Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Postanowiłem wymodelować RPG-7, czyli ręczną przeciwczołgową wyrzutnię granatów. Jest to dotychczas mój najlepszy model.

68606953.jpg

Chciałbym zacząć teksturować, tylko nie za bardzo wiem jak. najlepiej było by przy pomocy UVW Mapping box i cylindrical, tylko nie wiem jak dać te dwa, chyba że podzielę model na części ;/.

 

Parę innych zdjęć:

http://img297.imageshack.us/gal.php?g=20557309.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż siatkę, bo widzę parę bugów.

Co do mapowania, to radze poszukać coś na temat UVW Unwrap.

Powodzenia.

Napisano
  • Autor

bugów może parę jest, bo za bardzo to chyba modelować nie umiem, coś kombinuję, ale zwykle rzadko nadaje się do pokazania :/

 

PS: da się wyręderować siatkę?

 

Siatka: http://img32.imageshack.us/img32/600/rpgi.png

 

PS2: jak zrobić, aby na jednym modelu był i box i cylindrical, i każdy mógł być w innym miejscu?

 

PS3: Na razie całość na box, jak się dowiem jak robić wszystkie oddzielnie na jednym modelu to będzie może lepiej wyglądało:

rpg7b.jpg

Edytowane przez madin

Napisano

PS: jak renderujesz w vray'u, to proszę: http://jg3d.blogspot.com/2009/02/how-to-create-wireframe-material-with-v.html

 

PS2: jak chcesz zmienić położenie mapowania, to w tym celu powinieneś nacisnąć "+" obok UVW Mapping, później zaznaczyć Gizmo, i posłużyć się narzędziem move, scale, lub rotation.

 

Jak już chcesz mapować tą Rpg, to lepiej podziel ją na elementy :).

 

Przednia rękojeść ma trochę skopaną siatkę, i przez to powstają na niej bugi. Nie używaj booleana, bo to samo zło (jeśli się nie potrafi naprawić po nim błędów), raczej staraj się modelować.

Napisano

kawałek z jasnego drewna, nienaturalnie układa się tekstura. Kto normalny pociął by drewno w ten sposób, jeśli w ogóle się tak da.

Siatka nawet niezła. ;)

Napisano

W wojsku byłem celowniczym RPG, więc bardzo dobrze znam ten sprzęt i muszę powiedzieć, że Twój model średnio wyszedł. Pierwsze co się rzuca w oczy to celownik optyczny, który totalnie skopałeś. Gdzie Ty go umiejscowiłeś po środku? on powinien być wsuwany z boku na szynę, którą zrobiłeś, a na górze są standardowe przyrządy celownicze. Druga sprawa to dysza, a dokładnie jej końcówka, powinna być inna. W sumie widzę dużo niezgodności z oryginałem, miałeś chyba kiepskie plany. W sieci jest przecież pełno zdjęć dobrej jakości tego granatnika, np. tu http://www.motionpicturearmourer.com/rpg.jpg

Napisano

Hmmm może pomoże http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=61448

 

Wizjoner: daj znać czy mój daje rade bo korzystałem z dziwnych referek (na jednych była jakaś rzeczy a na innej nie :P)

 

Co do tego modelu to za szybko wskoczyłeś w UVW bo tak jak napisał wizjoner jest kilka błędów.

Edytowane przez Oleksiak

Napisano
  • Autor
  Wizjoner napisał:
W wojsku byłem celowniczym RPG, więc bardzo dobrze znam ten sprzęt i muszę powiedzieć, że Twój model średnio wyszedł. Pierwsze co się rzuca w oczy to celownik optyczny, który totalnie skopałeś. Gdzie Ty go umiejscowiłeś po środku? on powinien być wsuwany z boku na szynę, którą zrobiłeś, a na górze są standardowe przyrządy celownicze. Druga sprawa to dysza, a dokładnie jej końcówka, powinna być inna. W sumie widzę dużo niezgodności z oryginałem, miałeś chyba kiepskie plany. W sieci jest przecież pełno zdjęć dobrej jakości tego granatnika, np. tu http://www.motionpicturearmourer.com/rpg.jpg

 

Dzięki za rady, na zdjęciach nie widziałem tego standardowego przyrządu celowniczego, i dlatego nie wygląda jak powinien. Na razie tak zostawię, nie chce mi się tego poprawiać. Służyło to jako przypomnienie modelowania po dłuższej przerwie ;).

 

PS: na tym zdjęciu właśnie się wzorowałem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności