Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

Pionix porosił mnie o omówienie metody stworzenia skręconej liny na jednej z moich ostatnich wizualizacji.

 

linap.jpg

 

Skręciłem szybkiego tutka:

 

1. Zaczynamy od stworzenia 3 cylindrów i układamy je obok siebie w trójkąt. Pamiętajmy o dodaniu sporej ilości podziałów "Height Segments":

 

12830674.jpg

 

Jeden cylinder zamieńmy na editable poly i zróbmy Attach pozostałych dwóch. Powstanie nam jeden obiekt.

 

2. Nakładamy na nasz obiekt modyfikator TWIST i przechodzimy do okna TOP by wyśrodkować jego "CENTER" (po rozwinięciu modyfikatora mamy dwie opcje" Gizmo i Center)

Poniżej pokazuje jak to powinno wyglądać a jak nie:

 

40208266.jpg

 

10724509.jpg

 

Efekt skręcenia:

51510396.jpg

 

3. Teraz tworzymy sobie Spline wg naszych potrezb (posłuży nam za ścieżkę po której będzie ciągnął się nasz sznur):

 

86301640.jpg

 

4. Następnie na nasz sznur nadajemy modyfikator "Path Deform" oraz za pomocą jego gizmo pozycjonujemy sobie nasz sznur. Efekt:

 

endn.jpg

 

UWAGI:

Starajcie się ustawiać spline i sznur w tej samej płaszczyźnie (jak spline malujecie poziomo to sznur przed dodaniem Path Deform tez ustawcie w miarę podobnie na poziomo). Unikniecie problemów z pozycjonowaniem Gizmo Path Deform.

 

Pozdrawiam,

SWRSC

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 4,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trochę to skomplikowałeś. ;)

Wystarczy linia (path), kształt (shape, tu 3 okręgi) i Loft. Klilkadziesiąt sekund i po robocie, a wszystko jest w pełni edytowalne. :)

Napisano

Nie ujmując Świerszczu.

RA ma rację. Sposób był omówiony w Tutku Endru Kramera Growing 3D Vines . No i powiedzmy że prawie wszystko jest edytowalne. Można by jeszcze zamiast "Extrude" użyć "Loft" (Compound Object) i bawić się Deformacjami (scale, twist, teetr, bevel, fit) na długości liny.

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

a no fakt :)

Opisałem sposób jaki mi przyszedł do głowy przy robieniu tej wizki, nie myślałem że będę potrzebował to edytować.

Ja tam modelarskim wymiataczem nie jestem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności