Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Na wstępie zaznaczę, że grafik 3d ze mnie żaden, scenkę zrobiłem głównie po to, żeby poćwiczyć. O teksturach mam troszkę więcej pojęcia, jednak wciąż staram się czegoś douczyć.

Przy okazji mam do was kilka pytań:

Jak wyłączyć widoczność światła, nie usuwając go, tzn tak aby świeciło, ale nie było widoczne jako obiekt (w viewporcie). -> to już rozgryzłem...

Czy w toolbagu marmoset można importować na raz kilka modeli z różnymi teksturami? Czy jest jakaś możliwość w tym edytorze ustawienia świateł itp. bo z tego co widziałem nie, ale może nie rozgryzłem tego do końca.

Przy okazji marmoseta taki speed:

rhhwha.jpg

textury (100% wielkości)

http://ifotos.pl/img/rhhwhq.jpg

http://ifotos.pl/img/rhhwrp.jpg

http://ifotos.pl/img/rhhwrh.jpg

Model to plane zwykłe.

viewport_1.jpg

 

siatka: http://www.jedaith.yoyo.pl/skladowisko/viewport_2.jpg

 

TEKSTURY:

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_diffuse.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_normal.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/beczka_specular.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_diffuse.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_normal.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/sciana_specular.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_diffuse.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_normal.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/drzwi_rury_specular.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/podloze_diffuse.jpg

http://www.jedaith.yoyo.pl/tekstury/podloze_normal.jpg

Tekstury w gimpie zrobiłem, korzystając ze zdjęć na cgtextures.

Edytowane przez Jedaith
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zdecydowanie za mało mesha w tym, pododawaj jakies lampy, moze kable wystające i inne pierdółki, same drzwi są za proste, brakuje ramy czy czegos takiego, a i jeszcze max nie jest najlepszym narzędziem do prezentowania czegokolwiek wg mnie.

 

Masz jakis koncept?

Napisano

Mam kilka uwag:

-Czy kazda polowka drzwi musi miec unikalne miejsce na teksturze? Moze wystarczyloby uzyc jednej, i osobno dodac napis, jakies klamki, lufcik, zeby nie wygladaly jednakowo.

- laczysz rozne tekstury na jednym arkuszu, ale troche bez glowy. Co laczy te drzwi i rury, ze sa na jednej mapie? Przez to nie mozesz tilowac metalu rur w latwy sposob.

- Masz rozciagnieta teksture beczki (ten obszar na mapie po lewej), gdybys ja sciesnil i wywalil to co jest po prawej, to zmiescilbys sie na 512x512

- geometria za prosta jak na tak spore tekstury, wiem ze cwiczysz robienie map, ale to rzuca sie w oczy.

- beczka z boku ok, ale z gory dodaj jakis korek, rowki, przezarcie na brzegach itp., jesli nie na geometrii to na teksturze chociaz

- specular beczki, jak masz wycieki to powinny sie bardziej blyszczec, ty wziales diffusa i zdesaturowales i ruszyles levelsy, to troche za malo.

- normalki tez skromne, takie na odczep sie, zeby byly

Pewnie mozna sie bardziej czepiac, ale tyle starczy ;)

 

 

Jak na poczatek jest ok, moze jak pisze Ardeni, wez jakis koncept albo jeden obiekt i zrob go na cacy.

Napisano

Dzięki wielkie za opinie.

Konceptu brak, bez żadnego szczególnego pomysłu.

- geometria za prosta jak na tak spore tekstury, wiem ze cwiczysz robienie map, ale to rzuca sie w oczy.

No niestety o modelowaniu nie mam za bardzo pojęcia. Postaram się trochę poduczyć.

Pewnie mozna sie bardziej czepiac, ale tyle starczy ;)

No na pewno by można, w każdym razie tą pracę zostawiam i może spróbuję czegoś innego za jakiś czas...

Napisano

Przyjrzyj się tej rdzy na drzwiach. A raczej farbie wokół niej. Wygląda jakby była machnięta 1cm warstwą. Albo rdza zrobiła tak głęboki wżer. Ale w rzeczywistości nie tak rdza "działa". Problem jest taki, ze nie powinno być jej na nmapie. Albo pozbądź się chociaż tych krawędzi łączących z farbą. przyjrzyj się takim "krzaczkom": http://www.powe.pl/gfx/126p/rdza.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności