mkeruj Napisano 24 Sierpień 2009 Napisano 24 Sierpień 2009 No, zwykle innych dołowałem moimi dennymi uwagami, teraz przszedł czas i na mnie. Trochę wolnego czasu się zjawiło, więc przyszło mi do głowy dokończyć w ramach ćwiczeń robotę, którą kiedyś zacząłem, a potem z nawału zadań porzuciłem. Referencje: więcej referek: http://www.archdaily.com/12871/winters-studio-mos-architects/ Na razie jadę z odtworzeniem z grubsza wnętrza, override material na wszystko, więc niespecjalnie jest co oglądać, ale co tam: Bardziej zależy mi na odtworzeniu klimatu i w miarę wiernie materiałów, niż idealnie modeli. No i chce to zrobić tak,żeby nie wstyd było wrzucić do jakiegoś portfolio, albo innego FW :D PZDR mkeruj
hcpiter Napisano 24 Sierpień 2009 Napisano 24 Sierpień 2009 Referka wypasna :) Przedewszystkim trzymaj sie klimatu jaki jest na referce a bedzie dobrze. Pozdrawiam
Marshall Napisano 24 Sierpień 2009 Napisano 24 Sierpień 2009 Wchodzę sobie w Twój wątek - przeskoczyłem opis i myślę sobie: deeeejjjjjmmmmm ;). j/hcpiter - trzymaj się klimatu. Powodzenia, będę kibicował.
Camel Napisano 24 Sierpień 2009 Napisano 24 Sierpień 2009 mkeruj , detaliczny model też się liczy, kolorystyka, oświetlenie, dobre tekstury!
mkeruj Napisano 24 Sierpień 2009 Autor Napisano 24 Sierpień 2009 (edytowane) Dunablaster, wiedziałem, że to kiedyś nastąpi... Marshall, hcpiter - szukam: Edit: szukam dalej..... ... Edytowane 24 Sierpień 2009 przez mkeruj
mkeruj Napisano 26 Sierpień 2009 Autor Napisano 26 Sierpień 2009 Jadę dalej: Opinie pożądane. Kremowy odblask na suficie drobnostka, za mocno odbijający sufit tego aneksu na srodku. PZDR
Camel Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 -stół jest węższy od tego z refki. -dlaczego pominąłeś zgodne z referencją ustawienie lamp na suficie? -przy okazji pobłądziłeś, moim zdaniem z drzwiczkami od tej czarnej szafy - na refce są prosto na twoim jak schodki coraz głębiej wprzód.. -zjadłeś mnóstwo książek :/
Vega Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 (edytowane) -stół jest węższy od tego z refki.Skąd wiesz? Obliczyłeś? Może obliczyłeś długość łuku ortodromy? Jest inne ujęcie. Odległość stołu od kamery na renderze jest inna niż odległość stołu od kamery na zdjęciu. -dlaczego pominąłeś zgodne z referencją ustawienie lamp na suficie?Według mnie to nie zmienił nic w ustawieniach lamp na suficie. Lampy idą jakby w kształcie U. Przypomina to ułożenie na referce. -przy okazji pobłądziłeś, moim zdaniem z drzwiczkami od tej czarnej szafy - na refce są prosto na twoim jak schodki coraz głębiej wprzód..Może to nie są drzwi od szafki tylko wnętrze szafki? Tego nie wiesz zbytnio. mkeruj jeszcze pewnie nie dokończył pracy i nadal nad tym pracuje. -zjadłeś mnóstwo książek :/Może doda jeszcze książki. Na razie książki to zbędny element. To nie jest skończona praca. Może chce dodać coś od siebie. Twórca filmu na podstawie lektury nie odwzorowuje w 100% książki. Zawsze doda coś od siebie. Dobrze Tobie idzie mkeruj i oby tak dalej :) Edytowane 26 Sierpień 2009 przez Vega 1
Camel Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 VegA92:Dziękuję że tak spojrzałeś na moje komentarze do pracy mkeruja. nie będę się już tak udzielał. Dziękuję jeszcze raz. Przepraszam mkeruj'a. Pozdrawiam
Vega Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 (edytowane) Nie chodzi mi o to, że źle oceniłeś, ale zawsze trzeba spojrzeć na pracę z kilku stron, a nie tylko z jednej. Każdy ma prawo powiedzieć swoje zdanie, ale też każdy ma prawo skomentować czyjeś zdanie. Sorry za offtop :) Edytowane 26 Sierpień 2009 przez Vega
mkeruj Napisano 26 Sierpień 2009 Autor Napisano 26 Sierpień 2009 Dunablaster: Przeczytaj pierwszy post, jeśli już wnikasz. Ustawiam światło. Mam nadzieję że widać to na rendach które wrzuciłem. Wszystko co nie ma na nie wpływu jest na ukrytych warstwach, bo nie ma sensu czekać po 30 minut (potrzebuję odbić) na każdy test. Jak widać - ten ostatni jest oznaczony numerem 16. Prosząc o opinie i rady miałem na myśli coś w tym sensie: "Niebieskiego mało, pokręciłbym turbidity" "Popracuj nad mapą refl w betonie, wytarte plamy są za mało widoczne" Czy przesuwne drzwi szafy są "prosto"? Rozsądek mówi mi, że raczej trudno by się przesuwały. Zapoznaj się z referencjami - są w pierwszym poście. VegA92 Lampy starałem się ustawić wzorując się z grubsza na referencjach, ale raczej nie miało to dla mnie większego znaczenia. Jest ich tu ponad 140, nie mam dokładnych rysunków, olałem. Dunablaster wnika w szczegóły, ale ja mam trochę inny "target". Ogólnie posty z komentarzami staram się przesiewać przez gęste sito, wolę mało a treściwie z radą, niż 500 linijek z widzimisię (czy też widzimisiem). hcpiter, Marshall, Filip Pracowaliście kiedyś z taką ilością IESów? Mam problem: Zamiast od początku roboty kopiować je jako instance, to każdy jest oddzielną kopią bez powiązań. Teraz - gdy chcę zwiększyć multi IESów, musiałbym wchodzić w każdy oddzielnie. Demigod doradził mi Light lister, ale tam też są one pooddzielane. Nie macie patentu, żeby zrobić to hurtowo, modyfikatorem jakby? PZDR
hcpiter Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Patent na to jest taki zeby wywalic calkiem iesy :) Nie sprawdza sie w takim wnetrzu, ewentualnie mozesz dodac kilka po bokach i w centrum, reszta vL . Ja pobawil bym sie najpierw w modelowanie tej sceny, przedewszystkim odbicia i modele beda mialy duzy wplyw na calosc :)
Marshall Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Póki co idziesz w dobrą stronę IMO, ale zabrałeś się chyba za wszystko nie od tej strony. Moja rada - wymodeluj sobie całą scenę, powrzucaj modele, następnie wrzuć testowe teksturki i baw się z shaderami bo sam wiesz że to wszystko oddziałuje bezpośrednio na GI. Nó a później dopiero zabawa światłem. Pozdrawiam.
mkeruj Napisano 27 Sierpień 2009 Autor Napisano 27 Sierpień 2009 Dobrze gadacie chłopaki, będę drążył modele i shadery, chce tylko z grubsza złapać kolorystykę pomieszczenia i światło, żeby potem nie testować ciężkiej sceny, bo to dłużej potrwa. Jak coś mi zmieni GI, to łatwiej będzie małą korektę nanieść niż dużą Tymczasem: Muszę beton pomęczyć, to chyba będzie najważniejszy element całości. PS: Trosiek, dzięki za panoramkę za okno :D
NV Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Coraz ładniej :) Ale w finalu trochę przyjaraj widok za oknem.
09121986 Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Hej , ładnie idzie , hmmm ale z halogenami przesadziłeś chyba troszku (too big)... A tak wogole to widzę że lekko odbiegasz od refki , nie lepiej takim sposobem -> ustawić camerke ,wrzucić w viewport bgr refke i dopasować wszystko idealnie ?? sam tak robię i elegancko wychodzi , tyle że trzeba spędzić trochę na dopasowaniu a poźniej to już leci ... tak czy inaczej powodzenia ;) :)
Marshall Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 @ 09121986 - masz może jakiś tut co do dopasowywania ref w viewporcie? Bo kilka razy próbowałem i zawsze mi coś nie bangla. Co do ref' - moim zdaniem ref' w przypadku viz to tylko ref' i nic więcej, to że stolik/krzesełko/obrazek będą w innym miejscu to chyba nikomu dupy nie urwie, chodzi (moim zdaniem oczywiście) o ogólne utrzymanie stylistyki i klimatu wnętrza, choć zamysł oczywiście powinien pozostać taki sam. Sorry za offtop mkeruj. Pozdrawiam.
mkeruj Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 Też bym obejrzał zawsze robiłem "na oko", czasami jest dziwna perspektywa i problem miałem.
Marshall Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 (edytowane) http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene znalazłem w tutku Kuby D. ale to rysowanie linii perspektywy to dla mnie czarna magia e: jeszcze tylko pytanko - skąd bierzesz refki? Edytowane 28 Sierpień 2009 przez Marshall
mkeruj Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 Marshall, jeśli o mnie chodzi to przeglądam stroną podaną w pierwszym poście, niektóre są naprawdą fajne, do tego jest ułatwienia w postaci rzutów z góry. Stamtąd robiliśmy kilka minibitew. PZDR
mkeruj Napisano 29 Sierpień 2009 Autor Napisano 29 Sierpień 2009 Hi again Teraz myślę, żeby się zająć detalami. What you think?
09121986 Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 mkeruj - Porszę Cie zmniejsz te halogeny ;) :D hehe , a tak poważnie to naprawdę te blisko kamery są ogromne ... Marshall - tuta to nie mam ,ale to proste , rysujesz linie zbiegu , w topview stawiasz plane , i cam ... w cam rzucasz backgrn z refką , rzucasz viewframe , i kręcisz kamerką , jak się dopasuje mniej wiecej , to krecisz focal lenght zeby dopasowac elegancko , i jak podłoge spasujesz to juz potem lekko idzie ... (może na dniach szybkiego tutka wlanę ,ale naprawdę filozofii w tym nie ma , kwestia cierpliwości przy dopasowywaniu ;) Sorry za offtopa ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się