Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z gory chce poinformowac ze dopiero zaczynam :D

 

wiec tak, na trafilam na maly opor, ale to prawdopodobnie z mojej niewiedzy ;P, oczywiscie sprawdzalam rozne materialy ale niestety nie uzyskalam odpowiedzi.

i tak, mam nastepujacy problem:

 

1. jest mozliwosc stworzenia obiektu z 2 spline (jedna jest wewnatrz drugiej), ale w taki sposob aby wewnatrz nie powstala pustka i zeby uzyc modyfikacji extrude.

wazne jest aby po exprude i modyfikacji edit poly, w miejscu splinow powstaly 2 poligony (nie nachodzace na siebie). mam nadzieje ze zrozumieliscie

 

2 jeszcze jedno pytanie :), troche nawiazujace do poprzedniego.

tworzac editable spline w taki sposob ze nastepnie uzywam modyfikacji surface, pojawia mi sie jakas tam plaszczyzna. jest jakas mozliwosc wyextrudowania takiej plaszczyzny, tak aby powstal jeden obiekt z wszystkimi scianami(no wiecie, np zamkniete pudelko )

 

 

Z gory dziekuje

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ad.1 zaznacz pierwsza krzywa, poszukaj na liscie opcji po prawej... Attach i zaznacz druga krzywa, od tej pory sa polacozne i jak zrobisz extrude... otrzymasz to co chcialas

 

ad.2 najpierw musisz je zAttachowac jak wpunkcie 1, potem zadbac zeby punkty kontrolne 2-ch oddzielnych krzywych byly bardzo blisko siebie.. inaczej modyfikator Surface nie zamknie powierzchni

Napisano

no wlasnie chyba nie do konca wyjasnilam.

tjviking to co mowisz to jest dla mnie jasne i tak oczywiscie juz robilam, to nie jest problem, chodzi o to zeby wewnetrzny nie bylo pustki (tworzacej sie z wewnetrznego shapa). moze przyklad:

jesli mam dwa okregi, jeden wewnatrz drugiego, to po polaczeniu a nastepnie extrudowaniu powstaje mi tuba a nie walec. oczywiscie to jest tylko prosty przyklad.

 

do 2 odp tjviking.

ja wiem jak robic Surface , mi chodzi o extrudowanie takiego obiektu

Napisano

Jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o dość specyficzny cylinder. Możesz go utworzyć bez użycia krzywych. Postaw zwykły Cylinder a następnie ustaw wartość Cap Segments na 2. :))

 

Takie rzeczy można również robić w Editable poly za pomocą opcji Inset.

Napisano

moze zademonstruje.

 

standardowo wewnatrz jest pustka

 

ChomikImage.aspx?k=1352032&t=633838117063145967&id=127719665&vid=127719665

 

a ja bym chciala taki obiekt

ChomikImage.aspx?k=1349886&t=633838117063145967&id=127719832&vid=127719832

 

to co uzyskalam to za pomoca opcji boolean, jest jakas szybsza

Napisano

Znaczy się zagłębienie a nie dziura? ;) Przy pomocy narzędzi editable poly łatwo zamienić dziurę na zagłębienie.

 

Ogólnie to doradzam zadawać pytania w stylu "Chcę zrobić Ipoda, ale nie wiem jak naciąć plastik na przycisk"- wtedy otrzymasz różne linki do klarownych tutoriali, czy proste rady. Z pytań w stylu "Jak stentegowac marchewkę aby nie powstała papka" trudno coś wywnioskować.

Napisano (edytowane)

Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach.

 

A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem.

( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy)

Edytowane przez Ania
Napisano

W sumie to są 3 opcje na zrozumienie tego problemu:

1)Dwa obiekty, cylinder wewnątrz boxa.

2)Jeden obiekt, box z wgłębieniem w kształcie cylindra.

3)Jeden obiekt, box z "rysunkiem" krawędzi w kształcie koła na jednym z polygonów.

 

Btw. Przy extrud'zie powstaje dziura bo wewnętrzny okrąg jest splinem zamkniętym, zaznacz jeden z wierzchołków i wciśnij break- dziura zniknie. Niby problem zniknie ale nie mam pojęcia jakie to ma mieć zastosowanie :).

Napisano

a ja mam wrazenie ze chodzi o "conform" czyli zeby na jakims obiekcie pojawil sie shape i tyle,

tak czy inaczej problem jest naprawde wydumany i sztuczny i w trakcie zastanawiania sie nad nim zrobilabys to juz 10 razy i na kilka sposobow

Napisano
cilinder to byl tylko przyklad

 

uncle powiedz czy mozna taki obiekt extrudowac?? tak zeby powstala pelna figura

 

nie tyle co extrudowac co zbudowac caly obiekt ze splajnow i na to rzucic surface

Napisano
Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach.

 

A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem.

( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy)

 

W maxie się tego nie da, bo trzecia płaszczyzna musialaby albo nie miec normalnych albo mieć dwie naraz, co jest możliwe tylko z poziomu renderingu jako two sided, ale nie na poziomie modelingu.

Ania, jak Cię znam, to ten myk zrobiłasw Blendrze?

Napisano

W Blenderze się da, ale zazwyczaj tego nie stosuję. Wystarczy ekstrudować edge. Trzecia płaszczyzna ma normalną normale w jedną stronę, tak że przy kancie po prostu odwrócony face styka się edgem z nieodwróconym, i jedyny efekt uboczny to brak smootha w tym miejscu.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności