Napisano 15 Wrzesień 200915 l No wiec modelowaniem zainsteresowalem sie niedawno i mam kilka pytan na poczatek.. (jesli byl taki temat to przepraszam ale nie znalazlem) Zaczelem cos robic.. i nawet mi o idzie ale opornie wiec zamierzam sie dopytac. Z tego co czytam zorientowalem sie ze bardzo wazna jest siatka. Dlatego moje pytanie odnosnie jej tworzenia: 1. Po wybraniu modelu na co zwrocic uwagę. 2. Czy to odczego zaczynamy robic siatka jest wazne. 3 Co z dziurami na swiatla wciecia. Czy ma byc tam jakos sprzecjalnie rozmieszczona. 4. Czy ta bazowa siatka ma byc raczej z wiekszych poly czy mniejszych? 5. W jakich miejscach warto robić bardziej gęstą. Acha jeszcze jedno pytanko czy mozna jakos zablokowac przesuwanie kamery np na jak mam na front i daje alt + MMB kamera przechodzi mi na pers.. a to takie glupie przezwyczajenie z tym aletem z mayi da sie jakos to wylaczyc? Prosilbym o nieodsylanie do tutoriali tylko o podzielenie sie doswiadczeniem. Edytowane 15 Wrzesień 200915 l przez snoopster
Napisano 15 Wrzesień 200915 l wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P gwarantuje ci ze kazdy da ci kompletnie rozne rady z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz co ci bedzie najbardziej odpowiadalo - pamietaj ze wszyscy maja racje, ale nie istnieje jeden jedyny i sluszny imperatyw modelowania
Napisano 15 Wrzesień 200915 l - a jaki soft wybrałeś, wydaje mi się że to max ale mogę się mylić. Ja zanim wybrałem soft dla siebie sprawdziłem, maxa, lightwave, blender, maya, silo, wings, 3d canvas i wiele innych 1. oceń na oko czy nie mierzysz się za wysoko, a jak nie to jedz dalej 2. od ogółu do szczegółu i nie próbuj robić np aut z jednej bryły bo się potniesz 3. boolean albo jedziesz ręcznie 4. to zależy do czego to wykorzystasz 5. zgięcia, wcięcia, uwypuklenia itp itd
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor Co do softu mam dylemat bo zaczelem w mayi i opanowalem juz tam spora czesc funkcji.. natomiast sprobowalem w maxie i jest zuplenie inaczej.. bo jest pare rzeczy ktorch brakuje mayi i na odwrot. Poki co zaczynam w maxie i maye odstawiam. Z tymi dziurami bardziej chodzilo mi o to ze nie chce wycinac booleanem, wiec czy robiac siatke juz na poczatku musze uksztaltowac np zarys swiatel czy bawic takim czyms pozniej jak bede mial caly ksztal bryly... Nie modeluje z bryly tylko low poly - tak to sie chyba nazwa :)
Napisano 15 Wrzesień 200915 l wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a. Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :)
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a. Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :) Taki tez mam zamiar :) Czekam na dalsze cenne podpowiedzi i juz niedliugo bede w stanie cos pokazac bo czas sie do roboty zabarac :)
Napisano 17 Wrzesień 200915 l Do modelowania polecam Modo lub Blendera, jak ktoś musi to maxa. Maya absolutnie nie nadaje się do tego żeby w niej modelować (ciągle to powtarzam :P )
Napisano 17 Wrzesień 200915 l Autor Przepraszam, że się tutaj dorzucę, ale nie ma sensu śmiecić i zakładać nowego tematu. Sciągnąłem sobie blue printy jakiegośtam samochodu, stworzyłem plane'y, ustawiłem w odpowiednich miejscach, ustawiłem im odpowiednie wielkości, nałożyłem bitmapę. I tutaj jest problem - jak zwiększyć jakość nałożonych bitmap ? Gdy po prostu otwieram nawet windowsową przeglądarką obrazów wszystko jest w porządku nawet przy większym zoomie, a w maxie na każdym widoku blueprint traci z 60% jakości, ciężko mi równo dopasować krawędzie itp. Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam :) No to nie zakladaj nowego tematu, ani nie spamuj nie na temat tylko uzyj opcji szukaj :) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232
Napisano 17 Wrzesień 200915 l snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. to strasznie długi był ten trial Maykowy... a propo, zacznij od Silo, ewentualnie chwyć ZBrusha, może się okazać, że masz rękę do gliny, a retopologią załatwisz sprawę później.
Napisano 17 Wrzesień 200915 l A co jest nie tak z modelowaniem w maxie?Skoro już ktoś ma maxa to po co modelowac w blenderze,silo czy modo.... Pozdr:)
Napisano 18 Wrzesień 200915 l to strasznie długi był ten trial Maykowy.... PLE (Personal Learning Edition), teraz juz chyba niedostepna ze strony producenta.