Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 (edytowane) Witam. Ostatnio jakoś nie mam polotu do tworzenia grafiki. Właściwie to prze leniuchowałem całe wakacje :/ Ale uznałem, że trzeba w końcu coś tam sobie zacząć dłubać choćby to nie miałoby być coś powalającego na nogi. Pomyślałem sobie, że pomęczę trochę mojego pendrive'a. Na razie jestem w połowie pierwszego elementu, ale chciałbym na to już nałożyć materiał. No i mam problem bo nie wiem jak uzyskać ciekawy połysk. Jak np. coś takiego... No a mi wychodzi tylko coś takiego... :| Wiem, że obiekt potrzebuje mieć co odbijać, ale rozmieściłem w okół niego plejny z materiłem VrayLightMtl i nic mi to nie dało :/ W okół obiektu rozmieściłem cztery światła I tak jakby to nie jest to co bym chciał osiągnąć ^^ Edytowane 4 Październik 2009 przez Trybal
Marshall Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 wrzuć jakąś HDR'ke do otoczenia i wtedy będzie co odbijać :)
chveti Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Masz też dużo za duże rozproszenie światła.
kamil.ochel Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 a w ogole ten material ma glossy w refleksach na 1.0? :D
zgred Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 i materiał na ten obiekt daj jakiś z twardymi odbiciami.
Đraven Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 I przydałoby się lepsze tło: pendrive jest czarny i nie oświetlone elementy zwyczajnie nie będą widoczne na czarnym tle.
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 Marshall - Zawsze mam z HDRK'ami problem :/ W sensie, że jestem mało obeznany w temacie ich użytkowania :/ Mam je wrzucić do otoczenia czyli do Environment tak? Bo tak własnie zrobiłem i niestety nie widać, żadnej różnicy :/ Widziałem, że niektórzy też wrzucają czasami HDRK'i jako mapę reflect w materiale obiektu. chveti - Mam za duże rozproszenie światła w jakim sensie? Jest ich za dużo? Są źle rozstawione? kamil.ochel - Nie... Było 0.8. Myślałem, że na jedynce nie odbija w ogóle. Naprawdę nie wiedziałem o tym ^^ Dzięki :) Ten reflekt wygląda teraz lepiej :) zgred - Co to są twarde odbicia? Czyżby to co właśnie doradził mi kamil.ochel? :) Đraven - Coś takiego jak wyżej?
zgred Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Co to są twarde odbicia? Czyżby to co właśnie doradził mi kamil.ochel? :) Tak, był szybszy i napisał wcześniej ;]
tweety Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Zapomnij o glossy reflection na takim ekranie. Proponuję doliczyć to na oddzielnym pasie. Tam gdzie chcesz żeby był taki ładny gradiencik wrzuć glossy 1. Czyste mirrorowate odbicie. Odbij w tym jakiegoś plane'a z gradientem, tak aby w miarę ci się podobał. później w kompozycji dodasz to odbicie na screenie lub add i styknie. Jak ci się odbicie nie spodoba, przeliczysz jeszcze raz samo odbicie i tak do skutku. Bardzo szybka metoda. Większość takich packshotów jest przeliczana właśnie na oddzielnych pasach: różne odbicia dla różnych części modelu, maskowane czarnym materiałem. Takiego Giorgio Armani można z łatwością oświetlić w jeden góra dwa dni, włącznie z kompozycją. Edit: HDRka w kich shotach musi spełniać dwa podstawowe wymogi: nie mieć agresywnych hotspotów i mieć bardzo dużą rozdzielczość. W przeciwnym razie wyjdą ci przepalenia na materiałach lub piskeloza w odbiciach. HDRka w studio to z reguły zło ;)
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 tweety- Naprawdę się ciesze, że się angażujesz w pomoc i naprawdę doceniam to. Ale... Ale... Ale bardziej zrozumiale proszę :D Ja tępy jestem :D Np. nie wiem co to są passy. Nie wiem co to są packshoty i hotspoty :( Btw. Profesjonalistę można poznać po tym, ze mówi niezrozumiałymi terminami ^^
kamil.ochel Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 passy ja robisz render na passach to osobno dostaniesz plik z: kolorem, odbiciami, GI, refrakcją i tak dalej i tak dalej packshoty to są zdjęcia które idą na pudełka produktów :) a hotspoty w hdrce to takie bardzo mocja świecące punkty jak słońce, bo w hareerce słońce się różni od żarówki jasnością w przeciwieństwie do jpega przyjżyj się jak wyglądają te odbicia na armanim i zrób podobne w psie i je odbijaj
tweety Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 kamil, nie do końca tak. pasy to są części składowe renderingu. tylko tyle. To co jest w render elements to tylko część pasów. I tak lecąc po kolei: możesz używać pasów w render elements. Vray diffuse filter, global illumination etc. Ale możesz też renderować coś z osobnej scenki i traktować ten wypuszczony render jako pas. Dlaczego nazywamy to pasami? Bo renderujesz finalny obrazek w częściach które potem składasz w PS czy Afterze. Niestety nie mogę pokazać jak wypuszczam passy w PI, ale jakoś to opiszę. Musisz zastanowić się co tak naprawdę tutaj możesz rozłożyć na osobne scenki i wyrenderować osobno. Możesz policzyć osobno materiały matowe: plastiki czy guma. Potem osobno renderujesz materiały bardziej szklane. Potem renderujesz osobno napisy czy świecące elementy. Ok, zaczynamy: 1. renderujemy same elementy matowe (obudowa telefonu). tutaj bez kombinowania same vraylighty wystarczą, materiał ma glossy reflections, szary kolor. elementy błyszczące też renderujesz w tym pasie: też glossy ale o mniejszym stopniu. jeśli obudowa ma glossy 0,6 to chromy mogą mieć 0,8 i zmniejszony reflections. render zapisujesz jako sandisk_diffuse.tga 2. teraz wrzucasz ten sam model telefonu z tą samą kamerą do czystej sceny. elementy które są glossy zastępujesz czystym czarnym materiałem. na elementy które muszą być bardziej błyszczące dajesz materiał z glossy 1,0 i mocny reflections. wokół modelu rozmieszczasz duże plane'y z gradientami. teraz metodą prób i błędów starasz się odbić te plane'y jak najładniej w modelu. tutaj schodzi najwięcej czasu. finał zapisujesz jako sandisk_reflection.tga 3. teraz napisy: mapujesz napisy, i renderujesz zcysty bielutki na 100% napis na czarnym telefonie. render zapisujesz jako sandisk_napisy.tga 4. świecące elementy tak samo tyle, że w kolorze lub z jakąs teksturą. finał zapisujesz jako sandisk_lights.tga 5. wrzucasz wszystko do PS'a: - na białym tle umieszczasz diffuse'a - nad nim reflection w trybie add lub screen - napisy tak samo na add lub screen - lights na screen bawisz się opacity, maskujesz.. i już. oczywiście to wszystko w extra skrócie. passów jest o wiele więcej. samych reflections dla Armaniego rozdzieliłbym na 4-5 passów. diffuse policzyłbym na dwóch passach. to bardzo szybka metoda jesli chodzi o "wymianę" jakiegoś odbicia które psuje efekt. zamiast przeliczać wszystko renderujesz tylko jeden pas i podmieniasz. nie pasuje dalej? znowu renderujesz i tak do skutku :) Pozdrawiam 2
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 (edytowane) Dzięki tweety leci rep :) Czyli mam rozumieć, że w sumie wszystko da się zrobić na raz tylko, ze w przypadku passów w razie czego łatwiej podmienić ew. rzeczy które mi nie pasują tak? Co do składania tego w PS i maskach. Podałeś przykład na czarnej obudowie. A jeśli element jest np. powiedzmy czerwony to maskę daje czerwoną matową tak? No bo jak dam czarną to w PS po bawieniu się z opacity wyjdzie kogiel mogiel. Tak to przynajmniej widzę. Dobrze rozumiem? A mógłbyś pokrótce opisać standardowe najczęściej używane passy? Albo dać jakiś odnośnik do artykułu czy tutoriala? Czym się np. różni GI od RawGI? Albo co daje background albo atmosphere? Niektóre rzeczy kojarzę ale większość mało albo nic mi nie mówi :/ I jak z tego korzystać? Mam po prostu dodać do listy i renderować? Pierwsze podejście z plejnem i gradientem. Edytowane 13 Wrzesień 2009 przez Trybal
tweety Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 ech.. hehe tego jest na całe godziny gadania ;) wszystko da się zrobić na raz oczywiście: tak jak robią Every na przykład. Tyle, że czasami bardziej produktywnie jest przeliczyć coś osobno żeby potem szybko móc podmienić. takie coś wygrzebałem: http://www.seraph3d.com/CompositingTutorialA02.htm stare ale na początek wystarczy. generalnie pokazuje zasadę o co chodzi w tym renderingu na pasach. tutaj na przykładzie modeli 3d w realnym zdjęciu. kilka passów: shadow, AO, specular. Czego najczęściej używam? reflection, shadow, ao, fallof, zdepth itp. Podałeś przykład na czarnej obudowie. A jeśli element jest np. powiedzmy czerwony to maskę daje czerwoną matową tak? nie. maskę dajesz też czarną. jesli masz biały reflection na czarnym tle wtedy wystarczy tylko wrzuć w PS tryb screen i czarny znika a biały się ładnie nakłada na wcześniejszą warstwę. renderowanie kolorowych masek to inny temat ;) passy z render elements są opisane w spot3d: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_elements.htm po prostu pokombinuj z nimi
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 Upek... Poprawiłem oświetlenie, refleksy i dodałem nowy element obudowy...
BLADE Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 ja bym zmienił tlo. jest takie nijakie, puste. niech lezy na czymś co coś odbija itp. narazie to tak lewituje jak w przestrzeni kosmicznej. no i nad światłem musisz popracować. lewa częśc za mocno odbija i jest przejarany element a prawa za ciemna i obiekt ginei w tle.
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 Tło, może rzeczywiście przydałoby się poprawić, ale co do przestrzeni to nie wydaje mi się. Ponieważ myślę zrobić z tego krótką animację z racji tego, że ten pendrive się bardzo fajnie otwiera i zamyka. A do tego przestrzeń jest raczej ok bo kamera by latała w okół obiektu. No chyba, że ktoś ma jakąś inną propozycję.
BLADE Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 oceniam tylko to co jest a nie to co będzie :) tło ma to do siebie że wpływa na całośc, odbicia itp. proponuje najpierw zrobić fajnego stilla a później ewentualnie animke.
noted Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 A ja proponuję najpierw wymodelować, a potem renderować nakładać materiały itd. bo póki co to słabo widać ten model wydaję mi się ze ma błędy, ale może mnie się wydawać tylko bo słabo go widać
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 Kolejny upek. A tu z podświetlonym napisem. Świeci gdy jest podłączony do portu :)
Đraven Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 @ tweety: ode mnie też masz pozytywa, bo nie wiedziałem, co to są te passy i się czegoś nowego nauczyłem :) Trybal co do podświetlenia: fatalnie wyszło, napis jest ciemniejszy niż niepodświetlony i prawie w ogóle go nie widać na tym czarnym tle. Spróbuj może to zrobić z VrayLightMtl + jakiś glow w postpro :) (oczywiście, o ile to jest robione w Vray :)
dac77 Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Dajcie gościowi spokój. Musi poprubować, poeksperymentować i dopiera za kilka miesięcy zacznie produkować coś z czego będzie dumny.
noted Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 no tak ale żeby miał być z czego dumny za kilka miesięcy teraz musimy go naprowadzać na właściwy tor :) przecież po to założył topic a i nawet sam Master tweety się pofatygował no już na samym początku zaszczyt go kopnął w... ekhm.. model :P ma niezły start teraz tylko słuchać rad doświadczonych kolegów (nie mam na myśli siebie :P) i szkolić się :)
dac77 Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Tak, ale i tak musi popróbować wszystkiego, żeby nie tylko umieć i wiedzieć ale i rozumieć. Na samym początku człowiek cieszy się z kwadrata i dwóch lamp, potem z prostego obiektu, a dopiero potem przychodzi zrozumienie ile jeszcze pracy przed nim. 10000 godzić działa także w 3d, i nikt tego nie ominie.
Đraven Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Dajcie gościowi spokój. Musi poprubować, poeksperymentować i dopiera za kilka miesięcy zacznie produkować coś z czego będzie dumny. Zupełnie jakbyśmy niewiadomo jak zjeżdżali tą pracę :) Po prostu konstruktywna krytyka, zresztą akurat Trybal tak samo wypowiadał się na temat jednej z moich prac i bardzo mi pomógł z materiałami :) A poza tym osobiście wolę, jak mi ktoś powie dokładnie co jest źle, bo samemu nieraz nie widzę, np wydaje mi się, że teksturka jest dobra, i dopiero jak mi reszta powie, co w tym nie gra, to robię lepszą i widzę różnicę.
Trybal Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 ...Na samym początku człowiek cieszy się z kwadrata i dwóch lamp, potem z prostego obiektu, a dopiero potem przychodzi zrozumienie ile jeszcze pracy przed nim... No tak się właśnie składa, że jestem zadowolony z nowej umiejętności tworzenia połysków ^^ haha :D ...zresztą akurat Trybal tak samo wypowiadał się na temat jednej z moich prac i bardzo mi pomógł z materiałami :) . Właśśśnie... Skądś Cię kojarzyłem gościu :D Teraz już wiem ^^ I cieszę się, że Ci pomogłem :)
Trybal Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Chwile nie dawałem upka żadnego ^^ Sorka, ale miałem problemy techniczne połączone z brakiem czasu. Więc coś niewielkiego. Końcówka USB, z której jestem średnio zadowolony :/ Pokazuje bez materiałów, żebyście nie narzekali, że modelu nie widać :P
tweety Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 hehe tak szczerze to raczej mało ambitny obiekt wybrałeś sobie do ćwiczeń studia. http://bt-static.infor.pl/wp-content/gallery/wrzesien-2007/odtwarzacze-samsung.jpg http://www.jupiter.net.pl/images/mp3samsung3.jpg http://i.gizmaniak.pl/2008/11/samsung-yp-s2-mp3-player.png takie coś to rozumiem, prosta forma ale przynajmniej jest czym się pobawić. znam twojego pendrive'a i powiem, że... no brzydki jest :) nawet w reklamie by go nie chcieli.
Trybal Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 A mi się właśnie bardzo podoba :D
latos Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Ale przecież to tylko 1 box z kilkoma chamferami nie ma co pokazywać.
tweety Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Trybal: No ok. Ale skoro tak, to masz odstawić przepiękny realistyczny render tego brzydkiego pena. Spróbuj mnie tym renderem przekonać do jego zakupu. Przecież o to głównie chodzi w komercyjnych studyjnych renderach ;)
Trybal Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Tak wiem :) Ale potrzebuje wskazówek i rad by zrobić fotorealistycznego pena :D Z modelingiem jako tako sobie poradzę kwestia odpowiedniego przyjrzenia się obiektowi i cierpliwości w dłubaniu. Ale z tymi materiałami to już tak nie bardzo :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się