Jedaith Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 (edytowane) Na wstępie zaznaczę, że grafik 3d ze mnie żaden, scenkę zrobiłem głównie po to, żeby poćwiczyć. O teksturach mam troszkę więcej pojęcia, jednak wciąż staram się czegoś douczyć. Przy okazji mam do was kilka pytań: Jak wyłączyć widoczność światła, nie usuwając go, tzn tak aby świeciło, ale nie było widoczne jako obiekt (w viewporcie). -> to już rozgryzłem... Czy w toolbagu marmoset można importować na raz kilka modeli z różnymi teksturami? Czy jest jakaś możliwość w tym edytorze ustawienia świateł itp. bo z tego co widziałem nie, ale może nie rozgryzłem tego do końca. Przy okazji marmoseta taki speed: textury (100% wielkości) http://ifotos.pl/img/rhhwhq.jpg http://ifotos.pl/img/rhhwrp.jpg http://ifotos.pl/img/rhhwrh.jpg Model to plane zwykłe. siatka: http://www.jedaith.yoyo.pl/skladowisko/viewport_2.jpg TEKSTURY: http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_diffuse.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_normal.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_specular.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_diffuse.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_normal.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_specular.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_diffuse.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_normal.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_specular.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/podloze_diffuse.jpg http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/podloze_normal.jpg Tekstury w gimpie zrobiłem, korzystając ze zdjęć na cgtextures. Edytowane 30 Wrzesień 2009 przez Jedaith
Ardeni Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Zdecydowanie za mało mesha w tym, pododawaj jakies lampy, moze kable wystające i inne pierdółki, same drzwi są za proste, brakuje ramy czy czegos takiego, a i jeszcze max nie jest najlepszym narzędziem do prezentowania czegokolwiek wg mnie. Masz jakis koncept?
plutko Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 Mam kilka uwag: -Czy kazda polowka drzwi musi miec unikalne miejsce na teksturze? Moze wystarczyloby uzyc jednej, i osobno dodac napis, jakies klamki, lufcik, zeby nie wygladaly jednakowo. - laczysz rozne tekstury na jednym arkuszu, ale troche bez glowy. Co laczy te drzwi i rury, ze sa na jednej mapie? Przez to nie mozesz tilowac metalu rur w latwy sposob. - Masz rozciagnieta teksture beczki (ten obszar na mapie po lewej), gdybys ja sciesnil i wywalil to co jest po prawej, to zmiescilbys sie na 512x512 - geometria za prosta jak na tak spore tekstury, wiem ze cwiczysz robienie map, ale to rzuca sie w oczy. - beczka z boku ok, ale z gory dodaj jakis korek, rowki, przezarcie na brzegach itp., jesli nie na geometrii to na teksturze chociaz - specular beczki, jak masz wycieki to powinny sie bardziej blyszczec, ty wziales diffusa i zdesaturowales i ruszyles levelsy, to troche za malo. - normalki tez skromne, takie na odczep sie, zeby byly Pewnie mozna sie bardziej czepiac, ale tyle starczy ;) Jak na poczatek jest ok, moze jak pisze Ardeni, wez jakis koncept albo jeden obiekt i zrob go na cacy.
Jedaith Napisano 1 Październik 2009 Autor Napisano 1 Październik 2009 Dzięki wielkie za opinie. Konceptu brak, bez żadnego szczególnego pomysłu. - geometria za prosta jak na tak spore tekstury, wiem ze cwiczysz robienie map, ale to rzuca sie w oczy. No niestety o modelowaniu nie mam za bardzo pojęcia. Postaram się trochę poduczyć. Pewnie mozna sie bardziej czepiac, ale tyle starczy ;) No na pewno by można, w każdym razie tą pracę zostawiam i może spróbuję czegoś innego za jakiś czas...
shqoopoo Napisano 2 Październik 2009 Napisano 2 Październik 2009 Przyjrzyj się tej rdzy na drzwiach. A raczej farbie wokół niej. Wygląda jakby była machnięta 1cm warstwą. Albo rdza zrobiła tak głęboki wżer. Ale w rzeczywistości nie tak rdza "działa". Problem jest taki, ze nie powinno być jej na nmapie. Albo pozbądź się chociaż tych krawędzi łączących z farbą. przyjrzyj się takim "krzaczkom": http://www.powe.pl/gfx/126p/rdza.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się