Mati-PL Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Witam! Ostatnio postanowiłem nauczyć się wklejania obiektów do np. zdjęć, filmów itp. Tak więc stworzyłem niby-model statku kosmicznego i chciałem stworzyć imitację że on naprawdę znajduje się na biurku. Prosił bym o jakieś porady co do tych scen jak i na przyszłość. Wiem że podstawka jest paskudna, miała wyglądać na plastikową, ale gdy dawałem jasną teksturę to wyglądała jeszcze gorzej niż teraz... I chyba trzeba by było zrobić aby rzucała trochę cienia przed siebie, to akurat postaram się jeszcze poprawić. Rendery w V-Ray'u. A tutaj linki do renderów w wyższej rozdzielczości: http://www.tsp2.yoyo.pl/1-render.jpg http://www.tsp2.yoyo.pl/2-render.jpg http://www.tsp2.yoyo.pl/3-render.jpg
mariusz89016 Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Powitać! ;) Ja Ci powiem, że jak mi się pierwszy render otwierał to dosyć fajnie to wyglądało ;) Cienie statku fajne, ale ta podstawka niweczy cały efekt (nie daje cienia). Wyrenderuj bez podstawki, a ją popraw (jakieś chamfery i lepszy materiał). Głosuję na render numer 1 ;) Pozdrawiam i pracuj dalej, Mariusz.
uncle Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 kolor swiatla na renderze sie nie zgadza z kolorem zdjecia ;) no i minimalnie blur i noise;)
blomd Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 przydało by się jeszcze delikatne odbicie na blacie :)
Camel Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 (edytowane) z global illumination tworzyło mi wrażenie że światło odbija się na obiekty od podłoża; ponadto potrafiłem sprecyzować gdzie i jakiej wielkości źródło światła leżało w rzeczywistości. Kolorystyka też jest bardzo ważna. Zdefiniuj ją. Zgodzę się z blomd że należy dodać również odbicie uncle: Masz rację. Mój przykład który wykonany został sobie jakiś czas temu... to czysty render, tylko ziarno w photoshopie. http://img13.imageshack.us/img13/4895/matte03.jpg Więcej info: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58117 Oczywiście vRay. Edytowane 11 Sierpień 2009 przez Camel
Oleksiak Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Mógłbyś pokazać sam model statku z bliska w jakieś większej rozdziałce ?
Mati-PL Napisano 11 Sierpień 2009 Autor Napisano 11 Sierpień 2009 Wybaczcie że tak długo nie odpisywałem, starałem się porobić w scenie wasze zalecenia. Poprawiłem podstawkę, trochę bałem się dawać przezroczystą więc dałem taką matową. Dodałem także jej cienie aby bardziej wyglądało jak by stała na tym biurku. Zmieniłem także kolor światła na bardziej niebieskawy. Dodałem także leciutkie odbicie na blacie, ale trochę miernie raczej wyszło (w załączniku pod spodem jest wersja bez odbicia i z) Bez: http://www.tsp2.yoyo.pl/bez.jpg Z: http://www.tsp2.yoyo.pl/z.jpg Globalnego światła jeszcze nie dodawałem, za mało się nim bawiłem i trochę nie pewny jestem, ale zobaczę, może coś wyjdzie. Dodaję także render samego okrętu.
ptaszek Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 hej niby jest juz prawie ok, ale zobacz jak idzie swiatlo i jakie sa cienie w otoczeniu ta srubka czy cos zaznaczona kolkiem dobrze pokazuje Ci intensywnosc i kierunek cienia. Jesli idziesz w przezroczysta podstawke, to rzuci ona cien, ale rozswietli go swiatlo przechodzace przez nia. Jesli chcesz sie w to pobawic to poczytaj o kaustyce. Hej edit: ten cien co narysowalem to powinien byc bardziej rozmyty pod koniec i o bardziej czerwonej barwie, ale to tak tylko dla kontrastu i na szybko :P
Sunedge Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 alo to pewnie nie bedzie profesjonalnie ;) ale scena jest mala, obiekty tez w miejscu statku daj ksiazke czy cos z grubsza w ksztalcie modelu i zrob foto - zobaczysz jakie beda cienie, bedzie latwiej dobrac swiatlo pzdr
uncle Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 ogolnie to najlatwiej poprostu odtworzyc w metrach scene i zrodla swiatla, czyli pewnie zarowka pod sufitem, jak nie masz wprawnego oka zeby okreslic wysokosc / polozenie to uzyj miarki ;)
Master Kiełbaster Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 postaw srebrną bombkę w miejscu statku zrób jej zdjęcie, przerób je na HDRI i tym oświetl scenę
Camel Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 To nadal wygląda na cg.. Masz obiekt na renderze - i musisz położyc źródło światła względem obiektu tak jak to źródło leży w rzeczywistej przestrzeni. To ułatwi zadanie. Podałem Ci juz tego przykład. Kiełbaster dobrze radzi odnośnie HDRI... Poszukaj w google o vvray indirect/global illumination :p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się