Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to zrobić? Chodzi o taki efekt:

 

relief.jpg

 

 

Chciałem najpierw zrobić to na płasko ale nie mam pojęcia jak to potem wygiąć w taki sposób. Czy może jest lepszy sposób?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki,

 

Zrobiłem coś na próbę i użyłem FFD4x4x4 i wyszło coś takiego:

 

podgl1.jpg

 

Po przekonwertowaniu do editable poly wygląda nieco lepiej:

 

podgl2.jpg

 

niby wszystko jest ok, krawędzie się zgadzają ale środek nie bardzo:

 

podgl3.jpg

 

Co robię źle?

Napisano

Nikt nie mówił, że to będzie proste.....

Niestety nie mogę ci pomóc, jestem koniem.

 

A tak na poważnie, musisz dłużej to podłubać.

Jeden gość wielką katedrę całą rzeźbioną tutaj robi. podpatrz jego skilla.

 

PZDR.

Napisano

A tak na poważnie, musisz dłużej to podłubać.

 

PZDR.

 

A dokładniej? To zależy od jakieś opcji w FFd4x4x4 czy trzeba dodać jeszcze jakiś modyfikator?

Napisano

Ta bryła musi mieć jakieś edge przecinające tę płaską część. Nie wygniesz finezyjnie powierzchni płaskiej składającej się z 2 trójkątów. Podobną sytuację masz tutaj. Więc dodaj więcej poligonów i później FFD.

Napisano

Jeżeli mogę jeszcze coś doradzić to zrób kształt z plana a nie już jako bryłę bo łatwiej to będziesz kontrolował przy gięciu. Później sobie shella dodasz jak będziesz zadowolony a na końcu turbosmootha.

A co do reliefu to zawsze możesz displacement mapę zrobić.

Napisano

Pobaw się bend'em. Może to i stary modyfikator ale bardzo jary ;) Uratował mi życie przy wyginaniu kutej balustrady na spiralne schody z płaskiego rysunku .

Wypróbuj też PathDeform

Napisano

obiekt zrobiles ze spline'a poprzez extrude, right?

 

a to oznacza ze przez cala jego "plaska" powierzchnie leca krawedzie, ktorych

oczywiscie nie widac ale leca z jednego konca na drugi, zaleznie jak sie maxowi

chcialo je poprowadzic

 

to nie jest dobre rozwiazanie

 

 

jak uzywasz modyfikatora Extrude, zaznacza przy CAP END/START

jako GRID a nie MORPH (morph jest zly!)

 

jesli tak wstawiony grid za slabo pokrywa powierzchnie, mozesz uzyc jeszcze

modyfikatora SUBDIVIDE i wyregulowac ilosc podzialow

 

jak juz jestes super zadowolony (bo przeciez zeby wygiac powierzchnie, musi

ona miec duzo podzialow) wtedy aplikujesz BEND

 

inne podejscie bazuje na recznym wstawianiu podzialow, wtedy dostajesz podzialy tam

gdzie trzeba i tam gdzie chcesz... ale sie przy tym napierdzielisz...

wiec proponuje wyprobuj najpierw ten prosty sposob, 3X click i juz witasz sie z kroliczkiem




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności