serf Napisano 2 Czerwiec 2009 Share Napisano 2 Czerwiec 2009 Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to zrobić? Chodzi o taki efekt: Chciałem najpierw zrobić to na płasko ale nie mam pojęcia jak to potem wygiąć w taki sposób. Czy może jest lepszy sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 2 Czerwiec 2009 Share Napisano 2 Czerwiec 2009 Bend lub FFD 4x4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serf Napisano 2 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2009 Dzięki, Zrobiłem coś na próbę i użyłem FFD4x4x4 i wyszło coś takiego: Po przekonwertowaniu do editable poly wygląda nieco lepiej: niby wszystko jest ok, krawędzie się zgadzają ale środek nie bardzo: Co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 2 Czerwiec 2009 Share Napisano 2 Czerwiec 2009 Nikt nie mówił, że to będzie proste..... Niestety nie mogę ci pomóc, jestem koniem. A tak na poważnie, musisz dłużej to podłubać. Jeden gość wielką katedrę całą rzeźbioną tutaj robi. podpatrz jego skilla. PZDR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serf Napisano 2 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2009 A tak na poważnie, musisz dłużej to podłubać. PZDR. A dokładniej? To zależy od jakieś opcji w FFd4x4x4 czy trzeba dodać jeszcze jakiś modyfikator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibu Napisano 3 Czerwiec 2009 Share Napisano 3 Czerwiec 2009 użyj soft selection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 3 Czerwiec 2009 Share Napisano 3 Czerwiec 2009 Ta bryła musi mieć jakieś edge przecinające tę płaską część. Nie wygniesz finezyjnie powierzchni płaskiej składającej się z 2 trójkątów. Podobną sytuację masz tutaj. Więc dodaj więcej poligonów i później FFD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 4 Czerwiec 2009 Share Napisano 4 Czerwiec 2009 Jeżeli mogę jeszcze coś doradzić to zrób kształt z plana a nie już jako bryłę bo łatwiej to będziesz kontrolował przy gięciu. Później sobie shella dodasz jak będziesz zadowolony a na końcu turbosmootha. A co do reliefu to zawsze możesz displacement mapę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 4 Czerwiec 2009 Share Napisano 4 Czerwiec 2009 Pobaw się bend'em. Może to i stary modyfikator ale bardzo jary ;) Uratował mi życie przy wyginaniu kutej balustrady na spiralne schody z płaskiego rysunku . Wypróbuj też PathDeform Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 4 Czerwiec 2009 Share Napisano 4 Czerwiec 2009 obiekt zrobiles ze spline'a poprzez extrude, right? a to oznacza ze przez cala jego "plaska" powierzchnie leca krawedzie, ktorych oczywiscie nie widac ale leca z jednego konca na drugi, zaleznie jak sie maxowi chcialo je poprowadzic to nie jest dobre rozwiazanie jak uzywasz modyfikatora Extrude, zaznacza przy CAP END/START jako GRID a nie MORPH (morph jest zly!) jesli tak wstawiony grid za slabo pokrywa powierzchnie, mozesz uzyc jeszcze modyfikatora SUBDIVIDE i wyregulowac ilosc podzialow jak juz jestes super zadowolony (bo przeciez zeby wygiac powierzchnie, musi ona miec duzo podzialow) wtedy aplikujesz BEND inne podejscie bazuje na recznym wstawianiu podzialow, wtedy dostajesz podzialy tam gdzie trzeba i tam gdzie chcesz... ale sie przy tym napierdzielisz... wiec proponuje wyprobuj najpierw ten prosty sposob, 3X click i juz witasz sie z kroliczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi