Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No wiec modelowaniem zainsteresowalem sie niedawno i mam kilka pytan na poczatek.. (jesli byl taki temat to przepraszam ale nie znalazlem)

Zaczelem cos robic.. i nawet mi o idzie ale opornie wiec zamierzam sie dopytac.

 

Z tego co czytam zorientowalem sie ze bardzo wazna jest siatka. Dlatego moje pytanie odnosnie jej tworzenia:

1. Po wybraniu modelu na co zwrocic uwagę.

2. Czy to odczego zaczynamy robic siatka jest wazne.

3 Co z dziurami na swiatla wciecia. Czy ma byc tam jakos sprzecjalnie rozmieszczona.

4. Czy ta bazowa siatka ma byc raczej z wiekszych poly czy mniejszych?

5. W jakich miejscach warto robić bardziej gęstą.

 

 

Acha jeszcze jedno pytanko czy mozna jakos zablokowac przesuwanie kamery np na jak mam na front i daje alt + MMB kamera przechodzi mi na pers.. a to takie glupie przezwyczajenie z tym aletem z mayi da sie jakos to wylaczyc?

 

Prosilbym o nieodsylanie do tutoriali tylko o podzielenie sie doswiadczeniem.

Edytowane przez snoopster

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P

 

gwarantuje ci ze kazdy da ci kompletnie rozne rady

 

z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz

co ci bedzie najbardziej odpowiadalo - pamietaj ze wszyscy maja racje, ale nie istnieje

jeden jedyny i sluszny imperatyw modelowania

Napisano

- a jaki soft wybrałeś, wydaje mi się że to max ale mogę się mylić. Ja zanim wybrałem soft dla siebie sprawdziłem, maxa, lightwave, blender, maya, silo, wings, 3d canvas i wiele innych

1. oceń na oko czy nie mierzysz się za wysoko, a jak nie to jedz dalej

2. od ogółu do szczegółu i nie próbuj robić np aut z jednej bryły bo się potniesz

3. boolean albo jedziesz ręcznie

4. to zależy do czego to wykorzystasz

5. zgięcia, wcięcia, uwypuklenia itp itd

Napisano
  • Autor

Co do softu mam dylemat bo zaczelem w mayi i opanowalem juz tam spora czesc funkcji.. natomiast sprobowalem w maxie i jest zuplenie inaczej.. bo jest pare rzeczy ktorch brakuje mayi i na odwrot. Poki co zaczynam w maxie i maye odstawiam.

 

Z tymi dziurami bardziej chodzilo mi o to ze nie chce wycinac booleanem, wiec czy robiac siatke juz na poczatku musze uksztaltowac np zarys swiatel czy bawic takim czyms pozniej jak bede mial caly ksztal bryly...

 

Nie modeluje z bryly tylko low poly - tak to sie chyba nazwa :)

Napisano
wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P

 

z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz

tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D

 

snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a.

 

Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :)

Napisano
  • Autor
tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D

 

snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a.

 

Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :)

 

Taki tez mam zamiar :)

 

Czekam na dalsze cenne podpowiedzi i juz niedliugo bede w stanie cos pokazac bo czas sie do roboty zabarac :)

Napisano

Do modelowania polecam Modo lub Blendera, jak ktoś musi to maxa. Maya absolutnie nie nadaje się do tego żeby w niej modelować (ciągle to powtarzam :P )

Napisano
  • Autor
Przepraszam, że się tutaj dorzucę, ale nie ma sensu śmiecić i zakładać nowego tematu.

 

Sciągnąłem sobie blue printy jakiegośtam samochodu, stworzyłem plane'y, ustawiłem w odpowiednich miejscach, ustawiłem im odpowiednie wielkości, nałożyłem bitmapę.

I tutaj jest problem - jak zwiększyć jakość nałożonych bitmap ? Gdy po prostu otwieram nawet windowsową przeglądarką obrazów wszystko jest w porządku nawet przy większym zoomie, a w maxie na każdym widoku blueprint traci z 60% jakości, ciężko mi równo dopasować krawędzie itp.

 

Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam :)

 

No to nie zakladaj nowego tematu, ani nie spamuj nie na temat tylko uzyj opcji szukaj :)

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232

Napisano
snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy.

 

to strasznie długi był ten trial Maykowy...

 

a propo, zacznij od Silo, ewentualnie chwyć ZBrusha, może się okazać, że masz rękę do gliny, a retopologią załatwisz sprawę później.

Napisano

A co jest nie tak z modelowaniem w maxie?Skoro już ktoś ma maxa to po co modelowac w blenderze,silo czy modo....

 

Pozdr:)

Napisano
to strasznie długi był ten trial Maykowy....

 

PLE (Personal Learning Edition), teraz juz chyba niedostepna ze strony producenta.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności