Skocz do zawartości

[ Modelowanie ] - skręcona lina + PathDeform


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Pionix porosił mnie o omówienie metody stworzenia skręconej liny na jednej z moich ostatnich wizualizacji.

 

linap.jpg

 

Skręciłem szybkiego tutka:

 

1. Zaczynamy od stworzenia 3 cylindrów i układamy je obok siebie w trójkąt. Pamiętajmy o dodaniu sporej ilości podziałów "Height Segments":

 

12830674.jpg

 

Jeden cylinder zamieńmy na editable poly i zróbmy Attach pozostałych dwóch. Powstanie nam jeden obiekt.

 

2. Nakładamy na nasz obiekt modyfikator TWIST i przechodzimy do okna TOP by wyśrodkować jego "CENTER" (po rozwinięciu modyfikatora mamy dwie opcje" Gizmo i Center)

Poniżej pokazuje jak to powinno wyglądać a jak nie:

 

40208266.jpg

 

10724509.jpg

 

Efekt skręcenia:

51510396.jpg

 

3. Teraz tworzymy sobie Spline wg naszych potrezb (posłuży nam za ścieżkę po której będzie ciągnął się nasz sznur):

 

86301640.jpg

 

4. Następnie na nasz sznur nadajemy modyfikator "Path Deform" oraz za pomocą jego gizmo pozycjonujemy sobie nasz sznur. Efekt:

 

endn.jpg

 

UWAGI:

Starajcie się ustawiać spline i sznur w tej samej płaszczyźnie (jak spline malujecie poziomo to sznur przed dodaniem Path Deform tez ustawcie w miarę podobnie na poziomo). Unikniecie problemów z pozycjonowaniem Gizmo Path Deform.

 

Pozdrawiam,

SWRSC

  • Like 1
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Trochę to skomplikowałeś. ;)

Wystarczy linia (path), kształt (shape, tu 3 okręgi) i Loft. Klilkadziesiąt sekund i po robocie, a wszystko jest w pełni edytowalne. :)

Napisano

Nie ujmując Świerszczu.

RA ma rację. Sposób był omówiony w Tutku Endru Kramera Growing 3D Vines . No i powiedzmy że prawie wszystko jest edytowalne. Można by jeszcze zamiast "Extrude" użyć "Loft" (Compound Object) i bawić się Deformacjami (scale, twist, teetr, bevel, fit) na długości liny.

 

Pozdrawiam.

Napisano

a no fakt :)

Opisałem sposób jaki mi przyszedł do głowy przy robieniu tej wizki, nie myślałem że będę potrzebował to edytować.

Ja tam modelarskim wymiataczem nie jestem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności