Napisano 21 Lipiec 200915 l Z gory chce poinformowac ze dopiero zaczynam :D wiec tak, na trafilam na maly opor, ale to prawdopodobnie z mojej niewiedzy ;P, oczywiscie sprawdzalam rozne materialy ale niestety nie uzyskalam odpowiedzi. i tak, mam nastepujacy problem: 1. jest mozliwosc stworzenia obiektu z 2 spline (jedna jest wewnatrz drugiej), ale w taki sposob aby wewnatrz nie powstala pustka i zeby uzyc modyfikacji extrude. wazne jest aby po exprude i modyfikacji edit poly, w miejscu splinow powstaly 2 poligony (nie nachodzace na siebie). mam nadzieje ze zrozumieliscie 2 jeszcze jedno pytanie :), troche nawiazujace do poprzedniego. tworzac editable spline w taki sposob ze nastepnie uzywam modyfikacji surface, pojawia mi sie jakas tam plaszczyzna. jest jakas mozliwosc wyextrudowania takiej plaszczyzny, tak aby powstal jeden obiekt z wszystkimi scianami(no wiecie, np zamkniete pudelko ) Z gory dziekuje
Napisano 21 Lipiec 200915 l ad.1 zaznacz pierwsza krzywa, poszukaj na liscie opcji po prawej... Attach i zaznacz druga krzywa, od tej pory sa polacozne i jak zrobisz extrude... otrzymasz to co chcialas ad.2 najpierw musisz je zAttachowac jak wpunkcie 1, potem zadbac zeby punkty kontrolne 2-ch oddzielnych krzywych byly bardzo blisko siebie.. inaczej modyfikator Surface nie zamknie powierzchni
Napisano 21 Lipiec 200915 l 2. tego typu operacje łatwiej wykonywać nie na splinach i surface, ale na editable poly (klawiszem Extrude).
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor no wlasnie chyba nie do konca wyjasnilam. tjviking to co mowisz to jest dla mnie jasne i tak oczywiscie juz robilam, to nie jest problem, chodzi o to zeby wewnetrzny nie bylo pustki (tworzacej sie z wewnetrznego shapa). moze przyklad: jesli mam dwa okregi, jeden wewnatrz drugiego, to po polaczeniu a nastepnie extrudowaniu powstaje mi tuba a nie walec. oczywiscie to jest tylko prosty przyklad. do 2 odp tjviking. ja wiem jak robic Surface , mi chodzi o extrudowanie takiego obiektu
Napisano 21 Lipiec 200915 l Jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o dość specyficzny cylinder. Możesz go utworzyć bez użycia krzywych. Postaw zwykły Cylinder a następnie ustaw wartość Cap Segments na 2. :)) Takie rzeczy można również robić w Editable poly za pomocą opcji Inset.
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor cilinder to byl tylko przyklad uncle powiedz czy mozna taki obiekt extrudowac?? tak zeby powstala pelna figura
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor moze zademonstruje. standardowo wewnatrz jest pustka a ja bym chciala taki obiekt to co uzyskalam to za pomoca opcji boolean, jest jakas szybsza
Napisano 21 Lipiec 200915 l Chcesz mieć boxa i w nim cylinder? to zrób sobie boxa a potem cylinder i przesuń ten cylinder tam gdzie chcesz ... Blondynka tez moze modelowac ???
Napisano 21 Lipiec 200915 l Znaczy się zagłębienie a nie dziura? ;) Przy pomocy narzędzi editable poly łatwo zamienić dziurę na zagłębienie. Ogólnie to doradzam zadawać pytania w stylu "Chcę zrobić Ipoda, ale nie wiem jak naciąć plastik na przycisk"- wtedy otrzymasz różne linki do klarownych tutoriali, czy proste rady. Z pytań w stylu "Jak stentegowac marchewkę aby nie powstała papka" trudno coś wywnioskować.
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor soska jak widzisz potrafie cos takiego zrobic. caly czas powtarzam to tylko pryklady, mialam nadzieje ze ktos mi to wytlumaczy
Napisano 21 Lipiec 200915 l Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach. A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem. ( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy) Edytowane 21 Lipiec 200915 l przez Ania
Napisano 21 Lipiec 200915 l W sumie to są 3 opcje na zrozumienie tego problemu: 1)Dwa obiekty, cylinder wewnątrz boxa. 2)Jeden obiekt, box z wgłębieniem w kształcie cylindra. 3)Jeden obiekt, box z "rysunkiem" krawędzi w kształcie koła na jednym z polygonów. Btw. Przy extrud'zie powstaje dziura bo wewnętrzny okrąg jest splinem zamkniętym, zaznacz jeden z wierzchołków i wciśnij break- dziura zniknie. Niby problem zniknie ale nie mam pojęcia jakie to ma mieć zastosowanie :).
Napisano 21 Lipiec 200915 l a ja mam wrazenie ze chodzi o "conform" czyli zeby na jakims obiekcie pojawil sie shape i tyle, tak czy inaczej problem jest naprawde wydumany i sztuczny i w trakcie zastanawiania sie nad nim zrobilabys to juz 10 razy i na kilka sposobow
Napisano 22 Lipiec 200915 l cilinder to byl tylko przyklad uncle powiedz czy mozna taki obiekt extrudowac?? tak zeby powstala pelna figura nie tyle co extrudowac co zbudowac caly obiekt ze splajnow i na to rzucic surface
Napisano 22 Lipiec 200915 l Przecież soska ci wytłumaczył. Ewentualnie jeszcze attach. A jeśli chcesz uzyskać niemanifold , czyli że z górnej powierzchni ma wystawać w dół cylinder i być zweldowany z tym płaskim - tego się w maxie nie da z tego co wiem. ( http://www.math.sunysb.edu/~sorin/online-docs/blender/html/gfx/chapter_mesh_modelling/SubSurf06.png czegoś takiego się w maxie nie da, na jeden edge mogą być tylko dwa facy) W maxie się tego nie da, bo trzecia płaszczyzna musialaby albo nie miec normalnych albo mieć dwie naraz, co jest możliwe tylko z poziomu renderingu jako two sided, ale nie na poziomie modelingu. Ania, jak Cię znam, to ten myk zrobiłasw Blendrze?
Napisano 22 Lipiec 200915 l W Blenderze się da, ale zazwyczaj tego nie stosuję. Wystarczy ekstrudować edge. Trzecia płaszczyzna ma normalną normale w jedną stronę, tak że przy kancie po prostu odwrócony face styka się edgem z nieodwróconym, i jedyny efekt uboczny to brak smootha w tym miejscu.