Skocz do zawartości

Scena 3D: Salon


Gość szysia565

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość szysia565

Coś będzie... W każdym razie zamierzam z tego zrobić sofę. A w materiały bawił się będę później, gdy już całą scenę wymodeluję. Gdybym miał robić rendery testowe z materiałami Vraya, to na moim kompie, każdy taki zajmowałby mi z pół godziny... A scanline robi to w kilka sec =]

Ps. Ostatecznie oczywiście Vray będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Daje radę? :

 

33kevdv.jpg

 

Szczerze to już mam dosyć tej sofy. Zostawiam jak jest... (Tylko teksturki przyjdą...) Chyba że coś na prawdę razi... Hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Ech. Puściłem render tej sofy po czym wyskoczył mi jakiś error i sofa poszła... ;/ Ocalał jedynie materac, bo go zapisałem wcześniej. Nie mając innego wyjścia dorobiłem jeszcze raz to oparcie i nóżki:

 

16037964.jpg

 

incorect: Może i się nie wygodnie siedzi, nie ważne. Importa que fajnie wygląda ;p Myślisz że to jest wygodne?:

 

quoter.jpg

 

PS. Ten niebieski kolor jest jedynie po to aby pokazać te cosie. Gdyby wszystko na szaro zapodać, to by nie było ich widać... To wszystko oteksturowane będzie więc ten kolorek na bank nie przejdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Myślę że już niedługo... Mimo iż doskonalenia projektu z teksturkami boję się jak ognia... Po pierwsze mój komp każdy render testowy będzie liczył przez około pół godziny... Po drugie, gdy już zacznę nakładać tekstury, sama praca z projektem będzie na moim sprzęcie baaardzo uciążliwa... ;/ Już mi się wszystko zaczyna ciąć a co będzie jak zacznę to łączyć... Ale niech będzie. Oto pierwszy render sprzętu:

 

xnzyis.jpg

 

I już problemy...

1. Dlaczego to jest takie przepalone? (Color mapping jest na exponentialu) Światełko jest na multiplier 11...

2. Dlaczego to szare, duże coś na kolumnach nie działa? Chodzi o to że ustawiłem w "object properties" "visilibity" na 0,7. Z tego co mi wiadomo, to powinny te obiekty w lekkim stopniu pokazywać to co jest pod spodem...

3. Dlaczego teksturka szafki nie działa? Wrzuciłem na VrayMtl i w mapie diffuse ustawiłem jpg'a drewna. I nie działa ;/

 

Ech. Jak ja nie lubię teksturowania... ;/ Proszę o pomoc.

Edytowane przez szysia565
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Mały up. Na większy na razie nie mam czasu.. Pobawiłem się lekko color mappingiem. I zminiejszyłem visibility do 0,4.

 

wt96ok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Oto nowsza wersja pomysłu. Zmieniłem plan pokoju, ze względu na problem z kadrem. Pianinko wychodziło stanowczo za małe... No.. I pierwszy up z całością:

 

14o4sab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Hehe... Skala to kwestia minutki ;)

Sory, że takie małe, ale sami zobaczcie ile trwał render ;/ A przygotowanie tych irradience mapów czy innych tam brutów, trwało drugie tyle ;(( Taki komp. Następny render postaram się puścić większy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Ech. Mój salon ostatnio nie miewał się najlepiej... Jednakowoż chciałbym dokończyć ten projekt, a więc zaczynam jeszcze raz. Jak pewnie widać, nic jeszcze nie ma, ale nie wątpliwie wygląda to lepiej niż to co było... :

 

2uz49qa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnowa znowu? :> tamto było spoko... no ale ok... jeśli chodzi o ten pokój..sufit mi sie wydaje za nisko, te okna tez coś nie pasują... za małe? za wąskie? źle umieszczone?

 

podłog ok ale chyba zbyt duży bump mi sie wydaje, no i powiedz co to ten czarny pasek przy podłodze he? :)

 

powodzenia w dalszej pracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoga wyglada jakby była mega zniszczona :P Masz za duzy bump na niej. Pokój zaś ma za nisko sufit i za małe okna, proponowałbym robic wymiarowo wg. jakiś katalogów lub poszukał na google :P Listwa podłogowa czarna jak nie wiem co, zmień jej kolor. A tak to powiem że nawet spoko idzie, mam nadzieje że praca będzie dobra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

No to up... Coś mi się pomyliło z materiałkiem na sofie XD I na głośniach też...

Skalowanie jeszcze przede mną ;/

 

3094pih.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Multiplera GI ustawiłem na 50%... i tylko jednego - na irradience map. Mało wziąłem z GI, a zobacz ile mi to liczył... ;/ Taki komp jak dam więcej, to mi cały dzionek będzie rendził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wal wszystkiego na raz. Popraw proporcje i nie baw sie w materiały/rendering bo to sensu nie ma :) Narazie wygląda to jak sklejka gotowych modeli które ktoś chce pokazać. Naprawde lepiej zrobisz jak zaczniesz od proporcji i poskalujesz wszystko bo to jest jedna z podstawowych czynności. Potem będziesz miał czas na materiały i zabawe ze światłem. A co do tej ściany to narazie nie jest najważniejsze. Pracuj i pamiętaj że nikt Cie nie goni, a praca wymaga wiele pracy jeszcze :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Projektu przestałem się trzymać już ładny czas temu... Wiem że na przyszłość nie będę tego robił bo to nie ma sensu. Co do światełka z boku, to błędem było że walnąłem tam VrayLight'a, plane, wielkości ściany ;/ Poprawię to. Ze skalowaniem zawsze jest problem, bo wydaje się że wszystko jest ok, a dopiero na renderze wychodzi... to co wychodzi. Będę nad tym pracował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko.

Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie robię wg wymiarów ;p Wszystko na oko.

Ps. Dzięki Plasti :D Mój komp to 512 Ram i 1 GHz procek. Karta graficzna 16 MB bez akceleratora 3D.

 

 

Na oko to ślepy umarł :P Nie ma sensu robic pracy na oko bo i tak będą problemy ze skala. Lapiej zabrac jakiś katalog i poszukać np: szafy, zobaczyc wymiary, potem w programie wpisac je i wymodelować obiekt. Jak będziesz tak robic to masz 90% pewności że wszystko się zgadza ( te 10% to juz inne problemy). Twój projekt natomiast wyglada jak pomieszczenie w piwnicy gdzie sufit jest nisko i gdzie obiekty są nienaturalnie wielkie.

 

PS: Plasti rozumiem że chcesz pomóc ale powiedz mi po co mu narazie tutorial o świeceniu i renderowaniu skoro scena wymaga podstawowych poprawek ? Narazie niech się skupi na modelowaniu bo potem scena będzie wyglądac jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

WilL: Ty się uczepiłeś modelu, a Plasti światełka. Jestem początkujący, wiec każdy znajdzie tu sobie jakieś błędy do powytykania... Ale zgoda. Zostawię materiały w spokoju i zabiorę się za modele... A jak chwycę się rendera, to zajrzę raz jeszcze w to co mi Plasti napisał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No samozaparcie godne pochwały (renderowanie na tym sprzęcie to katorga)

 

Co do scenki, powiem ci tak musisz opracować sobie workflow. W zasadzie wychodzi on sam w czasie nabierania doświadczenia, ale uświadamiając sobie to wcześniej zaoszczędzisz na czasie. Wiec na początek pomysł, możesz sobie nawet naszkicować kadry z rożnych ujęć, obowiązkowo rzut z góry. Rozplanować przestrzeń. Następnie modeling - tutaj oszczędnie z poligonami - nie dawaj ich tam gdzie ich nie potrzebujesz. będzie ci się lepiej i szybciej pracować (zwłaszcza na twoim sprzęcie). Gdy masz wszystko możesz brać się za materiały lub (tak jak ja) robię sobie clay render z oświetleniem, ustawiam skąd, jak mocno i co ma świecić + oceniam czy nie ma jakiś baboli w modelach. Jak to masz, robisz shaderki, i dużo testowania na region renderze + średnie ustawienia shadingu. Tweak'ujesz światło. Reszta to w sumie tylko finalny render i postpro.

 

Przegadaj strony o architekturze i designie (odkrywcze nie ? :P ) do tego fora, i strony poświęcone grafice. Wchłaniaj wszystkie tutoriale jaki ci wpadną w łapy.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airice: Masz racje. Dlatego napisałem tak jak robię, clay (widzę jak wygląda światełko) następnie nakładam wszystkie shaderki i test całości bez aa i niski shading. Tweak świateł i materiałów, tak do skutku :)

 

Niektórzy są zdziwieni jak robią clay'a wszystko jest super, robią materiały i nagle się okazuje ze to światło za czerwone, tamto za niebieskie inne za słabe. Dla mnie clay to sprawdzenie czy modele są ok i jak "mogło by" wyglądać światło :)

Tak naprawdę to trzeba oświetlenie często składać odnowa po dodaniu materiałów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clay swoją drogą, ale dobrze jest przypisać danym elementom (ściany, ble ble) pi razy drzwi docelowe kolory. Do tego parę kulek do sprawdzenia RGB, bieli, czerni i szarości.

Balans bieli zwykle na tym etapie już ma swoje uzasadnienie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh i tak to jest plasti jak się nie wie co sie robi. A co do tych rad na górze to są bardzo dobre (wkoncu nieźli graficy je dają) :P Do pracy juz się nie przyczepiam bo potem wyjdzie że próbuje doradzać coś na siłe. Ogólnie to powodzenia i mam nadzieje że pracke skończysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Dziękuję za zainteresowanie i mądre słowo. A teraz do rzeczy.

1. Przecież nie zrezygnuję z mojego hobby (3D) tylko dlatego, że mój komp nie jest super ;)

2. Co to Clay?

 

EDIT:

3. A plan już sobie zrobiłem. Ale potem stwierdziłem, że jest do niczego, i że ciężko będzie cokolwiek, przyzwoicie wykadrować. Dlatego z niego zrezygnowałem.

Edytowane przez szysia565
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Dzięki :) Czyli coś takiego jak wyglądała pierwsza połowa tego wątku (?) Teraz już wiem jak to się nazywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności