snoopster Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 (edytowane) No wiec modelowaniem zainsteresowalem sie niedawno i mam kilka pytan na poczatek.. (jesli byl taki temat to przepraszam ale nie znalazlem) Zaczelem cos robic.. i nawet mi o idzie ale opornie wiec zamierzam sie dopytac. Z tego co czytam zorientowalem sie ze bardzo wazna jest siatka. Dlatego moje pytanie odnosnie jej tworzenia: 1. Po wybraniu modelu na co zwrocic uwagę. 2. Czy to odczego zaczynamy robic siatka jest wazne. 3 Co z dziurami na swiatla wciecia. Czy ma byc tam jakos sprzecjalnie rozmieszczona. 4. Czy ta bazowa siatka ma byc raczej z wiekszych poly czy mniejszych? 5. W jakich miejscach warto robić bardziej gęstą. Acha jeszcze jedno pytanko czy mozna jakos zablokowac przesuwanie kamery np na jak mam na front i daje alt + MMB kamera przechodzi mi na pers.. a to takie glupie przezwyczajenie z tym aletem z mayi da sie jakos to wylaczyc? Prosilbym o nieodsylanie do tutoriali tylko o podzielenie sie doswiadczeniem. Edytowane 15 Wrzesień 2009 przez snoopster
Gość Gosc Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P gwarantuje ci ze kazdy da ci kompletnie rozne rady z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz co ci bedzie najbardziej odpowiadalo - pamietaj ze wszyscy maja racje, ale nie istnieje jeden jedyny i sluszny imperatyw modelowania
mandragora Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 - a jaki soft wybrałeś, wydaje mi się że to max ale mogę się mylić. Ja zanim wybrałem soft dla siebie sprawdziłem, maxa, lightwave, blender, maya, silo, wings, 3d canvas i wiele innych 1. oceń na oko czy nie mierzysz się za wysoko, a jak nie to jedz dalej 2. od ogółu do szczegółu i nie próbuj robić np aut z jednej bryły bo się potniesz 3. boolean albo jedziesz ręcznie 4. to zależy do czego to wykorzystasz 5. zgięcia, wcięcia, uwypuklenia itp itd
snoopster Napisano 15 Wrzesień 2009 Autor Napisano 15 Wrzesień 2009 Co do softu mam dylemat bo zaczelem w mayi i opanowalem juz tam spora czesc funkcji.. natomiast sprobowalem w maxie i jest zuplenie inaczej.. bo jest pare rzeczy ktorch brakuje mayi i na odwrot. Poki co zaczynam w maxie i maye odstawiam. Z tymi dziurami bardziej chodzilo mi o to ze nie chce wycinac booleanem, wiec czy robiac siatke juz na poczatku musze uksztaltowac np zarys swiatel czy bawic takim czyms pozniej jak bede mial caly ksztal bryly... Nie modeluje z bryly tylko low poly - tak to sie chyba nazwa :)
Gość kakaku Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 wiesz, z modelowaniem jest jak z seksem... kazdy lubi inaczej :P z ergonomia i technika modelowania jest jak z potrawami, poprobuj i zobacz tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a. Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :)
snoopster Napisano 15 Wrzesień 2009 Autor Napisano 15 Wrzesień 2009 tjviking czyżby jakieś zboczenie zawodowe?:D snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. A jako poradę początkującego dla początkującego powiem żebyś przeglądał jak najwięcej WIP'ów, zwykłych tutków i moich ulubionych making of'ów :) I weź się odrazu za Vraya/Mentala bo nieważne czego byś nie zrobił to i tak będziesz 5x bardziej zadowolony ze swojej pracy używając tych renderów niż samego scanline'a. Powodzenia w dalszej przygodzie z 3D :) Taki tez mam zamiar :) Czekam na dalsze cenne podpowiedzi i juz niedliugo bede w stanie cos pokazac bo czas sie do roboty zabarac :)
Kroopson Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Do modelowania polecam Modo lub Blendera, jak ktoś musi to maxa. Maya absolutnie nie nadaje się do tego żeby w niej modelować (ciągle to powtarzam :P )
snoopster Napisano 17 Wrzesień 2009 Autor Napisano 17 Wrzesień 2009 Przepraszam, że się tutaj dorzucę, ale nie ma sensu śmiecić i zakładać nowego tematu. Sciągnąłem sobie blue printy jakiegośtam samochodu, stworzyłem plane'y, ustawiłem w odpowiednich miejscach, ustawiłem im odpowiednie wielkości, nałożyłem bitmapę. I tutaj jest problem - jak zwiększyć jakość nałożonych bitmap ? Gdy po prostu otwieram nawet windowsową przeglądarką obrazów wszystko jest w porządku nawet przy większym zoomie, a w maxie na każdym widoku blueprint traci z 60% jakości, ciężko mi równo dopasować krawędzie itp. Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam :) No to nie zakladaj nowego tematu, ani nie spamuj nie na temat tylko uzyj opcji szukaj :) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232
Aspirin Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 snoopster też niedawno się przesiadłem z mayi do maxa, muszę powiedzieć że szkoda mi tego pół roku w mayi:( Jak dla mnie max dużo lepszy. to strasznie długi był ten trial Maykowy... a propo, zacznij od Silo, ewentualnie chwyć ZBrusha, może się okazać, że masz rękę do gliny, a retopologią załatwisz sprawę później.
mafida Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 A co jest nie tak z modelowaniem w maxie?Skoro już ktoś ma maxa to po co modelowac w blenderze,silo czy modo.... Pozdr:)
Gość kakaku Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 to strasznie długi był ten trial Maykowy.... PLE (Personal Learning Edition), teraz juz chyba niedostepna ze strony producenta.
Rekomendowane odpowiedzi