Magdalena Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Z gory chce poinformowac ze dopiero zaczynam :D wiec tak, na trafilam na maly opor, ale to prawdopodobnie z mojej niewiedzy ;P, oczywiscie sprawdzalam rozne materialy ale niestety nie uzyskalam odpowiedzi. i tak, mam nastepujacy problem: 1. jest mozliwosc stworzenia obiektu z 2 spline (jedna jest wewnatrz drugiej), ale w taki sposob aby wewnatrz nie powstala pustka i zeby uzyc modyfikacji extrude. wazne jest aby po exprude i modyfikacji edit poly, w miejscu splinow powstaly 2 poligony (nie nachodzace na siebie). mam nadzieje ze zrozumieliscie 2 jeszcze jedno pytanie :), troche nawiazujace do poprzedniego. tworzac editable spline w taki sposob ze nastepnie uzywam modyfikacji surface, pojawia mi sie jakas tam plaszczyzna. jest jakas mozliwosc wyextrudowania takiej plaszczyzny, tak aby powstal jeden obiekt z wszystkimi scianami(no wiecie, np zamkniete pudelko ) Z gory dziekuje
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 ad.1 zaznacz pierwsza krzywa, poszukaj na liscie opcji po prawej... Attach i zaznacz druga krzywa, od tej pory sa polacozne i jak zrobisz extrude... otrzymasz to co chcialas ad.2 najpierw musisz je zAttachowac jak wpunkcie 1, potem zadbac zeby punkty kontrolne 2-ch oddzielnych krzywych byly bardzo blisko siebie.. inaczej modyfikator Surface nie zamknie powierzchni
Ania Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 2. tego typu operacje łatwiej wykonywać nie na splinach i surface, ale na editable poly (klawiszem Extrude).
Magdalena Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 no wlasnie chyba nie do konca wyjasnilam. tjviking to co mowisz to jest dla mnie jasne i tak oczywiscie juz robilam, to nie jest problem, chodzi o to zeby wewnetrzny nie bylo pustki (tworzacej sie z wewnetrznego shapa). moze przyklad: jesli mam dwa okregi, jeden wewnatrz drugiego, to po polaczeniu a nastepnie extrudowaniu powstaje mi tuba a nie walec. oczywiscie to jest tylko prosty przyklad. do 2 odp tjviking. ja wiem jak robic Surface , mi chodzi o extrudowanie takiego obiektu
Wray Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o dość specyficzny cylinder. Możesz go utworzyć bez użycia krzywych. Postaw zwykły Cylinder a następnie ustaw wartość Cap Segments na 2. :)) Takie rzeczy można również robić w Editable poly za pomocą opcji Inset.
uncle Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 o to chodzi? http://juice.pl/clients/uncle/splajn.jpg
Magdalena Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 cilinder to byl tylko przyklad uncle powiedz czy mozna taki obiekt extrudowac?? tak zeby powstala pelna figura
Magdalena Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 moze zademonstruje. standardowo wewnatrz jest pustka a ja bym chciala taki obiekt to co uzyskalam to za pomoca opcji boolean, jest jakas szybsza
soshka.cg Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Chcesz mieć boxa i w nim cylinder? to zrób sobie boxa a potem cylinder i przesuń ten cylinder tam gdzie chcesz ... Blondynka tez moze modelowac ???
Gotham Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Znaczy się zagłębienie a nie dziura? ;) Przy pomocy narzędzi editable poly łatwo zamienić dziurę na zagłębienie. Ogólnie to doradzam zadawać pytania w stylu "Chcę zrobić Ipoda, ale nie wiem jak naciąć plastik na przycisk"- wtedy otrzymasz różne linki do klarownych tutoriali, czy proste rady. Z pytań w stylu "Jak stentegowac marchewkę aby nie powstała papka" trudno coś wywnioskować.
Magdalena Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 soska jak widzisz potrafie cos takiego zrobic. caly czas powtarzam to tylko pryklady, mialam nadzieje ze ktos mi to wytlumaczy
indian Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 a dokładniej narzędzia bevel, chamfer i extrude
Ania Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 (edytowane) Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach. A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem. ( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy) Edytowane 21 Lipiec 2009 przez Ania
Gotham Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 W sumie to są 3 opcje na zrozumienie tego problemu: 1)Dwa obiekty, cylinder wewnątrz boxa. 2)Jeden obiekt, box z wgłębieniem w kształcie cylindra. 3)Jeden obiekt, box z "rysunkiem" krawędzi w kształcie koła na jednym z polygonów. Btw. Przy extrud'zie powstaje dziura bo wewnętrzny okrąg jest splinem zamkniętym, zaznacz jeden z wierzchołków i wciśnij break- dziura zniknie. Niby problem zniknie ale nie mam pojęcia jakie to ma mieć zastosowanie :).
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 a ja mam wrazenie ze chodzi o "conform" czyli zeby na jakims obiekcie pojawil sie shape i tyle, tak czy inaczej problem jest naprawde wydumany i sztuczny i w trakcie zastanawiania sie nad nim zrobilabys to juz 10 razy i na kilka sposobow
uncle Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 cilinder to byl tylko przyklad uncle powiedz czy mozna taki obiekt extrudowac?? tak zeby powstala pelna figura nie tyle co extrudowac co zbudowac caly obiekt ze splajnow i na to rzucic surface
Shogun 3D Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach. A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem. ( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy) W maxie się tego nie da, bo trzecia płaszczyzna musialaby albo nie miec normalnych albo mieć dwie naraz, co jest możliwe tylko z poziomu renderingu jako two sided, ale nie na poziomie modelingu. Ania, jak Cię znam, to ten myk zrobiłasw Blendrze?
Ania Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 W Blenderze się da, ale zazwyczaj tego nie stosuję. Wystarczy ekstrudować edge. Trzecia płaszczyzna ma normalną normale w jedną stronę, tak że przy kancie po prostu odwrócony face styka się edgem z nieodwróconym, i jedyny efekt uboczny to brak smootha w tym miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi