SWRSC Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Cześć, Pionix porosił mnie o omówienie metody stworzenia skręconej liny na jednej z moich ostatnich wizualizacji. Skręciłem szybkiego tutka: 1. Zaczynamy od stworzenia 3 cylindrów i układamy je obok siebie w trójkąt. Pamiętajmy o dodaniu sporej ilości podziałów "Height Segments": Jeden cylinder zamieńmy na editable poly i zróbmy Attach pozostałych dwóch. Powstanie nam jeden obiekt. 2. Nakładamy na nasz obiekt modyfikator TWIST i przechodzimy do okna TOP by wyśrodkować jego "CENTER" (po rozwinięciu modyfikatora mamy dwie opcje" Gizmo i Center) Poniżej pokazuje jak to powinno wyglądać a jak nie: Efekt skręcenia: 3. Teraz tworzymy sobie Spline wg naszych potrezb (posłuży nam za ścieżkę po której będzie ciągnął się nasz sznur): 4. Następnie na nasz sznur nadajemy modyfikator "Path Deform" oraz za pomocą jego gizmo pozycjonujemy sobie nasz sznur. Efekt: UWAGI: Starajcie się ustawiać spline i sznur w tej samej płaszczyźnie (jak spline malujecie poziomo to sznur przed dodaniem Path Deform tez ustawcie w miarę podobnie na poziomo). Unikniecie problemów z pozycjonowaniem Gizmo Path Deform. Pozdrawiam, SWRSC 1
pionix Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Ty to ale jesteś tej! :D Człowiek uczy się całe życie...
RA Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Trochę to skomplikowałeś. ;) Wystarczy linia (path), kształt (shape, tu 3 okręgi) i Loft. Klilkadziesiąt sekund i po robocie, a wszystko jest w pełni edytowalne. :)
sly Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Nie ujmując Świerszczu. RA ma rację. Sposób był omówiony w Tutku Endru Kramera Growing 3D Vines . No i powiedzmy że prawie wszystko jest edytowalne. Można by jeszcze zamiast "Extrude" użyć "Loft" (Compound Object) i bawić się Deformacjami (scale, twist, teetr, bevel, fit) na długości liny. Pozdrawiam.
SWRSC Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Napisano 23 Czerwiec 2009 a no fakt :) Opisałem sposób jaki mi przyszedł do głowy przy robieniu tej wizki, nie myślałem że będę potrzebował to edytować. Ja tam modelarskim wymiataczem nie jestem :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się