Skocz do zawartości

Pytanie o tworzenie obiektów do gier


Mikolc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam nadzieję, że nie zaśmiecam, ale nie znalazłem nigdzie postu z odpowiedziami na moje pytania. Więc:

1) Jak sie tworzy takie modele np: broń do Quake. Najpierw robimy high poly, a potem optymalizujemy do low poly czy może od razu low poly ?

2) Czy każdy obiekt musi składać się tylko z samych trójkątów ?

3) Czy zadaniem grafika jest tylko wymodelować broń, a resztą żeby to było i działało w grze należy do programistów itd, czy grafik musi też to wprowadzić do enginu?

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1 - do quake robisz lowpoly i teksturujesz, nie robisz highpoly by wyciągać normalmapy ponieważ w "domyślnej" wersji jej nie obsługuje. Lecz tak jest, że obecnie wygląda to tak by wymodelować model highpoly wyciągasz normalmapę którą nakładasz na model o siatce z mniejszą ilością poly. Wtedy masz mniej więcej początek tego poźniej dochodzi colormapa, odbicia i wiele innych tekstur odpowiedzialnych za pewne rzeczy np: odbicia metalowych elementów.

2 - nie musi, engine może sam to wszystko przerobić

3 - tu jest trudno na to odpowiedzieć ponieważ różnie to bywa ale do grafika a może bardziej animatora należy animowanie broni ale również grafik to może wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- to zależy do jakiej gry - z jakim enginem. Do gierek na gorsze enginy tudzież konsolki/telefony nie robi się normalek. Dodatkowo to zależy od tego ile grafik ma czasu.

Idealnie jest tak że robi się model highpoly, lowpoly i wypala się normalkę.

Ale nie zawsze jest czas (highpoly potrafi zająć troszkę czasu), wtedy wykorzystuje się tekstury do zrobienia normalek filtrem Nvidii w Fotoszopie. jak się to zrobi porządnie to wielkiej różnicy jakościowej nie ma na pierwszy rzut oka.

2 - engine zawsze przerabia to na trójkąty np. przy konwersji pliku/modelu., czasy kiedy trzeba było to samemu robić na szczęście minęły. Opłaca się jednak pilnować jak trójkąty są ułożone w poligonach.

3 - i znowu, zależy gdzie. Zwykle np. broń ma gotowy kod, a model jest placeholderem, np. kilkoma boxami. Takoż i animacja. I grafik może sobie wyeksportować to do gry. W przypadku kiedy trzeba kilka razy eksportować żeby zobaczyć broń w działaniu bezsensowne jest angażowanie programisty. Dodatkowo zdarza się że brońmi zajmują się skrypterzy, chociaz to może też jakiś gatunek programisty jest.

 

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie. Pytałem bo może bedę miał zlecenie zrobienia takich broni jak w Unreal 2004. Ale pracodawca narazie dużo mi nie powiedział więc wolałem się zapytać. Na dzień dzisiajeszy wiem tyle, że miałbym zrobić bronie low poly, a potem teksturki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności