Skocz do zawartości

Blondynka tez moze modelowac :)


Magdalena

Rekomendowane odpowiedzi

Z gory chce poinformowac ze dopiero zaczynam :D

 

wiec tak, na trafilam na maly opor, ale to prawdopodobnie z mojej niewiedzy ;P, oczywiscie sprawdzalam rozne materialy ale niestety nie uzyskalam odpowiedzi.

i tak, mam nastepujacy problem:

 

1. jest mozliwosc stworzenia obiektu z 2 spline (jedna jest wewnatrz drugiej), ale w taki sposob aby wewnatrz nie powstala pustka i zeby uzyc modyfikacji extrude.

wazne jest aby po exprude i modyfikacji edit poly, w miejscu splinow powstaly 2 poligony (nie nachodzace na siebie). mam nadzieje ze zrozumieliscie

 

2 jeszcze jedno pytanie :), troche nawiazujace do poprzedniego.

tworzac editable spline w taki sposob ze nastepnie uzywam modyfikacji surface, pojawia mi sie jakas tam plaszczyzna. jest jakas mozliwosc wyextrudowania takiej plaszczyzny, tak aby powstal jeden obiekt z wszystkimi scianami(no wiecie, np zamkniete pudelko )

 

 

Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ad.1 zaznacz pierwsza krzywa, poszukaj na liscie opcji po prawej... Attach i zaznacz druga krzywa, od tej pory sa polacozne i jak zrobisz extrude... otrzymasz to co chcialas

 

ad.2 najpierw musisz je zAttachowac jak wpunkcie 1, potem zadbac zeby punkty kontrolne 2-ch oddzielnych krzywych byly bardzo blisko siebie.. inaczej modyfikator Surface nie zamknie powierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chyba nie do konca wyjasnilam.

tjviking to co mowisz to jest dla mnie jasne i tak oczywiscie juz robilam, to nie jest problem, chodzi o to zeby wewnetrzny nie bylo pustki (tworzacej sie z wewnetrznego shapa). moze przyklad:

jesli mam dwa okregi, jeden wewnatrz drugiego, to po polaczeniu a nastepnie extrudowaniu powstaje mi tuba a nie walec. oczywiscie to jest tylko prosty przyklad.

 

do 2 odp tjviking.

ja wiem jak robic Surface , mi chodzi o extrudowanie takiego obiektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o dość specyficzny cylinder. Możesz go utworzyć bez użycia krzywych. Postaw zwykły Cylinder a następnie ustaw wartość Cap Segments na 2. :))

 

Takie rzeczy można również robić w Editable poly za pomocą opcji Inset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się zagłębienie a nie dziura? ;) Przy pomocy narzędzi editable poly łatwo zamienić dziurę na zagłębienie.

 

Ogólnie to doradzam zadawać pytania w stylu "Chcę zrobić Ipoda, ale nie wiem jak naciąć plastik na przycisk"- wtedy otrzymasz różne linki do klarownych tutoriali, czy proste rady. Z pytań w stylu "Jak stentegowac marchewkę aby nie powstała papka" trudno coś wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach.

 

A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem.

( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy)

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to są 3 opcje na zrozumienie tego problemu:

1)Dwa obiekty, cylinder wewnątrz boxa.

2)Jeden obiekt, box z wgłębieniem w kształcie cylindra.

3)Jeden obiekt, box z "rysunkiem" krawędzi w kształcie koła na jednym z polygonów.

 

Btw. Przy extrud'zie powstaje dziura bo wewnętrzny okrąg jest splinem zamkniętym, zaznacz jeden z wierzchołków i wciśnij break- dziura zniknie. Niby problem zniknie ale nie mam pojęcia jakie to ma mieć zastosowanie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam wrazenie ze chodzi o "conform" czyli zeby na jakims obiekcie pojawil sie shape i tyle,

tak czy inaczej problem jest naprawde wydumany i sztuczny i w trakcie zastanawiania sie nad nim zrobilabys to juz 10 razy i na kilka sposobow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach.

 

A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem.

( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy)

 

W maxie się tego nie da, bo trzecia płaszczyzna musialaby albo nie miec normalnych albo mieć dwie naraz, co jest możliwe tylko z poziomu renderingu jako two sided, ale nie na poziomie modelingu.

Ania, jak Cię znam, to ten myk zrobiłasw Blendrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Blenderze się da, ale zazwyczaj tego nie stosuję. Wystarczy ekstrudować edge. Trzecia płaszczyzna ma normalną normale w jedną stronę, tak że przy kancie po prostu odwrócony face styka się edgem z nieodwróconym, i jedyny efekt uboczny to brak smootha w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności