Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich :)

Mam problem z bugami na tym samochodziku.Nie mam pojęcia jak się ich pozbyć a jakoś tutoriali na temat modelowania aut splajnami też nie widać za dużo.To mój pierwszy samochodzik - zacząłem już modelować betkę 5 nowej serii (pozdro dla YOGIiego:D) ale postanowiłem że bedzie w całości z poly :)- chyba wiadomo dlaczego?? Niom ale do rzeczy.. ..oprócz tych cholernych bugów których możę tam trochę znajdziecie (ano piszcie wskazujcie ludzie , śmiało bez krytyki nie można się niczego nauczyć a samokrytyka już mi nie wystarcza :) ) może znajdzie się ktoś kto mi powie w jaki sposób wiecie po siatce że powstanie w tym miejscu BUG?? Heh tylko nie piszcie żę to lata praktyki :D to na pewno ale chyba są jakieś i inne sposoby?? Aha no i jeszcze możę mi ktoś powie taką rzecz. Po narysowaniu splajna, dodaniu modyfikatora EXTRUDE otrzymuję powierzchnie :D (heh) ale jak nadać jej grubość??!!

Czekam na uwagi - ludzie szukajcie błędów błagam was!!!!!!!!!!

POZDRO dla PIERZAKA,MANIAKA3D(uwierzcie w jego prace,ma chłopak po prostu talent),KRYHASA,MYSZKA i WAS LUDZIETextBlack

 

 

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Aj.. co do statki, zdecydowanie zbyt wiele 3-kątów :/ Staraj się, żeby siatka skłądała się z 4-kątów... Nie będzie wtedy problemów przy smooth\'ie :)

Napisano

\"może znajdzie się ktoś kto mi powie w jaki sposób wiecie po siatce że powstanie w tym miejscu BUG\"

 

mam wróżke i 3 jasnowidzów na utrzymaniu ;) a poważnie to nieda sie tego w prosty sposób wytłumaczyć najłatwiej obserwować siatki innych jak oni sobie radzili w \"tródnych\" momentach

ps. dawno niewidziałem takiej siatki jak Twoja :)

Napisano

fajnie że jesteś dumny :>

twoi nauczyciele chyba nie podzilili sie wszystkimi sekretami bo po siatce widać że niemasz pojecia co robisz w niektórych momentach ;)

Napisano

Jaka grubosc splajna ? W ogole czemu tu mowisz o splajnacha jesli modelujesz POLY ? Kurde myslalem ze chociaz jedna osoba wykorzysta genialnego SURFACE a tu walek co ?

 

Jesli dobrze mi sie wydaje to ta grubosc mozesz na dwa sposoby zrobic. Jeden to LOFT. Drugi (gorszy bo tylko widac w renderingu) dajesz zeby splajn byl renderowalny.

Extrude mozesz uzywac do robienia graniastoslupow np a nie do nadawania grubosci.

 

I POPRAW TEMAT W KONCU. Powinien byc cos jak np Pojazd 3d: i tu nazwa tego wozu (nie wiem nie znam sie i nawet nie ma zielonego pojecia co to betka 5 :P)

 

A tak to ciekawie rozpoznajemy ze patrzylismy sobie wczesniej na to jak sami robilismy i jak wychodzilo i myslelismy sobie:acha to bedzie zle. I widzac takie cos u kogos innego myslimy sobie: acha to bedzie zle. Wiec - lata praktyki :D.

Podgladuj prace najlepszych, tak sie mozna wiele nauczyc. Od razu http://news.cgland.com/index.html?code=view&no=1551&category_1st=3&category_2nd=700000&start=0(Empty%20Reference!)

i ucz sie od Boga (by DruG :P) oraz PRZEJRZYJ i wyciagnij wnioski.

 

Napisano

Hej Saczek, :)

Po pierwsze widać że jesteś początkującym w te klocki więc trochę porad Ci się przyda.

Po pierwsze w swojej siatce masz za dużo trójkątów, a to nie dobrze, bo one zazwyczaj psują geometrię !

 

Oto kilka porad odemnie jak ja robię fury.

Specjally for you ;)

 

To moja technika robienia fur:

-najpierw robię z splajnów (lines) zarys maski i łączę go w kwadraty

 

1.jpg

 

2.jpg

 

- później nakładam na to modyfikator surface z wartością 0

 

3.jpg

 

- i mesh smooth ustawiony na 2

 

4.jpg

 

- tak powinna wyglądać siatka samochodu bez meshs mootha

 

5.jpg

 

 

I jeszcze o rowkach (o to też pytałeś):

rowki.jpg

 

 

rowki2.jpg

 

Może to Ci albo komuś się przyda ;)

Napisano

Wielkie dzięki MANIAK3D, heh jesteś naprawdę WIELKI :D, zamiast mądrzyć się jak inni czasem wskazane jest też pomóc. A propos może teraz wreszcie ktoś uwierzy w możliwości MANIAKA, nie wiem czemu są tu jakieś wątpliwości??

....i jeszcze coś dla \"NIEDOWIARKÓW\" z pozdro od SACZKA :D zobaczcie i oceńcie sami http://www.m3d.republika.pl/main.htm

Napisano

Skilo - może i czasami niszczy, ale jak się wertexy, które leżą zbyt blisko siebie to błędy znikną - zobacz wycięcie (te powiększone) na masce - ero błędów.

Boolean jest łatwy ale coś za coś, trzeba później po nim posprzątać :)

 

Sikham - no fakt - to jest dobry sposób na zrobienie drobnych szczegółów - jakby rowki zrobić jeszcze w LP to po wygładzeniu powstały by zniekształcenia maski z kolei.

 

Saczek -bież się do roboty i dużo ćwicz - praktyka czyni mistrza :D

Napisano

mi chodzi o to ze kazdy kfadrat sklada sie z dwoch trojkatow, i boolean niszczy przekatna tego kwadratu, rozumiecie? czy sie myle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności