Napisano 23 Czerwiec 200915 l Cześć, Pionix porosił mnie o omówienie metody stworzenia skręconej liny na jednej z moich ostatnich wizualizacji. Skręciłem szybkiego tutka: 1. Zaczynamy od stworzenia 3 cylindrów i układamy je obok siebie w trójkąt. Pamiętajmy o dodaniu sporej ilości podziałów "Height Segments": Jeden cylinder zamieńmy na editable poly i zróbmy Attach pozostałych dwóch. Powstanie nam jeden obiekt. 2. Nakładamy na nasz obiekt modyfikator TWIST i przechodzimy do okna TOP by wyśrodkować jego "CENTER" (po rozwinięciu modyfikatora mamy dwie opcje" Gizmo i Center) Poniżej pokazuje jak to powinno wyglądać a jak nie: Efekt skręcenia: 3. Teraz tworzymy sobie Spline wg naszych potrezb (posłuży nam za ścieżkę po której będzie ciągnął się nasz sznur): 4. Następnie na nasz sznur nadajemy modyfikator "Path Deform" oraz za pomocą jego gizmo pozycjonujemy sobie nasz sznur. Efekt: UWAGI: Starajcie się ustawiać spline i sznur w tej samej płaszczyźnie (jak spline malujecie poziomo to sznur przed dodaniem Path Deform tez ustawcie w miarę podobnie na poziomo). Unikniecie problemów z pozycjonowaniem Gizmo Path Deform. Pozdrawiam, SWRSC
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Trochę to skomplikowałeś. ;) Wystarczy linia (path), kształt (shape, tu 3 okręgi) i Loft. Klilkadziesiąt sekund i po robocie, a wszystko jest w pełni edytowalne. :)
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Nie ujmując Świerszczu. RA ma rację. Sposób był omówiony w Tutku Endru Kramera Growing 3D Vines . No i powiedzmy że prawie wszystko jest edytowalne. Można by jeszcze zamiast "Extrude" użyć "Loft" (Compound Object) i bawić się Deformacjami (scale, twist, teetr, bevel, fit) na długości liny. Pozdrawiam.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor a no fakt :) Opisałem sposób jaki mi przyszedł do głowy przy robieniu tej wizki, nie myślałem że będę potrzebował to edytować. Ja tam modelarskim wymiataczem nie jestem :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto