderowaniu skoro scena wymaga podstawowych poprawek ? Narazie niech się skupi na modelowaniu bo potem scena będzie wyglądac jak wygląda.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l WilL: Ty się uczepiłeś modelu, a Plasti światełka. Jestem początkujący, wiec każdy znajdzie tu sobie jakieś błędy do powytykania... Ale zgoda. Zostawię materiały w spokoju i zabiorę się za modele... A jak chwycę się rendera, to zajrzę raz jeszcze w to co mi Plasti napisał :)
Napisano 28 Czerwiec 200915 l No samozaparcie godne pochwały (renderowanie na tym sprzęcie to katorga) Co do scenki, powiem ci tak musisz opracować sobie workflow. W zasadzie wychodzi on sam w czasie nabierania doświadczenia, ale uświadamiając sobie to wcześniej zaoszczędzisz na czasie. Wiec na początek pomysł, możesz sobie nawet naszkicować kadry z rożnych ujęć, obowiązkowo rzut z góry. Rozplanować przestrzeń. Następnie modeling - tutaj oszczędnie z poligonami - nie dawaj ich tam gdzie ich nie potrzebujesz. będzie ci się lepiej i szybciej pracować (zwłaszcza na twoim sprzęcie). Gdy masz wszystko możesz brać się za materiały lub (tak jak ja) robię sobie clay render z oświetleniem, ustawiam skąd, jak mocno i co ma świecić + oceniam czy nie ma jakiś baboli w modelach. Jak to masz, robisz shaderki, i dużo testowania na region renderze + średnie ustawienia shadingu. Tweak'ujesz światło. Reszta to w sumie tylko finalny render i postpro. Przegadaj strony o architekturze i designie (odkrywcze nie ? :P ) do tego fora, i strony poświęcone grafice. Wchłaniaj wszystkie tutoriale jaki ci wpadną w łapy. Pozdro
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Mądre słowa Fargate.. ale warto dodać ze jak renderuje clay'e i chce juz przygotowywac oświetlenie to naprawdę warto nałożyć texturke dla podłogi.. lepiej ocenić jakoś światła wtedy;)
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Airice: Masz racje. Dlatego napisałem tak jak robię, clay (widzę jak wygląda światełko) następnie nakładam wszystkie shaderki i test całości bez aa i niski shading. Tweak świateł i materiałów, tak do skutku :) Niektórzy są zdziwieni jak robią clay'a wszystko jest super, robią materiały i nagle się okazuje ze to światło za czerwone, tamto za niebieskie inne za słabe. Dla mnie clay to sprawdzenie czy modele są ok i jak "mogło by" wyglądać światło :) Tak naprawdę to trzeba oświetlenie często składać odnowa po dodaniu materiałów :P
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Clay swoją drogą, ale dobrze jest przypisać danym elementom (ściany, ble ble) pi razy drzwi docelowe kolory. Do tego parę kulek do sprawdzenia RGB, bieli, czerni i szarości. Balans bieli zwykle na tym etapie już ma swoje uzasadnienie. :)
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Ehh i tak to jest plasti jak się nie wie co sie robi. A co do tych rad na górze to są bardzo dobre (wkoncu nieźli graficy je dają) :P Do pracy juz się nie przyczepiam bo potem wyjdzie że próbuje doradzać coś na siłe. Ogólnie to powodzenia i mam nadzieje że pracke skończysz :)
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Dziękuję za zainteresowanie i mądre słowo. A teraz do rzeczy. 1. Przecież nie zrezygnuję z mojego hobby (3D) tylko dlatego, że mój komp nie jest super ;) 2. Co to Clay? EDIT: 3. A plan już sobie zrobiłem. Ale potem stwierdziłem, że jest do niczego, i że ciężko będzie cokolwiek, przyzwoicie wykadrować. Dlatego z niego zrezygnowałem. Edytowane 28 Czerwiec 200915 l przez szysia565
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Clay, to taki render modelu w jednolitym kolorze. Wzięło się to od angielskiego słowa oznaczającego glinę. ;)
Napisano 28 Czerwiec 200915 l Dzięki :) Czyli coś takiego jak wyglądała pierwsza połowa tego wątku (?) Teraz już wiem jak to się nazywa :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto