Skocz do zawartości

Scena 3D: Salon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

fajne, tylko brytfanka jakaś matowa i ten sam materiał co ciasto ma.....

a tak na serio, czemu takie kanty w dolnej połowie? to jakieś drewniane ścianki będą?

  • Odpowiedzi 98
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość szysia565
Napisano

Coś będzie... W każdym razie zamierzam z tego zrobić sofę. A w materiały bawił się będę później, gdy już całą scenę wymodeluję. Gdybym miał robić rendery testowe z materiałami Vraya, to na moim kompie, każdy taki zajmowałby mi z pół godziny... A scanline robi to w kilka sec =]

Ps. Ostatecznie oczywiście Vray będzie...

Gość szysia565
Napisano

Daje radę? :

 

33kevdv.jpg

 

Szczerze to już mam dosyć tej sofy. Zostawiam jak jest... (Tylko teksturki przyjdą...) Chyba że coś na prawdę razi... Hm?

Napisano

Przynajmniej bardzo ładnie, znacznie ładniej wymodelowałeś. A mógłbyś nóźki poprawić bo sie ugną pod ciężarem :D i zrobić krawędzie tak-żeby-nie-było-kanciasto? Potem oczywiście ładne materiały ;)

Napisano

Hmm... A ja mam taka drobna uwage co do sofy.

Mnie sie wydaje, ze bardzo niewygodnie by sie na niej siedzialo, a to ze wzgledu, ze czesc siedzaca jest znacznie dluzsza od oparcia :)

No chyba, ze ktos ma dlugie uda :D Ale ogolnie ladnie :)

Gość szysia565
Napisano

Ech. Puściłem render tej sofy po czym wyskoczył mi jakiś error i sofa poszła... ;/ Ocalał jedynie materac, bo go zapisałem wcześniej. Nie mając innego wyjścia dorobiłem jeszcze raz to oparcie i nóżki:

 

16037964.jpg

 

incorect: Może i się nie wygodnie siedzi, nie ważne. Importa que fajnie wygląda ;p Myślisz że to jest wygodne?:

 

quoter.jpg

 

PS. Ten niebieski kolor jest jedynie po to aby pokazać te cosie. Gdyby wszystko na szaro zapodać, to by nie było ich widać... To wszystko oteksturowane będzie więc ten kolorek na bank nie przejdzie ;)

Napisano

Pewnie tez niewygodna :D Zalezy co starasz sie pokazac :P Czy realnosc czy stylistyke :) Bo wygladaja bardzo ladnie :D ale to juz od Ciebie zalezy :P

 

Pozdrawiam

 

PS. Kiedy zobaczymy jakis pokoj ? ;>

Gość szysia565
Napisano (edytowane)

Myślę że już niedługo... Mimo iż doskonalenia projektu z teksturkami boję się jak ognia... Po pierwsze mój komp każdy render testowy będzie liczył przez około pół godziny... Po drugie, gdy już zacznę nakładać tekstury, sama praca z projektem będzie na moim sprzęcie baaardzo uciążliwa... ;/ Już mi się wszystko zaczyna ciąć a co będzie jak zacznę to łączyć... Ale niech będzie. Oto pierwszy render sprzętu:

 

xnzyis.jpg

 

I już problemy...

1. Dlaczego to jest takie przepalone? (Color mapping jest na exponentialu) Światełko jest na multiplier 11...

2. Dlaczego to szare, duże coś na kolumnach nie działa? Chodzi o to że ustawiłem w "object properties" "visilibity" na 0,7. Z tego co mi wiadomo, to powinny te obiekty w lekkim stopniu pokazywać to co jest pod spodem...

3. Dlaczego teksturka szafki nie działa? Wrzuciłem na VrayMtl i w mapie diffuse ustawiłem jpg'a drewna. I nie działa ;/

 

Ech. Jak ja nie lubię teksturowania... ;/ Proszę o pomoc.

Edytowane przez szysia565
Gość szysia565
Napisano

Mały up. Na większy na razie nie mam czasu.. Pobawiłem się lekko color mappingiem. I zminiejszyłem visibility do 0,4.

 

wt96ok.jpg

Gość szysia565
Napisano

Oto nowsza wersja pomysłu. Zmieniłem plan pokoju, ze względu na problem z kadrem. Pianinko wychodziło stanowczo za małe... No.. I pierwszy up z całością:

 

14o4sab.jpg

Gość szysia565
Napisano

Hehe... Skala to kwestia minutki ;)

Sory, że takie małe, ale sami zobaczcie ile trwał render ;/ A przygotowanie tych irradience mapów czy innych tam brutów, trwało drugie tyle ;(( Taki komp. Następny render postaram się puścić większy...

Gość szysia565
Napisano (edytowane)

Troszkę większy:

34iftz8.jpg

Edytowane przez szysia565
Gość szysia565
Napisano

Ech. Mój salon ostatnio nie miewał się najlepiej... Jednakowoż chciałbym dokończyć ten projekt, a więc zaczynam jeszcze raz. Jak pewnie widać, nic jeszcze nie ma, ale nie wątpliwie wygląda to lepiej niż to co było... :

 

2uz49qa.jpg

Napisano

odnowa znowu? :> tamto było spoko... no ale ok... jeśli chodzi o ten pokój..sufit mi sie wydaje za nisko, te okna tez coś nie pasują... za małe? za wąskie? źle umieszczone?

 

podłog ok ale chyba zbyt duży bump mi sie wydaje, no i powiedz co to ten czarny pasek przy podłodze he? :)

 

powodzenia w dalszej pracy ;)

Napisano

Podłoga wyglada jakby była mega zniszczona :P Masz za duzy bump na niej. Pokój zaś ma za nisko sufit i za małe okna, proponowałbym robic wymiarowo wg. jakiś katalogów lub poszukał na google :P Listwa podłogowa czarna jak nie wiem co, zmień jej kolor. A tak to powiem że nawet spoko idzie, mam nadzieje że praca będzie dobra :)

Gość szysia565
Napisano

No to up... Coś mi się pomyliło z materiałkiem na sofie XD I na głośniach też...

Skalowanie jeszcze przede mną ;/

 

3094pih.jpg

Napisano

no skala to jest rozjechana na maksa :D najlepszy jest fortepian i odtwarzacz :D ole ogólnie to ok :) i te okna tak troche dziwnie wyglądają!! jak by w piwnicy ten pokój był czy coś! ale to tylko moje zdanie :)

Gość szysia565
Napisano

Multiplera GI ustawiłem na 50%... i tylko jednego - na irradience map. Mało wziąłem z GI, a zobacz ile mi to liczył... ;/ Taki komp jak dam więcej, to mi cały dzionek będzie rendził.

Napisano

Nie wal wszystkiego na raz. Popraw proporcje i nie baw sie w materiały/rendering bo to sensu nie ma :) Narazie wygląda to jak sklejka gotowych modeli które ktoś chce pokazać. Naprawde lepiej zrobisz jak zaczniesz od proporcji i poskalujesz wszystko bo to jest jedna z podstawowych czynności. Potem będziesz miał czas na materiały i zabawe ze światłem. A co do tej ściany to narazie nie jest najważniejsze. Pracuj i pamiętaj że nikt Cie nie goni, a praca wymaga wiele pracy jeszcze :) Pozdrawiam

Gość szysia565
Napisano

Projektu przestałem się trzymać już ładny czas temu... Wiem że na przyszłość nie będę tego robił bo to nie ma sensu. Co do światełka z boku, to błędem było że walnąłem tam VrayLight'a, plane, wielkości ściany ;/ Poprawię to. Ze skalowaniem zawsze jest problem, bo wydaje się że wszystko jest ok, a dopiero na renderze wychodzi... to co wychodzi. Będę nad tym pracował :)

Gość szysia565
Napisano

Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko.

Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D.

Napisano
Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko.

Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D.

 

 

Na oko to ślepy umarł :P Nie ma sensu robic pracy na oko bo i tak będą problemy ze skala. Lapiej zabrac jakiś katalog i poszukać np: szafy, zobaczyc wymiary, potem w programie wpisac je i wymodelować obiekt. Jak będziesz tak robic to masz 90% pewności że wszystko się zgadza ( te 10% to juz inne problemy). Twój projekt natomiast wyglada jak pomieszczenie w piwnicy gdzie sufit jest nisko i gdzie obiekty są nienaturalnie wielkie.

 

PS: Plasti rozumiem że chcesz pomóc ale powiedz mi po co mu narazie tutorial o świeceniu i renderowaniu skoro scena wymaga podstawowych poprawek ? Narazie niech się skupi na modelowaniu bo potem scena będzie wyglądac jak wygląda.

Gość szysia565
Napisano

WilL: Ty się uczepiłeś modelu, a Plasti światełka. Jestem początkujący, wiec każdy znajdzie tu sobie jakieś błędy do powytykania... Ale zgoda. Zostawię materiały w spokoju i zabiorę się za modele... A jak chwycę się rendera, to zajrzę raz jeszcze w to co mi Plasti napisał :)

Napisano

No samozaparcie godne pochwały (renderowanie na tym sprzęcie to katorga)

 

Co do scenki, powiem ci tak musisz opracować sobie workflow. W zasadzie wychodzi on sam w czasie nabierania doświadczenia, ale uświadamiając sobie to wcześniej zaoszczędzisz na czasie. Wiec na początek pomysł, możesz sobie nawet naszkicować kadry z rożnych ujęć, obowiązkowo rzut z góry. Rozplanować przestrzeń. Następnie modeling - tutaj oszczędnie z poligonami - nie dawaj ich tam gdzie ich nie potrzebujesz. będzie ci się lepiej i szybciej pracować (zwłaszcza na twoim sprzęcie). Gdy masz wszystko możesz brać się za materiały lub (tak jak ja) robię sobie clay render z oświetleniem, ustawiam skąd, jak mocno i co ma świecić + oceniam czy nie ma jakiś baboli w modelach. Jak to masz, robisz shaderki, i dużo testowania na region renderze + średnie ustawienia shadingu. Tweak'ujesz światło. Reszta to w sumie tylko finalny render i postpro.

 

Przegadaj strony o architekturze i designie (odkrywcze nie ? :P ) do tego fora, i strony poświęcone grafice. Wchłaniaj wszystkie tutoriale jaki ci wpadną w łapy.

 

Pozdro

Napisano

Mądre słowa Fargate.. ale warto dodać ze jak renderuje clay'e i chce juz przygotowywac oświetlenie to naprawdę warto nałożyć texturke dla podłogi.. lepiej ocenić jakoś światła wtedy;)

Napisano

Airice: Masz racje. Dlatego napisałem tak jak robię, clay (widzę jak wygląda światełko) następnie nakładam wszystkie shaderki i test całości bez aa i niski shading. Tweak świateł i materiałów, tak do skutku :)

 

Niektórzy są zdziwieni jak robią clay'a wszystko jest super, robią materiały i nagle się okazuje ze to światło za czerwone, tamto za niebieskie inne za słabe. Dla mnie clay to sprawdzenie czy modele są ok i jak "mogło by" wyglądać światło :)

Tak naprawdę to trzeba oświetlenie często składać odnowa po dodaniu materiałów :P

Napisano

Clay swoją drogą, ale dobrze jest przypisać danym elementom (ściany, ble ble) pi razy drzwi docelowe kolory. Do tego parę kulek do sprawdzenia RGB, bieli, czerni i szarości.

Balans bieli zwykle na tym etapie już ma swoje uzasadnienie. :)

Napisano

Ehh i tak to jest plasti jak się nie wie co sie robi. A co do tych rad na górze to są bardzo dobre (wkoncu nieźli graficy je dają) :P Do pracy juz się nie przyczepiam bo potem wyjdzie że próbuje doradzać coś na siłe. Ogólnie to powodzenia i mam nadzieje że pracke skończysz :)

Gość szysia565
Napisano (edytowane)

Dziękuję za zainteresowanie i mądre słowo. A teraz do rzeczy.

1. Przecież nie zrezygnuję z mojego hobby (3D) tylko dlatego, że mój komp nie jest super ;)

2. Co to Clay?

 

EDIT:

3. A plan już sobie zrobiłem. Ale potem stwierdziłem, że jest do niczego, i że ciężko będzie cokolwiek, przyzwoicie wykadrować. Dlatego z niego zrezygnowałem.

Edytowane przez szysia565
Gość szysia565
Napisano

Dzięki :) Czyli coś takiego jak wyglądała pierwsza połowa tego wątku (?) Teraz już wiem jak to się nazywa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności