Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Ostatnio postanowiłem nauczyć się wklejania obiektów do np. zdjęć, filmów itp.

Tak więc stworzyłem niby-model statku kosmicznego i chciałem stworzyć imitację że on naprawdę znajduje się na biurku.

 

Prosił bym o jakieś porady co do tych scen jak i na przyszłość.

 

Wiem że podstawka jest paskudna, miała wyglądać na plastikową, ale gdy dawałem jasną teksturę to wyglądała jeszcze gorzej niż teraz...

I chyba trzeba by było zrobić aby rzucała trochę cienia przed siebie, to akurat postaram się jeszcze poprawić.

 

Rendery w V-Ray'u.

 

A tutaj linki do renderów w wyższej rozdzielczości:

http://www.tsp2.yoyo.pl/1-render.jpg

http://www.tsp2.yoyo.pl/2-render.jpg

http://www.tsp2.yoyo.pl/3-render.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Powitać! ;)

 

Ja Ci powiem, że jak mi się pierwszy render otwierał to dosyć fajnie to wyglądało ;) Cienie statku fajne, ale ta podstawka niweczy cały efekt (nie daje cienia). Wyrenderuj bez podstawki, a ją popraw (jakieś chamfery i lepszy materiał).

 

Głosuję na render numer 1 ;)

 

Pozdrawiam i pracuj dalej, Mariusz.

Napisano (edytowane)

z global illumination tworzyło mi wrażenie że światło odbija się na obiekty od podłoża;

ponadto potrafiłem sprecyzować gdzie i jakiej wielkości źródło światła leżało w rzeczywistości. Kolorystyka też jest bardzo ważna. Zdefiniuj ją.

Zgodzę się z blomd że należy dodać również odbicie

uncle: Masz rację.

Mój przykład który wykonany został sobie jakiś czas temu...

to czysty render, tylko ziarno w photoshopie.

http://img13.imageshack.us/img13/4895/matte03.jpg

Więcej info:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58117

Oczywiście vRay.

Edytowane przez Camel
Napisano

Wybaczcie że tak długo nie odpisywałem, starałem się porobić w scenie wasze zalecenia.

Poprawiłem podstawkę, trochę bałem się dawać przezroczystą więc dałem taką matową. Dodałem także jej cienie aby bardziej wyglądało jak by stała na tym biurku.

Zmieniłem także kolor światła na bardziej niebieskawy.

Dodałem także leciutkie odbicie na blacie, ale trochę miernie raczej wyszło (w załączniku pod spodem jest wersja bez odbicia i z)

 

Bez:

http://www.tsp2.yoyo.pl/bez.jpg

Z:

http://www.tsp2.yoyo.pl/z.jpg

 

Globalnego światła jeszcze nie dodawałem, za mało się nim bawiłem i trochę nie pewny jestem, ale zobaczę, może coś wyjdzie.

 

Dodaję także render samego okrętu.

Napisano

hej niby jest juz prawie ok, ale zobacz jak idzie swiatlo i jakie sa cienie w otoczeniu

 

57210905.jpg57210905.jpg

 

ta srubka czy cos zaznaczona kolkiem dobrze pokazuje Ci intensywnosc i kierunek cienia.

Jesli idziesz w przezroczysta podstawke, to rzuci ona cien, ale rozswietli go swiatlo przechodzace przez nia. Jesli chcesz sie w to pobawic to poczytaj o kaustyce.

 

Hej

 

edit: ten cien co narysowalem to powinien byc bardziej rozmyty pod koniec i o bardziej czerwonej barwie, ale to tak tylko dla kontrastu i na szybko :P

Napisano

alo

to pewnie nie bedzie profesjonalnie ;) ale scena jest mala, obiekty tez

w miejscu statku daj ksiazke czy cos z grubsza w ksztalcie modelu i zrob foto - zobaczysz jakie beda cienie, bedzie latwiej dobrac swiatlo

pzdr

Napisano

ogolnie to najlatwiej poprostu odtworzyc w metrach scene i zrodla swiatla, czyli pewnie zarowka pod sufitem, jak nie masz wprawnego oka zeby okreslic wysokosc / polozenie to uzyj miarki ;)

Napisano

To nadal wygląda na cg.. Masz obiekt na renderze - i musisz położyc źródło światła względem obiektu tak jak to źródło leży w rzeczywistej przestrzeni. To ułatwi zadanie. Podałem Ci juz tego przykład.

Kiełbaster dobrze radzi odnośnie HDRI...

 

Poszukaj w google o vvray indirect/global illumination :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności